Saving Private Ryan DTS
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-06-03 20:56

nu har jeg endelig fået købt SPR med DTS fra the good ole' us of a og så
kommer der sgu en reg 2 udgave nu med DTS... nå fint nok... det jeg vil vide
er om der er andet på reg 2 udgaven som reg 1 ikke har i forhold til?... jeg
er ligeglad med dk tekster, men er der fede extras... det er der ikke meget
af på reg1 udgaven.... bør jeg købe den igen... eller købe en film jeg ikke
har
vh

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-06-03 22:01

> [...]
meget
> af på reg1 udgaven.... bør jeg købe den igen... eller købe en film jeg

Der er ikke den store forskel. R2 DTS har den samme 25 minutter lange
featurette, "Into the Breach", som DD-udgaven også har. Den findes mig
bekendt ikke på den amerikanske DTS-udgave. Til gengæld har den amerikanske
en kort "director's message" med Spielberg, som ikke findes i nogle af de
europæiske udgaver.

"Into the Breach" er en udmærket, men rimelig kort dokumentar med interviews
med medvirkende, en historiker og et par veteraner. Det mest interessante er
nok et par korte klip fra et par af de film, Steven Spielbergs lavede som
barn. Om det er nok til, at du vil gå ud og investere én gang til, er du nok
selv den rette til at bedømme.

Jeg må forresten da hellere også få min egen DD-udgave skiftet ud.

--
Jens Thomsen

"There are three sides to every story: yours, mine, and the truth. No one is
lying."
- Robert Evans

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-06-03 22:21

> Jeg må forresten da hellere også få min egen DD-udgave skiftet ud.

hvis det ikke er mere det drejer sig om, beholder jeg bare min reg1... tak
for hurtigt svar.... btw jeg har ikke hørt DD soundtracket, men DTS
lydsporet er fantastisk... ikke bare fordi det er dts, men spr skiller sig
simpelthen ud fra andre dts film og ligger virkelig højt oppe på
lydranglisten.
vh

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-06-03 22:35

> [...]
> lydsporet er fantastisk... ikke bare fordi det er dts, men spr skiller sig
> simpelthen ud fra andre dts film og ligger virkelig højt oppe på

Lækkert. Jeg ser frem til at få skiftet min ud. Jeg var så uheldig at få en
fra det tidlige oplag af den skandinaviske R2. Det er desværre den udgave,
hvor der er nogle utilsigtede, høje smæld på lydsporet under filmens sidste,
afgørende kamp. Vildt irriterende, og selskabet har naturligvis aldrig
erkendt fejlen.

R2 DTS har forøvrigt et temmeligt nice papcover i stedet for den almindelige
keepcase, men det er naturligvis kun en lille detalje.

Jeg fandt en anmeldelse af R2 DTS her:
http://film.msn.dk/pgs/docs/reviewItem_dk.asp?icn=66825&pi=66702

--
Jens Thomsen

"Television has brought murder back into the home - where it belongs"
- Alfred Hitchcock

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-06-03 16:42

> Jeg fandt en anmeldelse af R2 DTS her:
> http://film.msn.dk/pgs/docs/reviewItem_dk.asp?icn=66825&pi=66702

he.. det er sgu typisk... jeg har truet mig selv i over et år med at købe
den dts udg og har for kort tid siden tilføjet den til samlingen og så
kommer der en reg 2... men til gengæld kostede den kun 149 og det er jo
billigt... sammen med den købte jeg band of brothers reg 1 med dts lyd i
metalkasse til kun 695,- og det er ret billigt... samme version i metalkasse
UDEN dts lyd koster 999 herhjemme.... hvis du er til SPR vil du elske Band
of Brothers... så hvis du har den tilgode så få rettet op på det... en helt
igennem fantastisk serie... bare lige et tip... stilen er lidt spr... den
måde den er sat sammen på, lidt svært at forklare, men jeg tror du vil kunne
lide den.
vh

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-06-03 10:12

> [...]
> igennem fantastisk serie... bare lige et tip... stilen er lidt spr... den
> måde den er sat sammen på, lidt svært at forklare, men jeg tror du vil

Jeg har skam også selv lige købt den

Jeg faldt over dvdpusherens oprydningstilbud og købte den europæiske udgave
i metalkasse til 699kr. Den har godt nok ikke DTS, men til gengæld er der
undertekster, og det foretrækker jeg til nogle af de mere ophedede
kampscener.

--
Jens Thomsen

"Classic films happen purely by accident"
- John Ford

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-06-03 16:04

> Jeg har skam også selv lige købt den

yderst fornuftigt!

> [...]
> i metalkasse til 699kr. Den har godt nok ikke DTS, men til gengæld er der
> undertekster, og det foretrækker jeg til nogle af de mere ophedede

ja, nu så jeg den heldigvis på DR da de sendte den sidst og kunne huske
nogenlunde hvad der skulle ske og hvad der blev sagt, men en gang imellem
skal jeg lige "rewinde" og høre deres soldaterjargon igen.... kunne godt
have brugt engelske tekster, men de er osse fravalgt... en skam.

vh