Hvordan hæver man bagenden på en hornet???
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 27-06-03 00:19

Nogen der ved how to do?
Det må jo egentligt være ens på de fleste maskiner...
Hvilke dele skal jeg bruge, og hvor fåes de billigt?
Jeg har set noget ved: http://www.kamikaze-motobike.de
Men delene koster sgu 220 Euro...
Hvilket jeg mener burde kunne gøres billigere???

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 27-06-03 05:51

Oliver Bruchhaus wrote:
> [...]
> Jeg har set noget ved: http://www.kamikaze-motobike.de
> Men delene koster sgu 220 Euro...
> Hvilket jeg mener burde kunne gøres billigere???

Hvis du kender en med det rigtige værktøj sååh...
Jeg fik lavet mine "stænger" til hævning af røven på Banditten for 250,-
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Christian Knudsen

Dato : 27-06-03 09:15

"Rune (Bandit600R)" <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kender en med det rigtige værktøj sååh...
> Jeg fik lavet mine "stænger" til hævning af røven på Banditten for 250,-
> [...]

Tsk - tyskere......

mvmch
christian

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 27-06-03 10:14

> Hvis du kender en med det rigtige værktøj sååh...
> Jeg fik lavet mine "stænger" til hævning af røven på Banditten for
> 250,-
----------------------------
Okay.... -MERE MERE!!!!! :))
Det lyder til at det er noget der kan bruges det der... Hvilke stænger er
det du mener?
Er det en smed der skal til eller?
Og værktøjet skulle ikke være noget problem...

Fra : MKS - 74

Dato : 27-06-03 10:31

On Fri, 27 Jun 2003 11:13:52 +0200, "Oliver Bruchhaus"
<x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote:

>Det lyder til at det er noget der kan bruges det der... Hvilke stænger er
>det du mener?
>Er det en smed der skal til eller?
>Og værktøjet skulle ikke være noget problem...

Værktøjet er sådan set også det mindste problem,en velkendt måde at
ændre højden,som regel vil man nu ha' den mindre, er at sætte andre
"kødben" (således kaldet fordi de ligner sådan et klassisk
Pluto-kødben) i linket længere eller kortere afhængig af hvad det er
man vil opnå,_men_ og det er et ret stort men,det er ikke for
amatører,man ændrer udvekslingen i linket og også chassisgeometrien
(rimelig indlysende) hvilket kan resultere i temmelig mystiske
køreegenskaber,der findes firmaer der laver også justerbare sæt og de
må formodes dels at have viden og ha testet komb. - giver man sig ud i
det helt på lykke og fromme skal man være ret heldig for at få noget
godt ud af det - mit råd hvis ikke du ved hvad du gør er at købe
et sæt - til en kurrant cykel som en Hornet _må_ det næsten findes ...

Som kuriosum kan nævnes at jo mere preload jo højere vil bagenden også
være,men det er heller ikke lige måden....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 27-06-03 23:29

Oliver Bruchhaus wrote:
> [...]
> stænger er det du mener?
> Er det en smed der skal til eller?
> Og værktøjet skulle ikke være noget problem...

Prøv at få målene på de "tail raiser" sæt der er til din Hornet og så find
et sted der kan lave en kopi... Der sidder nogle stænger der går fra bunden
af din støddæmper det er dem man kan ændre længden på.