Automatisk valg af sprog ved load af side
Fra : Martin Kristensen

Dato : 26-06-03 12:56

Hej !

Jeg vil gerne få min hjemmeside til automatisk at vælge sprog udfra
brugerens aktuelle browser-indstillinger. Jeg har set noget lignende
på forskellige sider, hvor siden selv vælger det passende sprog.

Hvordan laver man sådan noget ?

Idag kan man på mine sider vælge et andet sprog ved at trykke på det
relevante "flag" - men selve startsiden er på dansk og det ville være
smart hvis f.eks. en tysk bruger automatisk fik den tyske version...

Hilsen,

Martin

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 27-06-03 08:16

martin.kristensen@skovkat.dk (Martin Kristensen) wrote in

> [...]
> brugerens aktuelle browser-indstillinger. Jeg har set noget lignende
> på forskellige sider, hvor siden selv vælger det passende sprog.

Det kan du ikke lave i ren html. Du skal have fat i et serverside sprog.

Spørg i en af serversidegrupperne alt afhængigt af hvilket sprog du har
adgang til.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Allan Kok

Dato : 27-06-03 16:11

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:
> martin.kristensen@skovkat.dk (Martin Kristensen) wrote in

> Det kan du ikke lave i ren html. Du skal have fat i et serverside
> sprog.

Det kan man faktisk godt i apache med multiviews.

Allan

Fra : qazwsx669@hotmail.co~

Dato : 02-07-03 19:33

On Fri, 27 Jun 2003 07:16:15 +0000 (UTC), Andreas Haugstrup Pedersen
<usenet@solitude.dk> wrote:

> Det kan du ikke lave i ren html. Du skal have fat i et serverside sprog.

Det er skidenemt i Javascript .

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-07-03 20:39

qazwsx669@hotmail.com skrev :