Startproblemer
Fra : Peter Peter

Dato : 25-06-03 23:43

Min XJ900 fra 86 er begyndt at have svært ved at starte når den har
stået lidt - ca. 5 timer eller mere. Det sker ca. 2 - 3 gane om ugen
og der er nogen sammenhæng mellem vejr eller hvor meget der er i
tanken!

Skruer jeg et tændrør ud er det helt tørt - må være
benzintilførelsen........benzinhanen er skiftet.

Lader jeg den stå ca. 15 minutter starter den fint - eller skubber den
igang er den der med det samme.

Håber nogen kan komme med løsningen på dette periodiske problem

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-06-03 07:58

> [...]
> stået lidt - ca. 5 timer eller mere. Det sker ca. 2 - 3 gane om ugen
> og der er nogen sammenhæng mellem vejr eller hvor meget der er i

Hej Peter

Hvor godt er dit batteri? Er der syre på? Mål hen over polerne efter cyklen
har stået 5 timer eller mere. Måler den under 12,5V, så start med at skifte
batteriet. Efter du har fået ny batteri på, så kontroller dit ladesystem ved
at måle spændingen over polerne med motoren gående med halvdelen af max rpm.
Den skal vise omkring 14,4V nu. Viser den langt under 14V er din generator
sikkert færdig. Viser den langt over 14,4V er dit laderelæ færdigt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen