Ingen filnavne i søgelinien...?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 26-06-03 18:37

Hej!

Jeg mener at jeg engang har læst at man kunne gøre sådan at browseren kun
viser domænet ( www.mitdomæne.dk ) i søgelinien, og ikke (
www.mitdomæne.dk/htmlfil.html )... Kan det gøres i html, eller er det noget
php der skal til?

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-06-03 18:50

"Anders Jacobsen" <anders@FJERN.ichtys.dk> wrote in

> [...]
> og ikke ( www.mitdomæne.dk/htmlfil.html )... Kan det gøres i
> html, eller er det noget php der skal til?

Du skal bruge frames - og fordelene er formentlig langt mindre end
ulemperne. Det er et bøvl mht. links og ofte også søgemaskiner.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : qazwsx669@hotmail.co~

Dato : 02-07-03 19:34

On Thu, 26 Jun 2003 17:50:27 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

> Du skal bruge frames - og fordelene er formentlig langt mindre end
> ulemperne. Det er et bøvl mht. links og ofte også søgemaskiner.

VRØVL !

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-07-03 19:47

qazwsx669@hotmail.com wrote:

> VRØVL !

Og hvorfor er det så vrøvl?

Kan du ikke lige uddybe dine svar? De er altid meget skråsikre, og hvis du
ved hvordan man opbygger et site i frames uden problemer med at linke til
dem, og hvordan du får søgemaskiner til at åbne index-filen og den ønskede
underside må du meget gerne fortælle om det. Der er helt sikkert mange som
gerne vil vide det.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Trigger_one

Dato : 03-07-03 14:49

qazwsx669@hotmail.com wrote in message news:<mc96gv8f8ncv01nllk558k0naajgon22dg@4ax.com>...
> VRØVL !

Ja, hvorfor er det vrøvl?
Jeg har lavet en site med frames og det virker da fint med
søgemaskinerne og mine egne links.
Ved at lave det således:
<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0">
<FRAME SRC="i_index.html" NORESIZE SCROLLING="no">
</FRAMESET>
i index filen.

i_index.html indeholder angivelse af div frames(left,top,main hvad man
nu har.)
Hvor main.html er navngivet så alle 'mine' sites har target inde i
main-framen.
www.veteraner.dk er lavet på beskrevne måde.
/fru_trigger_One

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-07-03 18:35

Prøv at besøge http://www.veteraner.dk/bbe.html
direkte så ser du problemet med frames.

Fra : Trigger_one

Dato : 03-07-03 21:58

>Prøv at besøge http://www.veteraner.dk/bbe.html
>direkte så ser du problemet med frames.
>
>Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
Ja, sådan noget hø:) Hvilken søgemaskine kom frem med det resultatet?
Har nemlig ikke fundet søgemaskiner som fandt andet end index! Ja indtil nu.
/fru_trigger_One

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 03-07-03 22:10

Trigger_one wrote:

> Ja, sådan noget hø:) Hvilken søgemaskine kom frem med det resultatet?
> Har nemlig ikke fundet søgemaskiner som fandt andet end index! Ja
> indtil nu. /fru_trigger_One

Det er vist ALLE søgemaskiner. Derfor er frames noget møg.

Kan ikke lige forstå dit tidligere indlæg, som jeg læser som om du mener du
ingen problemer har?

Desuden er dit site meget svær at finde, da der ikke er meget tekst. Der er
metatags, men de er vist ved at være virkningsløse, da der har været meget
svindel med dem. Det som tæller er title overskrifter og tekst. Det eneste
som behøves for at menuen er let at opdatere (den eneste grund jeg lige kan
se ved frames) er adgang til noget serverside. så skal der kun indsættes en
linie på alle siderne, som så indsætter en fil, hvor menuen er.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-07-03 22:59

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> writes:

> Det er vist ALLE søgemaskiner. Derfor er frames noget møg.

Jeg er kun lidt uenig. Jeg synes også frames er noget møg, men jeg ser
ikke et problem i at søgemaskiner finder undersiderne.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-03 23:51

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev
> Jeg er kun lidt uenig. Jeg synes også frames er noget møg, men jeg ser
> ikke et problem i at søgemaskiner finder undersiderne.

Problemet opstår, når søgemaskinerne leder til en side uden
navigationsmuligheder, fordi navigationen ligger i en fil, der skulle
indlæses sammen med den frame, som ikke blev hentet.
Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 23:55

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in

> Problemet opstår, når søgemaskinerne leder til en side uden
> navigationsmuligheder, fordi navigationen ligger i en fil, der
> skulle indlæses sammen med den frame, som ikke blev hentet.

Det kan dog løses med en lille stump javascript - men det er noget
dirty hack er det.

Fra : Trigger_one

Dato : 04-07-03 08:18

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message news:<be262l$60p$1@sunsite.dk>...

> Det er vist ALLE søgemaskiner. Derfor er frames noget møg.
>
> Kan ikke lige forstå dit tidligere indlæg, som jeg læser som om du mener du
> ingen problemer har?

De søgemaskiner jeg har forsøgt mig med finder kun index-filen! Derfor
mener jeg at jeg ingen problemer har(havde).

> [...]
> se ved frames) er adgang til noget serverside. så skal der kun indsættes en
> linie på alle siderne, som så indsætter en fil, hvor menuen er.
Som nybegynder synes jeg det var nemt med frames, og det synes jeg
stadig.
Men jeg er ved at lave dem om så jeg det nye er med tabeller og CSS i
stedet. Men det er ikke nemt, så det er sørme godt I findes.
/fru_trigger_one

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-07-03 14:44

"Trigger_one" <fru_trigger_one@hotmail.com> skrev

> Men jeg er ved at lave dem om så jeg det nye er med tabeller og CSS i
> stedet. Men det er ikke nemt, så det er sørme godt I findes.

Overvej i stedet for tabeller at lave det med ssi. Se her hvordan:

www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp
www.hjemmesideskolen.dk/html/div.asp
www.hjemmesideskolen.dk/html/float.asp

Erik Ginnerskov