AppleWorks Dictionary
Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 09:36

Er der nogen der har en AppleWorks dansk dictionary, både normal og til
hyphenation/orddeling og måske en synonym også -- der virker på
AppleWorks Thesaurus/synonym ordbog? Hvis I vil, kan i uploade den til
ftp://david.blangstrup.dk i 'uploads'. Tak.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 10:09

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> AppleWorks Thesaurus/synonym ordbog? Hvis I vil, kan i uploade den til
> ftp://david.blangstrup.dk i 'uploads'. Tak.

Jeg burde have en liggende. Men hvor finder jeg den?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 10:39

> Jeg burde have en liggende. Men hvor finder jeg den?

Applications/AppleWorks/AppleWorks Essentials/Dictionaries/

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 10:53

> Applications/AppleWorks/AppleWorks Essentials/Dictionaries/

Nåååh. Jeg kiggede i Bibliotek/Application Support. Men jeg kan ikke
uploade dem til dig. Jeg kan godt forbinde til din ftp-server i Finder,
men den siger, at Upload ikke kan ændres, når jeg trækker filerne over.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 11:11

> Nåååh. Jeg kiggede i Bibliotek/Application Support. Men jeg kan ikke
> uploade dem til dig. Jeg kan godt forbinde til din ftp-server i Finder,
> men den siger, at Upload ikke kan ændres, når jeg trækker filerne over.

Mystisk! Nåeh... den skulle være der nu.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 11:18

> Mystisk! Nåeh... den skulle være der nu.

Det er meget muligt, det er mig, der gør noget forkert. Men jeg kan
altså ikke få lov til at ændre Uploads. Jeg trækker bare filerne over i
Finder. Burde det ikke kunne lade sig gøre?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 11:22

> Det er meget muligt, det er mig, der gør noget forkert. Men jeg kan
> altså ikke få lov til at ændre Uploads. Jeg trækker bare filerne over i
> Finder. Burde det ikke kunne lade sig gøre?

jo - det er mystisk. Uploads folderen er et såkaldt 'dueslag' der er
chmod'ed til 733. Owner (501) kan Read, Write Search, og Group har jeg
sat til Guests, der kan Write og Search. Er det ikke rigtigt, Unix
nørder? (World er Write, Search).

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 11:25

> Det er meget muligt, det er mig, der gør noget forkert. Men jeg kan
> altså ikke få lov til at ændre Uploads. Jeg trækker bare filerne over i
> Finder. Burde det ikke kunne lade sig gøre?

Måske skal du bare trække filerne over alligevel, kan det ikke lade sig
gøre? Man kan ikke få lov til at _læse_ hvad der er i mappen, men man
burde have adgang til at putte noget i dueslaget. Hm...
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 11:42

> Det er meget muligt, det er mig, der gør noget forkert. Men jeg kan
> altså ikke få lov til at ændre Uploads. Jeg trækker bare filerne over i
> Finder. Burde det ikke kunne lade sig gøre?

Hvis du bruger Finders ftp kan det ikke lade sig gøre, da den ikke kan
uploade. Eller bruger du en rigtig ftp klient, og i så fald hvilken?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 11:50

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Hvis du bruger Finders ftp kan det ikke lade sig gøre, da den ikke kan
> uploade. Eller bruger du en rigtig ftp klient, og i så fald hvilken?

Jeg bruger bare Finder, som jeg vist også har skrevet. Så er det derfor.
Måske kan vi bruge iChat.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 15:22

> Jeg bruger bare Finder, som jeg vist også har skrevet. Så er det derfor.
> Måske kan vi bruge iChat.

Nu har jeg prøvet ftp i Terminal, og den nægter at sende noget til din
ftp-server. Jeg tager på weekend nu, så jeg er nok først på nettet
søndag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-06-03 10:11

> [...]

> AppleWorks Thesaurus/synonym ordbog? Hvis I vil, kan i uploade den til
> ftp://david.blangstrup.dk i 'uploads'. Tak.

Kan du hente på:

<http://www.mapomme.com/telecharger/dictionnaires.shtml>

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-06-03 10:39

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Kan du hente på:
>
> <http://www.mapomme.com/telecharger/dictionnaires.shtml>

Øh, tak... jeg kan godt se at der er ordbøger til forskellige sprog, jeg
kan bare ikke se det danske nogen steder?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-06-03 14:05

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

[snip]

> Øh, tak... jeg kan godt se at der er ordbøger til forskellige sprog, jeg
> kan bare ikke se det danske nogen steder?

Beklager, det var kun de udenbys 8¬)

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-03 14:47

Hej David

Til hvilken ver. af AppleWorks er det, du skal bruge? - Jeg har dem alle lige
fra 1.0 til 6.x...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-03 15:48

Hej David

Så ligger der både danske ordbøger + templates i din upload mappe.

Bemærk. Template filerne er fra AWKS 5.04DK. Når du åbner dem, får du at
vide, at de er oprettet i en ældre version af AWKS og at der vil blive
gemt en ver. tilføjet' .old' eller '[v.5.0]'. Du skal så blot gemme igen i
stationery og lægge dem i Templates mappen, og de er tilgængelige fra
assistenten ved opstart.

'Claddon.crt' filen er formentlig ældre end den, du allerede har, så den
kan du så bare se bort fra.

- I øvrigt så brugte jeg Fetch til upload uden problemer. - Pæn
hastighed, du har - gennemsntl. 30,0kb/sek.

mvh. Erik Richard