MC-uheld Esbjerg (lille)
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-06-03 09:58

Der er sgi lidt underligt:

På vej til arbejde her til morgen ad Sædding Ringvej, står min gamle VF750S
hvor man krydser Tarphhagevej. Jeg solgte den i Århus for 2 år siden, så det
var med blandede følelser jeg genså den i den forfatning. Den har været
væltet, buler i tanken, strittende forlygte mm. Det må være sket i nat, er
der nogen der ved noget om det? Tænkte også på om den måske har været
stjålet.

Mvh - Arne.
(Undskyld min opsætning på OE, jeeg skriver ude fra arbejdet.)

Fra : Torben Helledi

Dato : 30-06-03 22:24

Hej Arne.

Tak for køb af motorcykel. Den har altid kørt upåklageligt. Jo, altså
lige bortset fra i onsdags, hvor jeg var på vej hjem fra universitetet.
Det er rigtigt at jeg har stillet den fra mig i krydset.

Uheldigvis er det tilladt for mokørende at dreje til venstre i samme
kryds. Endnu mere uheldigt var det at på hin skæbnesvangre onsdag, havde
Malene Davidsen (18 år og nybagt bilist) lånt sin fars bil og havde
besluttet sig for at prøve den svære kunst at tage et venstesving.

Intetandende kommer jeg trillende og pludseligt holder der en bil på
tværs ude midt i krydset. Jeg når kun at tænke to ting: 'satans' samt
'det kommer til at gøre ondt'. I næste øjeblik rammer jeg bagenden af
Kurts (Malenes far hedder Kurt får jeg efterfølgende at vide) rødbrune
Mazda. Når jeg skriver 'jeg' mener jeg selvfølgelig min
nu-ikke-så-kække-VF'er. Personligt fortsætter jeg ufortrødent i min
bane, piller mit venstre sidespejl af med mit knæ, studser lige hen over
bagsmækken af bilen og lander uskadt på asfalten på den anden side.

Lettere forundret står jeg så ude i krydset ved siden af en blødende
Honda VF-750S. Der er iøvrigt næppe noget mere sørgeligt syn end end
døende motorcykel. Malene er trillet videre over krydset og holder
parkeret på den anden side.

Mangen en billist triller nysgerrigt forbi, men jeg må pænt vente indtil
der kommer en anden motorcyklist forbi og tilbyder sin hjælp inden jeg
kan få stablet motorcyklen på hjulene og trillet af vejen.

Jeg går så over til den holdende Mazda, hvor jeg nu kan se en lille pige
siddende i krampegråd på forsædet. Jeg banker blidt på vinduet imens jeg
kan høre at hun snakker i telefon: .....jeg har lige 'snøft' kørt en
'hulk' motorcykel ned....... Hun ruller vinduet ned og spørger:
'ååhnejååhnej Kom han noget til?
determinfarsbilogjegharligefåetkørekort....' Jeg må lige bruge et minut
på at overbevise hende om at det var mig, hun lige har kørt ned og at
jeg ikke fejler noget, men det ender med at jeg må sætte mig ind i bilen
og trøste hende. Samme aften kommer jeg i tanke om at det kunne have
været interessant at svare: 'Det ser ikke for godt ud. Jeg tror at du
har slået ham ihjel.' Jeg får imidlertid hevet navn og adresse ud af
hende og begiver mig tilbage til den kvæstede Honda.

Da indser jeg at det hele måske ikke er så dårligt endda. Hele ulykken
er Malenes skyld og motorcyklen var (hvis jeg skal være helt ærlig) ikke
på toppen længere.
Så nu er Hondaen parkeret ved den lokale mekaniker og når jeg tæller
skader og skrammer sammen, bliver jeg mere og mere overbevist om at den
vil blive erklæret totalskadet.
.... hvilket så igen betyder at jeg skal til at se mig om efter en værdig
afløser - ikke at det bliver nemt.

Torben Helledi.

Fra : Peter Aagaard

Dato : 30-06-03 22:42

Torben Helledi wrote:
> [...]
> lige bortset fra i onsdags, hvor jeg var på vej hjem fra
> universitetet. Det er rigtigt at jeg har stillet den fra mig i

KLIP en lang forklaring om et uheld

Det kan man da kalde held i uheld, godt der ikke var personskade, og nu får
du samtidig muligheden for at finde en bedre mc.

