Rust i tanken...
Fra : Dak

Dato : 26-06-03 16:19

Hej alle.

så blev det tid til min første post i en NG nogensinde.
har et spørgsmål hvis man har fået ovennævnte ting. Har nemlig løbt en brugt
tank som jeg sleb ned fordi den skulle males men glemte i farten at afdække
hullerne. Med det resultat at tanken var fuld af rødt støv fra slebningen.
Jeg skyllede den så med alm. vand og i løbet af et par dage så kom der små
rust pletter rundt omkring i den.

Spørgsmålet er så: kan jeg bare fylde den op med benzin og så begynde at
køre med den eller skal jeg gøre noget ved den? (måske evt. skylle den
igennem med benzin et par gange?)

Mvh

Dak
"Suzuki GS500Ev (Min første)"

Fra : BoS.

Dato : 26-06-03 22:46

> Spørgsmålet er så: kan jeg bare fylde den op med benzin og så begynde
> at køre med den eller skal jeg gøre noget ved den? (måske evt. skylle
> den igennem med benzin et par gange?)
>
> Mvh

Hej "Dak"
Kan du ikke bare hælde en ½ liter petrolium i tanken og rysten den lidt.
Skyld efter med en sjat benzin.

"Blandingen" skal naturligvis afleveres på genbrugsstationen
efterfølgende...

--
BoS

Fra : Dak

Dato : 27-06-03 13:16

> [...]
> Skyld efter med en sjat benzin.
>
> "Blandingen" skal naturligvis afleveres på genbrugsstationen

Jo det kunne jeg jo prøve. Så også i en tidligere tråd at man kunne hælde
WD40 i... Så det vil jeg da også lige prøve hvis der ikke er nogen som har
nogen indvendinger til det? meningen er så at skylle efter med
demeniraliseret vand og så skylle med petroleum, tømme den og så fylde op
med benzin. tror ikke at ca. 1 deciliter petrolium blandet med 15 liter
benzin gør så meget... eller hvad?

Mvh

Dak
"Suzuki GS500Ev"