Tror jeg skal ha' mc igen
Fra : Michael H

Dato : 27-06-03 08:58

Hej med jer

For ca. 1 siden solgte min kammerat og jeg vores mc'er fordi
''vi ikke rigtigt gad mere'' (jeg havde kørt ca. 2000 km. på 1½ år)
Jeg solgte min Gixxer 600 og han solgte sin offroader, og så var
vi færdige med at køre mc.
Men nu når vejret er godt og de forskellige mc'er er på gaden igen,
må jeg sgu indrømme at det trækker igen.
Her kl. 8.30 i morges ringer min kammerat for at høre hvordan det går
jo tak, det går da meget godt, hvad med dig, spørger jeg??
Jo, stille og roligt, forresten jeg har lige købt en GSX-R 1100
fra '92 for 70.000 kr. !!!! (højlydt latter)
Damn, det var tarveligt.
Så er der kun en ting at gøre : Fedte for sin kone, så jeg også kan
få mig en, og konen var da heller ikke afvisende, når nu kammeraten havde
købt en, og når jeg nu havde dragt, støvler, hjelm, og handsker fra sidst
så kunne det vel nok lade sig gøre ( hun er sgu dejlig, hende konen)
Men nu må jeg så i gang med at lede efter en GSX-R 1100, er der noget
specielt man skal ligge mærke til når man kigger på sådan en fætter,
eller er der ingen specielle sygdomme med denne model ????

Michael GSX-R 1100 ( Håber jeg snart det bli'r)

Fra : Pwh

Dato : 27-06-03 09:31

Michael H wrote:
> Hej med jer
> Michael GSX-R 1100 ( Håber jeg snart det bli'r)

Var det ikke bedre at skyde lidt med 'spredhagl' og også
tage nogle andre modeller med i overvejelserne.
En Kawa ZX10 eller en FZR1000 yder jo nogenlunde det samme.
En CBR1000 er jo også en god maskine (måske for meget turing).
Jeg mener bare at du bedre kan finde en god/billig mc hvis du
ikke lægger dig fast på en bestemt model.

/Jens KR-1'er

Fra : Christian Knudsen

Dato : 27-06-03 09:38

"Michael H" <michael@pastil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er der ingen specielle sygdomme med denne model ????
>
> Michael GSX-R 1100 ( Håber jeg snart det bli'r)

Hej Michael

Jeg vil ikke lyde pesimistisk, men tror du du kommer til at køre mere, fordi
du får en gixxer 1100 frem for en 600 ???

Jeg kan godt se, at du gerne vil have en cykel der er ligeså hurtig som din
kammy's, men hvorfor ikke prøve at se forbi det, og prøve en fun-bike eller
noget i den stil. Noget der sikrer dig at du kommer ud og køre. Din gixxer
600 har du sikkert ikke brugt meget, fordi den ikke er superpraktisk til
transport. Jeg gætter på du kun har brugt den til sjove ture. Am I right?

Hvorfor så ikke vælge en mc, som du vil bruge til daglig transport, og
derved få kørt nogle kilometer. Så kan du evt købe en større federe mc, når
du har fundet glæden ved altid at køre mc.

Rigtig mange mennesker får deres kort, og så skal de ud og køre mc, og så
køber de nemlig en rigtig fed mc. Men fordi den ikke er praktisk i alle
henseender, vælger de ikke at køre så meget på den, og mange tager bilen
istedet, fordi "det er jo lidt mere praktisk".
Jeg er helt tosset med at køre mc, og kører efterhånden en del kilometer om
året (1500km kan sagtens nås på en måned). Det er korrekt, at mc'en ikke
altid er praktisk, men hvor der er en vilje er der en vej. Jeg har f.eks.
lige sat ny udstødning på, og kørte med den bagpå. Pakket godt ind i pap, og
bobelplast fyldte den 100x60x60 cm, og jeg måtte bruge en del tape og
spænderemme, for at holde den fast.

Jeg kører med fuldt udstyr hver gang (incl de obligatoriske ørepropper), og
det kan da godt være det tager tid at tage det på, og i starten var det da
også lidt irriterende, men nu har jeg vænnet mig til det, og så lang tid
tager det altså heller ikke.

Min pointe er: Vil du køre flere kilometer om året? Hvorfor kørte du ikke
flere sidst du havde motorcykel? Hvad skal du bruge den til?? (en gixxer 600
egner sig f.eks ikke godt til bytrafik) Skal du bare have en fordi din
kammerat har fået en ??

mvmch
christian

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-06-03 14:05

Christian Knudsen wrote:
> [...]
> som din kammy's, men hvorfor ikke prøve at se forbi det, og prøve en
> fun-bike eller noget i den stil. Noget der sikrer dig at du kommer

Sjovt nok, tænkte jeg det samme

Hæld og lykke til med valget/købet

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Brian W.

Dato : 27-06-03 14:47

Michael H wrote:
> [...]
> eller er der ingen specielle sygdomme med denne model ????
>
> Michael GSX-R 1100 ( Håber jeg snart det bli'r)

Hvad med enThunderAce???
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Mads Stetter

Dato : 28-06-03 09:26

Brian W. wrote:

> Hvad med enThunderAce???

Så bliver det da vist uden afgift, hvis han skal holde prisen på de 70.000?

MVH Mads Stetter