Cerbére, Frankrig
Fra : Morten Wartou

Dato : 27-06-03 07:51

Hej!

Jeg skal til Cerbére i sydfrankrig (middelhavskysten) om kort tid. Er det
værd at kaste sig i havet med en dykkerflaske på dér? Jeg har dykket i
Egypten og Thailand før, og har ikke lyst til at blive alt for skuffet. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-06-03 08:04

> [...]
> værd at kaste sig i havet med en dykkerflaske på dér? Jeg har dykket i
> Egypten og Thailand før, og har ikke lyst til at blive alt for skuffet. :)

Ja det er absolut et af de bedste steder i middelhavet.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-06-03 09:50

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message
> [...]
:)
> Ja det er absolut et af de bedste steder i middelhavet.

Jamen, det lyder jo dejligt. Har du nogen idéer til hvem man skal opsøge for
at få sig en god undervandstur? Jeg har PADI OWD.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-06-03 10:01

> Jamen, det lyder jo dejligt. Har du nogen idéer til hvem man skal opsøge
for
> at få sig en god undervandstur? Jeg har PADI OWD.

Der ligger et par dykkerecentere nede i havnen så vidt jeg husker ellers
skal du lige op til Collioure hvor der også er et undervands reservat.

http://www.capcerbere.com/ kan vist det hele.

Husk at have en frisk lægeerklæring med ellers er det ikke sikkert de vil
have dig med. Man kan også få den dernede.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-06-03 10:54

> [...]
> Husk at have en frisk lægeerklæring med ellers er det ikke sikkert de vil
> have dig med. Man kan også få den dernede.

Storartet - takker.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Christian

Dato : 27-06-03 16:06

Henrik skrev
> Husk at have en frisk lægeerklæring med ellers er det ikke sikkert de vil
> have dig med. Man kan også få den dernede.

Jeg har "hoert", at man minimum skal vaere CMAS * for at faa lov til
at dykke i Frankrig!

Er der nogen der kan verificere dette?

Christian

Fra : Morten Saabye

Dato : 27-06-03 16:31

Jeg har nogle venner, (PADI-udd.), som havde lidt problemer med at komme
med ud på dyk under deres ferie i Sydfrankrig sidste år. Der blev så
lavet den regel for dem, at de max måtte gå til 24m (??).

/Morten Saabye

Fra : Poul B-H

Dato : 27-06-03 19:53

Der er , som andre steder, både CMAS og PADI og blandede baser i Frankrig.
Som regel er der ingen problemer med at komme ud. Jeg har dog prøvet et sted
hvor de forlangte prøvedyk af PADI'er men ikke af CMAS'er.
Til gengæld tager de gerne CMAS** med på 45meter !
Der er mange dybe vrag ved Côte d'Azûr

Poul B-H

Fra : Lasse Remmer

Dato : 01-07-03 00:03

Ikke for at dryppe malurt i tanken...
- Men de dersens franskmænd er nu ikke som os andre. Jeg har flere gange
haft svært ved at komme med ud og dykke, når jeg har vist mit PADI cert.
også selvom jeg er instruktør. Når jeg derimod har vist et CMAS certifikat
har der ingen problemer været. Problemet er at der findes en meget
restriktiv lovgivning ang. dykning i frankrig, hvis det er udenfor FFESSM
(Det franske sportsdykker forbund) http://www.ffessm.com/.
Nogle centre er ligeglade, mens andre slet ikke er til at tale med.
Jeg har ikke dykket i Cerbere, men tæt ved i Collioure(udemærket dykning),
og her var de meget restriktive!!!
Personligt tror jeg at du kan få svært ved at dykke på egen hånd med OWD
certifikat, men kan du finde et PADI center i nærheden er dine chancer meget
bedre. Prøv www.padi.com

Håber du får noget rigtig god dykning!

Lasse Remmer

"Morten Wartou" <morten_youmustremovetoreply@wartou.dk> skrev i en