Og Surprise i århus blev....
Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 26-06-03 23:35

Tears Of The Sun (http://us.imdb.com/Title?0314353)

Udemærket film dog med en rodet og urealistisk start..... Filmens kvalitet
steg dog en del hen mod slutningen..... For folk der godt kan lide
lydeffekter er filmen ret guf.... Det flotteste lydbillede i lang tid

/Rasmus

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-06-03 00:24

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steg dog en del hen mod slutningen..... For folk der godt kan lide
> lydeffekter er filmen ret guf.... Det flotteste lydbillede i lang tid

Smag og behag. Jeg syntes det var en af de ringeste actionfilm jeg længe har
set.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 27-06-03 07:20

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> steg dog en del hen mod slutningen..... For folk der godt kan lide
> lydeffekter er filmen ret guf.... Det flotteste lydbillede i lang tid

DOH! Så skulle jeg alligevel være taget med!

/Brian

Fra : Taba

Dato : 27-06-03 12:05

> Udemærket film dog med en rodet og urealistisk start..... Filmens kvalitet
> steg dog en del hen mod slutningen..... For folk der godt kan lide
> lydeffekter er filmen ret guf.... Det flotteste lydbillede i lang tid

Rodet er et godt ord

Bruce Willis ville gerne have at de modige, ædle og andre positive aspekter
blev fremhævet (mest orienteret om de amerkanske soldater der sætte deres
liv på spil for at *bla bla bla*). Værdier som jeg vil tillade mig at
betegne klicheer, når det er amerikanske film vi snakker om.
Instruktøren Antoine Fuqua ville tværtimod fremhæve grusomheder som
mennesker er i stand til at gøre mod hinanden (jvf. den der landsby scene
hvor der foregår etnisk udresninger).

Jeg synes så at de begge har sat deres præg på filmen, hvor instruktørens
vilje er skinnet mere igennem i den midsterste del af filmen og hvor Bruce's
er tydeligere i slutningen (og lidt i starten).... Jeg tror da det ville
have været en bedre film hvis Antoine Fuqua alene stod for instruktionen og
ikke Bruce Willis (for Antoine har vist med Training Day at han godt kan! så
jeg håber at King Arthur (med Mads Mikkelsen btw) bliver en godbid)

/Taba

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-06-03 12:28

Taba wrote:
Husk lige der er spoilere...

> Instruktøren Antoine Fuqua ville tværtimod fremhæve grusomheder som
> mennesker er i stand til at gøre mod hinanden (jvf. den der landsby
> scene hvor der foregår etnisk udresninger).

Det var alligevel rimelig stærke scener i den mere eller mindre ligegyldige
actionfilm.. Den bedste sekvens er der hvor de ser udrensningen i landsbyen
og beslutter sig for at sætte en stopper for det..

Og hvad fanden havde de så lige gang i, i resten af filmen? Uendeligt
ammonition er kun noget der høre sig til i diverse computerspil..... Jeg så
sammenlagt 1 magasinskifte, og det var da Bruce sad ude i regnskoven og der
ikke skete en skid, og han ikke havde affyret et skud i flere dage... Total
åndsvagt, synes det ødelagde filmen totalt... i slutskvensen skyder de nok
10-20.000 skud af hver - uden at skifte magasin... Og våbene bliver ikke
varme... Det ødelagde bare filmen totalt for mig..... Optur for filmen var
hende kvinden de henter, hun så jo ikke værst ud

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Taba

Dato : 27-06-03 12:45

> Husk lige der er spoilere...

??? Det har jeg da skrevet i subj.!

> [...]
landsbyen
> og beslutter sig for at sætte en stopper for det..

Ja, og det var dejligt at se (makabert jeg ved)! Ikke fordi jeg er nekrofil
eller lignende, men det var nogle stærke billeder på en god måde: Hele
atmosfæren, stemningen (og ikke mindst musikken hvis jeg husker korrekt)
smeltede sammen i en højere enhed. På den måde var det godt at se (specielt
i en amerikansk film)

> [...]

> varme... Det ødelagde bare filmen totalt for mig..... Optur for filmen var
> hende kvinden de henter, hun så jo ikke værst ud

Hehe... Det var vel Bruce's andel (altså det med magasinerne). Jeg kom også
til at tænke lidt på Black Hawk Down i kampscenerne til sidste hvor de bare
mylder frem... De afrikanere er da bedre ti lat føre krig end man ser i
Hollywoord film, ik'?

/Taba

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-06-03 14:39

Taba wrote:

> ??? Det har jeg da skrevet i subj.!

Ja, det var bare for en sikkerhedsskyld hvis "uvedkommende" læste med eller
lign.. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt

> [...]
> sidste hvor de bare mylder frem... De afrikanere er da bedre ti lat
> føre krig end man ser i Hollywoord film, ik'?

Hehe... Hvad angår BHD så er filmen jo baseret på facts, og Afrikanerne
ramte altså ikke flere end "de nu gør i filmen" .. Men jov, de rammer jo
ikke en skid de afrikanere

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk