Net om hindbærbusk?
Fra : Kathrine

Dato : 26-06-03 17:43

Skal der net om hindbærbuskene, så høsten tilfalder os selv?
Eller går der ikke dyr/fugle i dem?

--
Kathrine
---

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-06-03 17:54

"Kathrine" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> Skal der net om hindbærbuskene, så høsten tilfalder os selv?
> Eller går der ikke dyr/fugle i dem?

Der går nogle gang små, hvide orm i hindbær; men jeg tror ikke, du kan holde
dem ude med net )
Her må du vælge, om du vil have hindbær eller ej - og så ellers lukke øjnene
og nyde smagen.
Jeg har ikke hørt om problemer med, at fugle går i hindbær - kun i ribs,
jordbær og kirsebær.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-06-03 21:29

On Thu, 26 Jun 2003 18:53:37 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Der går nogle gang små, hvide orm i hindbær; men jeg tror ikke, du kan holde
>dem ude med net )

Det er vist ikke bare "nogen" gange der går orm i hindbær. Nærmere
"altid" :-/

De kan sikkert holdes ude med insektnet, men jeg vil tro det skal på
allerede samtidig med at blomstringen starter.

>Her må du vælge, om du vil have hindbær eller ej - og så ellers lukke øjnene
>og nyde smagen.

Eller man kan vælge den sentbærende hindbærsort "Autumn Bliss", som
efter sigende ikek skulle blive ramt af orm, fordi den blomstrer og
giver bær senere på sæsonen hvor insekterne som ligger æggene til disse
orm, er væk.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-06-03 23:46

> Det er vist ikke bare "nogen" gange der går orm i hindbær. Nærmere
> "altid" :-/

Næh, ikke hvis man får fat i en sen sort som 'Autumn Bliss'. Når den sætter
bær, er ormene færdige.
Jeg googlede for at finde et billede af den - altså busken - men I ved jo
alligevel, hvordan et hindbær ser ud, så jeg vil nøjes med at sige, den ikke
er ret svær at få fat i (heller ikke på google) og at den efter min erfaring
også har det fint i de forblæste dele af Danmark.

Dikte

Fra : Kathrine

Dato : 27-06-03 22:12

"Benedikte Brisson" skrev:

> Næh, ikke hvis man får fat i en sen sort som 'Autumn Bliss'. Når den
sætter
> bær, er ormene færdige.

Det er den sort jeg har + Algonquin, som er en tidlig.
Det bliver spændende at se, hvordan det forløber sig.
Indtil videre ser bærene nogenlunde lige store ud på begge planter,
men det er måske fordi planterne er plantet i år.

--
Kathrine
---

Fra : Jernladyen

Dato : 26-06-03 20:59

"Kathrine" skrev d. 26-06-03 17:43 dette indlæg :
> Skal der net om hindbærbuskene, så høsten tilfalder os selv?
> [...]
Kan være, man kan lægge hindbær i "blød" i eddikevand ligesom blomkål,
så ormene forsvinder. Husk at skylle meget grundigt. Du kan jo prøve med
et par stykker for at se, om man kan skylle eddiken helt ud igen.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 26-06-03 23:02

Jernladyen wrote:
> [...]
> så ormene forsvinder. Husk at skylle meget grundigt. Du kan jo prøve
> med et par stykker for at se, om man kan skylle eddiken helt ud igen.

Skyl dem. Kom dem i plastbeholder med tætsluttene låg. 'Pift' låget så
der er vakuum i bøtten. I køleskabet nattet over. Næste morgen sidder
alt 'kødet' oppe under låget.
Keine hexerei, nur behändigkeit

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Kathrine

Dato : 27-06-03 22:09

"Carsten Finn Rasmussen"skrev:

> Skyl dem. Kom dem i plastbeholder med tætsluttene låg. 'Pift' låget

> der er vakuum i bøtten. I køleskabet nattet over. Næste morgen
> [...]

Det lyder nu ikke såååå lækkert igen
Håber at de kræ løber udenom mine hindbær!

--
Kathrine
---