Mvh. Peter

Fra : Morten Juel

Dato : 30-06-03 22:42

> [...]
> på at overbevise hende om at det var mig, hun lige har kørt ned og at
> jeg ikke fejler noget, men det ender med at jeg må sætte mig ind i bilen

Det er sq næsten synd for hende, nu tør hun sq nok ikke køre mere, men godt
det samme, tænkt hvis det havde været ude på landevejen og man var kommet
med 80+, så havde hun jo slået en ihjel ;o/

Mvh
Morten

Fra : Jake

Dato : 01-07-03 07:53

[SNIP en lang historie med lykkelig udgang]

Det var da godt, der ikke skete noget med nogen af jer.
For selvom det er hendes skyld tror jeg det er rigeligt med straf for hende
at hun skal forklare sin far at hun lige har smadret hans bil.

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 01-07-03 10:22

> [...]
hende
> at hun skal forklare sin far at hun lige har smadret hans bil.

Hun har lige fået pap, og så laver hun en kæmpe fejl, det burde fratage
hende kortet i 2år !

Næste gang er det sikkert ikke i byen, og så koster det liv..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 01-07-03 22:00

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en

> hende
>
> Hun har lige fået pap, og så laver hun en kæmpe fejl, det burde fratage
> hende kortet i 2år !
>
> Næste gang er det sikkert ikke i byen, og så koster det liv..

Jeg tror at hun(!) har lært lektien og ikke får en næste gang :-/

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-07-03 08:22

Torben Helledi <helledi@hotmail.com> writes:

> Mangen en billist triller nysgerrigt forbi, men jeg må pænt vente
> indtil der kommer en anden motorcyklist forbi og tilbyder sin hjælp
> inden jeg kan få stablet motorcyklen på hjulene og trillet af vejen.

Forp*lede taberbillister!

> Jeg må lige bruge et minut på at overbevise hende om at det var mig,
> hun lige har kørt ned og at jeg ikke fejler noget, men det ender med
> at jeg må sætte mig ind i bilen og trøste hende.

Jeg får da, i lighed med Morten, også helt ondt af hende men hun har
trods alt lige pløjet dig ned.
Forhåbentligt har hun lært lektien...

> Samme aften kommer jeg i tanke om at det kunne have været interessant
> at svare: 'Det ser ikke for godt ud. Jeg tror at du har slået ham ihjel.'

Så tror jeg til gengæld du stod tiltalt nu for manddrab efter hendes
hjerteanfald

> ... hvilket så igen betyder at jeg skal til at se mig om efter en
> værdig afløser - ikke at det bliver nemt.

Uha nej. Jeg går også og kigger mig omkring lige nu. Jeg kan ikke rigtig
vælge...

Forresten godt at der ikke rigtig skete noget med dig!

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-07-03 09:41

Torben Helledi wrote:

> Samme aften kommer jeg i tanke om at det
> kunne have været interessant at svare: 'Det ser ikke for godt ud. Jeg
> tror at du har slået ham ihjel.'

ROFL
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-07-03 15:05

"Torben Helledi" <helledi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Arne.
>
> Tak for køb af motorcykel. Den har altid kørt upåklageligt.

Glad for at høre det.

snip

> Mangen en billist triller nysgerrigt forbi, men jeg må pænt vente indtil
> der kommer en anden motorcyklist forbi og tilbyder sin hjælp inden jeg
> kan få stablet motorcyklen på hjulene og trillet af vejen.

Sådan reagerer "de" også når det er biler der er sket noget med. Måtte selv
og helt alene skubbe Poloen ud af et et tæt befærdet kryds sidste år, og
blev i den forbindelse nødt til at "holde tilbage" for bilerne der kom fra 4
retninger - ingen hjælp at få der.

snip

> ... hvilket så igen betyder at jeg skal til at se mig om efter en værdig
> afløser - ikke at det bliver nemt.

Ok, det går nok alt sammen, godt at høre der ikke skete noget med jer.
Og ja: jeg mener da også de nye? regler er, at der ingenting skal til for at
få snuppet kortet igen når ma lige har fået det?

Mvh - Arne Lorenzen