Juridisk spørgsmål
Fra : Butterfly McQueen

Dato : 25-06-03 21:50

Hej der!

Jeg har sat musik til et digt af forfatteren Inger Christensen fra bogen
Sommerfugledalen,
og kunne godt tænke mig at lægge det ind på min
hjemmeside som mp3.
Så er spørgsmålet så:
Må jeg det?
Især da det ikke skal bruges i kommercielt henseende.
Skla man have tilladelse fra forfatteren eller
forlaget?
Sætter pris på lidt hjælp

Mvh Butterfly

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 25-06-03 22:11

Butterfly McQueen <tul@nospamtdcadsl.dk> wrote:
> Jeg har sat musik til et digt af forfatteren Inger Christensen fra
> bogen Sommerfugledalen,

JA - du skal have tilladelse af forfatteren eller dennes forlag.
Uanset om det er til kommercielt brug eller ej så offentliggør du et
copyrightet produkt, og det må du ikke uden copyrightindehaveren har givet
sin tilladelse til det.

/ Flying Hotdogs

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 26-06-03 00:06

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Uanset om det er til kommercielt brug eller ej så offentliggør du et
> copyrightet produkt, og det må du ikke uden copyrightindehaveren har

Okay,takker!

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 26-06-03 10:28

"Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> givet
>

> Okay,takker!

Husk også at din anmeldelse til KODA skal angive Inger som tekstforfatter,
hvilket giver hende ret til 50% af KODA/NCB indtægter (hvis der kommer
nogle). Dvs. 50%, med mindre I kan aftale noget andet...

/Thomas

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 26-06-03 15:46

"Thomas Hillebrandt" <news@thomashillebrandt.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilket giver hende ret til 50% af KODA/NCB indtægter (hvis der kommer
> nogle). Dvs. 50%, med mindre I kan aftale noget andet...

Tak,men jeg tror jeg vil lade sangen hvile
i min harddisk,og ikke lægge den ind på
min hjemmeside.
Det vil bare blive alt for rodet.
Jeg holder mig til at skrive min egne tekster fremover.

Mvh Butterfly