popcorn - godt eller skidt?
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 26-06-03 11:02

En kammerat udtalte for en del tid siden at han ofte købte popcorn til om
aftenen istedet for alt andet da de ikke indeholdt ret meget af kalorier og
sådan.

Hvad siger i herinde til det? Kan man godt købe popcorn til hvis man nu har
en trang man gerne vil slå ihjel på en human måde? Nogen der har nogen tal i
form af proteiner, fedt og kuldhydrater i sådan nogen popcorn?

/SoulWalkeR

Fra : Insideout

Dato : 26-06-03 15:47

"Ejvind "SoulWalker" Toft" <email@REMOVEetoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en trang man gerne vil slå ihjel på en human måde? Nogen der har nogen tal
> form af proteiner, fedt og kuldhydrater i sådan nogen popcorn?

Energi i popkorn pr. 100 gram

Energi = 2000 kJ
Protein = 9.8 gram
Fedt = 21.8 gram
Kulhydrat = 59.1 gram

Så bare spis løs og bliv fed eller mere fed .

Mvh
Henrik
--
Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
Vejning (uge05) den 23-06-2003 Vægt 145.3 kg.

Fra : Henrik J.

Dato : 26-06-03 17:05

> [...]
> en trang man gerne vil slå ihjel på en human måde? Nogen der har nogen tal
> form af proteiner, fedt og kuldhydrater i sådan nogen popcorn?

Der er som regel tilsat transfedtsyrer i popcorn. Transfedtsyrer er
sundhedsskadelige, så de bør undgås. Her http://tinyurl.com/fc5r er en
googlesøgning på transfedtsyrer og popcorn så kan du selv læse mere.

Jeg vil foreslå noget vingummi eller lakrids i stedet.

--
Henrik

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-06-03 21:20

[Ejvind "SoulWalker" Toft | Thu, 26 Jun 2003 12:01:33 +0200]

Skidt!

Alt for meget letomsætteligt kulhydrat; ovenikøbet kombineret med lidt
fedt og ekstra salt.

Popcorn er en snack jeg nyder i små mængder :)

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk