Arghhhh!!!! Den er væltet....
Fra : Peter Brandt

Dato : 27-06-03 09:48

Nogen har væltet min dejlige Honda VT750C Shadow.

Den stod så pænt parkeret på gaden, men det var åbenbart FOR fristende...
Den har fået bogle ridser på udstødningen, en lille bule i tanken,
bremsegrebet er blevet meget Salvador Dali'sk, en ridse på forlygten, et par
små ridser på forskærmen og sikkert flere små uopdagede ting.

Jeg er kaskoforsikret med selvrisiko på 3000.

Hvad skal jeg gøre?? Nogen der har prøvet noget lignende?

MVH Peter Brandt

Fra : MKS - 74

Dato : 27-06-03 10:15

On Fri, 27 Jun 2003 10:48:03 +0200, "Peter Brandt"
<peter.brandt.2@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg er kaskoforsikret med selvrisiko på 3000.
>Hvad skal jeg gøre?? Nogen der har prøvet noget lignende?

Tough nuggi,men der er jo ikke så hulens meget at gøre ved det,spørg
naboerne om de har hørt eller set noget og måske,men højst
usandsynligt,kan du så komme videre....

Men da det nok ikke sker må du så til at gøre op hvad der bedst kan
svare sig,det afhænger jo ganske af dine forsikringsbetingelser,falder
du ikke i bonustrin og kun skal bløde selvrisikoen,så _kan_ det
muligvis svare sig,men ryger du bonustrin ned så kan næsten sikkert
ikke,men det er bare at gribe knoglen og spørge selskabet,det kan de
oplyse dig om - Du må nøje opgøre skaderne og lave et "guesstimate" på
hvilket værditab du selv synes de giver,klart er det at det
naturligvis _ikke_ kan svare sig at lave skaden med nye originale dele
fra en DK-forhandler hvis du selv skal betale,men der er jo
efterhånden også en række andre kilder til gode originale nye såvel
som udmærkede nyere brugte dele - Det afhænger jo også af hvilken type
man er,kan man ikke udholde at køre rundt med lidt småskrammer indtil
de relevante dele kan findes til den rigtige pris,ja så må man jo også
betale det det koster,andre (mig f.eks) lever fint med lidt
skrammer,for en tid i hvert fald.Jeg _har_ præsteret at rive hele
højresiden op på en CBR600,en skade til anslået 15-20.000 hvis en
forhandler skulle ha' lavet det,det lavede jeg selv med dele fra div.
kilder til ca. 2.500,-

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 27-06-03 11:01

> Hvad skal jeg gøre?? Nogen der har prøvet noget lignende?

Jeps to gange er min cb500F blevet væltet, og den køre selvfølgelig uden
kasko. Sidst løb det op over 2500 og cyklen er bestemt ikke blevet pænere,
ridser og skæve udstødningsrør.

Det er træls.
De skulle have nogle tæsk.

Martin Schjoldager

Fra : Streetteam

Dato : 27-06-03 11:10

Ja de skal dø !

Hvornår bliver loven lavet om så vi må aflive dens slags individer. De har
ikke ret til at leve når de laver hærværk mod andres ting.

Mvn ST

Fra : MKS - 74

Dato : 27-06-03 11:12

On Fri, 27 Jun 2003 12:10:02 +0200, "Streetteam" <Per@streetteam.dk>
wrote:

>Ja de skal dø !
>
>Hvornår bliver loven lavet om så vi må aflive dens slags individer. De har
>ikke ret til at leve når de laver hærværk mod andres ting.

Det bliver indført på samme tid som dødsstraf for at køre for stærkt
og "poppe" wheelies og rolling endos over 5 m .

Fra : Benz...

Dato : 27-06-03 11:13

> Hvad skal jeg gøre?? Nogen der har prøvet noget lignende?
>
> MVH Peter Brandt

Forebygende kan du jo købe en alarm. Med god høj sound!! Sådan at der er
nogen som bliver opmærksomme. Og hvis du er hurtig kan du jo nå at fatte
jagt geværet, og .... BANG!!
sørgeligt med hvad de fortjæner!
;)

mvh Benz R6

Fra : TheHobbit

Dato : 27-06-03 11:30

Sådan noget møg-svineri!

Det er sket utallige gange for min bil (ikke at den er væltet - men at den
er smadret når jeg kommer ned på vejen). 1 gang har en person lagt en seddel
og vedkendt sig skylden og 1 gang har jeg med et vidnes hjælp fundet den
skyldige - de andre gange har jeg selv betalt det hele. (Røvsnaps!) Jeg
håber aldrig det sker for min kære MC. :-|

Jeg opsagde min kasko på bilen da det væste "uheld" skete fordi selvom det
ville koste over 15.000 at lave så kunne det ikke rigtigt betale sig, set
over 3 år, med selvrisiko og premiestigning. Den skulle faktisk være stjålet
eller totaltskadet for at forsikringen kunne bruges til noget. (Også en
selvrisiko på omkring 3000 kr)

Du skal ikke regne med politiets hjælp - selvom du selv finder den skyldige
gider de nok ikke engang at optage rapport på det. (Med mindre du retter
skriftlig henvendelse til politikommisæren i din kreds...)
Mens du har gejsten så spørg folk der bor med udsyn ud til stedet om de har
set noget, det kan gi' pote. Jeg var svineheldig at et vidne tilfældigt kom
forbi da jeg to dage efter stod og bandede og svovlede over min smadrede
bil. Men det er ikke givet at folk selv henvender sig - så det er én af de
ting jeg ville gøre hvis det skete igen.

Til folk der er vidner til den slags trafik "uheld": Tag nummeret på begge
køretøjer - og ring øjblikkeligt til politiet - de kan finde både ejeren og
"gerningmanden" på under 10 min. Det er muligt at de ikke gider gøre noget
yderligere ved det men så få ejerns adr. af politiet og ring selv til ham -
de fleste bliver MEGET glade for oplysninger der kan spare dem for en
repereationsregning. Personligt gav jeg "mit" vidne omkring 500 kr og jeg
vil opfordre andre til at gøre det samme!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -