Skærme
Fijala 3554
Skal man have en med 16 ms?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 26-06-03 00:33

Jeg vil gerne have en fladskærm på over 17" og med en responstid på 16 ms,
men det kan ikke lade sig gøre at få begge dele

Hvor meget betyder det, at responstiden er 20 eller 25 ms?

Hvis jeg køber en større skærm med en responstid på 20-25 ms, kan jeg så:

Se tv på den?
Spille 3d spil?

Har nogen oplevet skygger på skærme med 20-25 ms?

mvh - Michael Kristensen

Fra : rane

Dato : 26-06-03 08:05

On Thu, 26 Jun 2003 01:32:32 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Hvis jeg køber en større skærm med en responstid på 20-25 ms, kan jeg så:
>
>Se tv på den?
>Spille 3d spil?

Jeg er selv i samme "dilemma" som dig Michael. Vil gerne have en 19"
fladskærm men er i tvivl om den er god nok til spil og multimedier.
Plus så er der alt det gejl med døde pixels osv.

Som webdesigner skulle farverne jo helst ligne 100% og da jeg nupper
et spil indimellem skulle dette også gerne køre nogenlunde - men er i
tvivl om begge.

Så lige nu ligger mine overvejelser mellem at satse og købe en Samsung
191T eller købe en 21-22" CRT fladskærm til samme penge (Viewsonic
G225f eller lignende).

LCD Fordele: En fladskærm er pænere og fylder en del mindre hvorimod
en CRT fylder/vejer en del

CRT fordele: Ingen problemer med spil + 100% sikre farver

Så jeg går faktisk og overvejer om man ikke skulle vente med 19"
fladskærme, indtil de laver nogen der er næsten døde-pixels-fri og som
har en god responsetid.

Ved godt dette svar ikke hjælper dig meget - men jeg er meget i tvivl
om at 25ms er godt nok til spil. Nogen siger at de ikke oplever
ghostning og andre siger der er meget - den usikkerhed er jeg ikke
vild med heller :)

Rene

Fra : E. Jensen

Dato : 26-06-03 10:25

enig

Fra : Esben

Dato : 27-06-03 09:22

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Se tv på den?
> Spille 3d spil?
>
> Har nogen oplevet skygger på skærme med 20-25 ms?

Se evt. testen på
http://www.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html

--
Esben

Fra : Michael Kristensen

Dato : 27-06-03 12:45

> Se evt. testen på
> http://www.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html

Jeg læser konklusionen som, at finder man en skærm med et Hyundai 20 ms
panel, så kan trygt købe den.

Læser I også testen sådan?

Så er det bare at finde hvilke skærme der har dette panel.

Fra : E. Jensen

Dato : 27-06-03 14:31

Det ser stærkt ud til at det pt kun er fra 17" og nedefter, at man kan få
Hyundais panel ): Indtil videre da.

Fra : Esben

Dato : 27-06-03 16:49

> Jeg læser konklusionen som, at finder man en skærm med et Hyundai 20 ms
> panel, så kan trygt købe den.
>
> Læser I også testen sådan?

Sådan læser jeg det osse.
Iø, ligner Proview skærmen ikke den der Acer 732 helt vildt meget?

--
Esben

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-03 10:25

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> Iø, ligner Proview skærmen ikke den der Acer 732 helt vildt meget?

Jo, heeeelt vildt.

Tænkte også, hvad dælen er den af.

Mvh.

Kim
Glad for sin Acer 732

Fra : Fyrsten

Dato : 03-07-03 09:53

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

> "Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Hmmm..... Denne glimrende skærm kan åbenbart kun visse 262,000 farver
samtidigt og det skulle kunne give problemer med afterglow.

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/lcd-05.html
"16 ms: Beware!

When we tested the first monitors of this kind, the Iiyama AS4314UTG and
Hitachi CML174SXW, we were surprised to find much less afterglow on the
20-ms monitor than on the 16-ms. We have gone into this matter since then,
and it turns out that the term 16 ms is exaggerated. 16 ms (max.) would be
more accurate. If the manufacturers were really frank about this, they would
indicate that 16-ms panels only display 262,000 colors instead of the usual
16 million. In fact, AU Optronics uses its extra fast response time to
display 16 million colors in the end. With luck, the color your game needs
will be one of the 262,000available to start with and, if so, the response
time actually will be 16 ms.

But if the color is not in the 262,000 table, the panel will display the two
closest shades alternately. Because the display is very fast, your eye will
only detect one shade, the right one. But for you to see an image, the
monitor has to draw two of them. (AU Optronics has confirmed this.) "

Fra : Simon Selmer

Dato : 29-06-03 00:29

Men hvor kan den købes??

Simon

Fra : Simon Selmer

Dato : 29-06-03 00:30

Jeg fik lavet indlægget under det forkerte indlæg,
Hvor kan man købe Hyundai-modellen?

Simon

Fra : E. Jensen

Dato : 30-06-03 09:23

Tjah, søg på navnet på google. Amitch sælger den, blot med deres eget navn
påsyet. Men jeg synes nu den er noget dyrere i DK end i tyskland/frankrig :(

mvh E