Iceberg salat
Fra : Faithless

Dato : 27-06-03 07:28

Hey

Jeg har problemer med, at holde iceberg salat friskt i køle skabet. Det
bliver brunt og ulækkert efter 1 dags tid, selvom jeg opbevare det i
lufttætte beholdere.
Er der nogle her der har styr på hvordan man holder det friskt, eller evt.
en alternativ salat.

Faithless (c;

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-06-03 07:38

"Faithless" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har problemer med, at holde iceberg salat friskt i køle skabet. Det
> bliver brunt og ulækkert efter 1 dags tid, selvom jeg opbevare det i
> lufttætte beholdere.

Formodentlig skyldes det for meget vand.

Mvh. Lisbeth

Fra : Insideout

Dato : 27-06-03 08:50

"Faithless" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> selvom jeg opbevare det i
> lufttætte beholdere.

Det er nok her det går galt, Tupperware har lavet nogle beholdere med et
udluftnings system og riller i bunden så evt. vand ikke kommer i berøring
med salaten, og det virker jeg har sprød salat i ca. 5 dage i disse
beholdere. Husk at slynge salaten så der ikke er for meget vand ved.

Mvh
Henrik
--
Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
Vejning (uge05) den 23-06-2003 Vægt 145.3 kg.

Fra : Nette

Dato : 27-06-03 16:13

"Faithless" skrev i en meddelelse
> [...]
> lufttætte beholdere.
> Er der nogle her der har styr på hvordan man holder det friskt, eller evt.

Jeg forstår ikke jeres store problemer med at holde salaten frisk? Her går
det fint og det har det alle dage gjort, alene ved at pakke det løsligt ind
i det plastisk, som salathovedet er "født med". Jeg kan have salat i op til
14 dage på den måde, hvorefter jeg så skal begynde at fjerne de yderste
blade.

Men ellers, så kan man få den der tingest med en rist i ved Tubberware, den
kan i hvert fald klare det

Nette

Fra : Faithless

Dato : 27-06-03 16:51

Takker, prøver at købe noget som kan lede vandet væk.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-06-03 21:39

> [...]
> lufttætte beholdere.
> Er der nogle her der har styr på hvordan man holder det friskt, eller evt.

Der er flere muligheder:
Enten kan du købe dig et nyt køleskab med Biofresh-system til
grønsagerne - f.eks. et Miele-køleskab.
Eller du kan købe en Tupperware Fridgesmart beholder til at
opbevare grønsagerne i - i den kan f.eks. Icebergsalat holde
i over to uger hjemme hos mig.
Jeg kan give dig oplysninger om forhandlere af begge slags,
hvis du er interesseret.

Mvh.Bodil.