Bedste testfilm
Fra : Mads Jensen

Dato : 27-06-03 11:35

Hej

Ved godt, at det har været oppe, men kunne ikke lige finde posten
Jeg skal til at købe nyt fjernsyn, og ville i den anledning høre bud på
bedste testfilm.

Så "Ice Age" brugt som testfilm i en Fredgaard butik, og der kunne man godt
se kvalitetsforskel. Den er også 100% computeranimeret?

Jeg tror, at nogle af disse film skulle være til at teste med:
- Toy Story 2 ?
- Toy Story ?
- Ice Age ?

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-06-03 12:04

Hej!

Mads Jensen wrote:

> Ved godt, at det har været oppe, men kunne ikke lige finde posten
> Jeg skal til at købe nyt fjernsyn, og ville i den anledning høre bud på
> bedste testfilm.

Glem alt om animerede film til test af fjernsyn da de stort set vil se godt på
på _alle_ fjernsyn du vil kigge på. Det er et billigt trick som f.eks. HIFI
Klubben benytter i deres showrooms :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Taba

Dato : 27-06-03 12:14

Jeg har ikke den store erfaring i at udvælge test film, men jeg ville vove
at påstå at en film som Hero (med Jet Li) ville være god pga. dens meget
farverige billedekomposition og æstetik, en film som The last of the
Mohicans er måske også god pga de meget flotte og store landskabsbilleder
der bliver (også har den et kanont soundtrack ;p)

Måske en film som Saving Private Ryan/Band of Brothers/The Thin Red Line
kunne bruges? De er også flotte...

/Taba

Fra : Per

Dato : 27-06-03 13:32

"Taba" <famtaba@HATES_SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mohicans er måske også god pga de meget flotte og store landskabsbilleder
> der bliver (også har den et kanont soundtrack ;p)

Jeg syntes ikke der er specielt godt billede på Hero.

Det er vel også underordnet hvilket film det er bare det er den samme der
bliver brugt?

Fra : Rune Zedeler

Dato : 27-06-03 15:09

Per wrote:

> Det er vel også underordnet hvilket film det er bare det er den samme der
> bliver brugt?

Nej. Hvis nu, filmen f.eks. er for blåjusteret, så vil et tv, hvor der
er for lidt blåt i billedet, se pænere ud end et ordentligt tv.
Eller hvis filmen er meget grynet, så vil et tv med dårlig skarphed se
pænere ud end et ordentligt tv.

-Rune

Fra : zcully

Dato : 27-06-03 23:20

"Mads Jensen" <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> se kvalitetsforskel. Den er også 100% computeranimeret?
>
> Jeg tror, at nogle af disse film skulle være til at teste med:

Den tråd du referer til er nok den jeg lavede tidligere
Jeg har så sidenhen fået mit TV og har prøvet mig lidt frem med forskelligt.
Armageddon har et temmelig flot billede i starten hvor man ser jorden fra
rummet. Nu har jeg Criterion udgaven. Ved ikke om der er forskel på billedet
fra den originale?

Ellers fik jeg anbefalet flere Superbit udgaver. Fx. det 5 element.

/Zcully

P.s.: Hvilket TV er det iøvrigt du har kig på?

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-06-03 21:23

Hej

> P.s.: Hvilket TV er det iøvrigt du har kig på?
Ved det ikke helt, men noget med 100 Hz er bestemt på hitlisten!
Men som med stort alle ting, så er det jo pengene, der sættet grænserne!

Hvilket valgte du ?

mvh
Mads

Fra : zcully

Dato : 29-06-03 17:21

> Hej

> Ved det ikke helt, men noget med 100 Hz er bestemt på hitlisten!
> Men som med stort alle ting, så er det jo pengene, der sættet grænserne!
>
> Hvilket valgte du ?

Jeg købte et Sony KV32FQ70.
http://www.sony.dk/view.x?cat=1018341&prod=32853&loc=da_DK

Det kan ihvertfald godt anbefales.