[Gnus] gnus-posting-style
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-06-03 22:08

Hej

Jeg sidder og nusser lidt med gnus-posting-style (emacs 21.3, gnus
5.10.2), men det giver mig nogle problemer...

Jeg vil gerne have den til at bruge en adresse pr. email. Den skal
vælge en anden adresse, når jeg poster news - dog ikke på min lokale
newsserver (som kun har lokale grupper).

Nu ser den således ud:

(setq gnus-posting-styles
'((".*"
(address "email@domæne.dk")
(name "Rasmus Bøg Hansen")
)
("dk\\.*"
(address "news@domæne.dk")
)
("nntp\\+news.local.dk:*"
(address "email@local.dk")
)
))

Førstnævnte posting-style virker fint og ligedan med den sidste - men
den midterste virker naturligvis kun med danske nyhedsgrupper. Jeg har
prøvet at erstatte "dk\\.*" med:

"nntp*"
"nntp:*"
"nntp\\+*"
"nntp\\+dtext.news.tele.dk:*"
"dtext.news.tele.dk:*"
"news:dtext.news.tele.dk:*"

men ingen af dem virker - den vælger hele tiden min "default" style.

Problemet er vistnok, at TDC's newsserver åbenbart er min
default-metode (jeg begyndte at læse news med gnus før mail), så
metoden optræder ikke i ikke-lokale grupper - f. eks. står der i
headeren nu:

mens der ved en lokal gruppe ("local.chat") står:

Jeg er helt blank, og mine evner udi googling har ikke været nyttige -
hvordan stiller jeg posting-style for dtext.news.tele.dk?

PFT
/Rasmus

ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be
made to fly given sufficient thrust (to borrow an RFC)
-Alan Cox

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-06-03 22:12

moffespam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> ("dk\\.*"

Prøv at erstatte med:

(message-news-p

Det er et prædikat der er sandt når du skriver et usenet-indlæg.
Flyt så evt. din lokale posting-style op før ovenstående således at
den altid bliver matchet før.

--
Jacob - www.bunk.cc
You will soon forget this.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-06-03 22:26

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
>
> Det er et prædikat der er sandt når du skriver et usenet-indlæg.
> Flyt så evt. din lokale posting-style op før ovenstående således at

Damn, du er hurtig

Det virker. Bortset fra at jeg har den lokale style nederst, så den
matches efter. Nu vælges generelle posting-style - undtagen på den
lokale server.

Jeg takker for hjælpen!

/Rasmus

if (!strcmp(getenv(EDITOR), "vi")) {karma++};