Mc til ca. 15.000 kr.
Fra : Martinovics

Dato : 26-06-03 09:08

Hej

Jeg er på udkig efter en MC i omegnen af 15.000 kr. (den må godt koste lidt
mere) - jeg tænkte på f.eks. Honda Cb400N, Cb450S eller Suzi GS modeller.

Er der nogen som har bedre ideer? evt. lige ved hvor den rigtige står? eller
har erfaringer med ovenstående?

Jeg er "wiedereinsteiger"- har bl.a kørt SV650, Bandit og Kawa ZZR. Jeg
forventer overhovedet ikke at få noget tilsvarende for 15-20 KK, jeg må bare
ha en kværn.

På forhånd tak for hjælpen
Martin

(opslaget er også postet i marked.privat.mc)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-06-03 09:32

> [...]
> Suzi GS modeller.
> Er der nogen som har bedre ideer? evt. lige ved hvor den rigtige
> står? eller har erfaringer med ovenstående?

Du kan evt. også tilføje XS400 Seca til ovenstående liste. Den ligger i
samme prisleje.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martinovics

Dato : 26-06-03 09:45

Ja, det har jeg tænkt lidt over - men er der ikke lidt mere "rigtig" MC over
de andre? Hvordan kører sådan en XS evt. sammenlignet med de andre, der er
ikke lige nogen til salg her i nærheden (vestjylland). Jeg er meget
interesseret i oplevelser/anbefalinger af enhver art også gerne på min mail.

Mvh
Martin

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-06-03 09:58

> Ja, det har jeg tænkt lidt over - men er der ikke lidt mere "rigtig"
> MC over de andre?

Hej Martin

I det prisleje du leder i, og den alder af cykler du kigger på, der er stand
den absolut vigtigste parameter. GSX 400, GS450, GS450S, CB400N, CB450S,
CB450DX og XS400 er meget ens. Find den der er går bedst i motoren, har det
mindste olieforbrug, kører bedst, har de nyeste slid dele, har bevis på
regelmæssig service og er til at betale. Det lyder da nemt nok. Der er en
købsguide her:
http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Martinovics

Dato : 26-06-03 10:04

> [...]
> derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst

OK

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 26-06-03 10:38

hvad med en cb500F. den er så sød.

Martin Schjoldager
bl.a. cb 500F

Fra : Martinovics

Dato : 26-06-03 11:13

"Martin Schjoldager" <schjoldager@dsa-net.dk> wrote in message
> hvad med en cb500F. den er så sød.
>
> Martin Schjoldager
> bl.a. cb 500F

Er de ikke noget ældre? Hvoran med holdbarheden?

Mvh
Martin

Fra : Moller

Dato : 26-06-03 12:09

> Er de ikke noget ældre? Hvoran med holdbarheden?

Det er en Honda, og enda en CB :) ... hvordan kan du være i tvivl om
holdbarheden :) den skal bare ha lidt vaseline engang i mellem, og så køre
den bare :)

Men spøg til side, hvis du skal ha noge nede i det prislejde så er nogen
af de mest stabil maskiner CB og GS modellerne... de er oldgammel teknik, og
er godt gennemprøvet nu, og så har de været solgt i hobetal, så reservedele
er lette at komme til... og så er mange af de nye motore til at spore
tilbage til disse gamle maskiner :) (nu kigger vi jo så kun Suzuki og
honda).

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 26-06-03 12:11

In article <3efad413$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> er lette at komme til... og så er mange af de nye motore til at spore
> tilbage til disse gamle maskiner :) (nu kigger vi jo så kun Suzuki og

GS = Rock steady!!! ... kan man lave en 7½'er på den blok, holder den
også til 400 og 500! Simpel mekanik, let adgang til syumper o.s.v.
Til gengæld går den ikke i kattegorien 'letvægter' 187 Kg, for en 4½!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Moller

Dato : 26-06-03 13:39

> GS = Rock steady!!! ... kan man lave en 7½'er på den blok, holder den
> også til 400 og 500! Simpel mekanik, let adgang til syumper o.s.v.

Fuldstændig enig :)

> Til gengæld går den ikke i kattegorien 'letvægter' 187 Kg, for en 4½!

hmmm, du ka jo bare tabe dig lidt :) hæhæ

Nej, spøg til side igen :)... de 187kg må ski da være til at gøre noget
ved, så her har du endnu en ting du kan tune den med.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi.
Suzuki GSF 1200 S
Hvis jeg havde mit eget lille værksted, ville jeg fluks skaffe mig en
gammel GS450'er strippe den for alt dødvægt, finde en gammeldags TT racer
tank, og motoren bores til 550cc, og portet topstykke, råge jern... og
afjedringen skiftes, og alu bagsvinger :) hmmm, hva man dog kunne hvis man
havde penge :(

Fra : Hekto

Dato : 26-06-03 14:40

In article <3efae929$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...

> hmmm, du ka jo bare tabe dig lidt :) hæhæ

KLASK!!!!

> [...]
> tank, og motoren bores til 550cc, og portet topstykke, råge jern... og
> afjedringen skiftes, og alu bagsvinger :) hmmm, hva man dog kunne hvis man

Helt enig! Sådan en gamme 2 meter lang alutank, og så et lille
røvskubbersæde!
Selvfølgelig kan den lettes for nogle kg; men alene kædedimensionen
.... manner, den er enorm!!!

Fra : macd

Dato : 26-06-03 16:55

> [...]
> også til 400 og 500! Simpel mekanik, let adgang til syumper o.s.v.
> Til gengæld går den ikke i kattegorien 'letvægter' 187 Kg, for en 4½!

Tak for svarerne, jeg kan vel konkludere, at jeg har fat i noget af det
rigtige. Nu skal jeg bare have fundet een.

mvh
martin