Rute til Østrig / Italien
Fra : [BitSeN]

Dato : 25-06-03 21:52

Vi kører til Østrig / Italien i uge 30-32, vi har mere eller mindre
besluttet os for den meget omtalte Aktiv-Camping Prutz, som første mål
på turen.

Ruten tror jeg bliver Hamburg, Hannover, Magdeburg, Leipzig, Nürnberg,
München - Er der nogen som har erfaring med den rute ? Hvordan er den
i forhold til målet i Østrig ? (Jeg har læst kort og tidligere
indlæg....., men kunne vi tage den engang til ?)

Hvor lang køretid er der cirka til Prutz ?

mvh
Brian

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-06-03 22:17

[BitSeN] wrote:
> Vi kører til Østrig / Italien i uge 30-32, vi har mere eller mindre
> besluttet os for den meget omtalte Aktiv-Camping Prutz, som første mål
> på turen.

Bare at I har i baghovedet at fordi jeg er meget glad for pladsen så behøver
I ikke være enige... )

Jeg faldt for beliggenhed, service fra indehaveren Manfred Jele og hans team
samt de rigtig fine sanitære foranstaltninger.

> [...]
> i forhold til målet i Østrig ? (Jeg har læst kort og tidligere
> indlæg....., men kunne vi tage den engang til ?)

Som jeg har skrevet det tidligere:

En perle af en plads, hvis man vil se det klassiske Tirol! Pladsen er ikke
særlig stor - vel omkring 100 pladser, og så ligger den ideelt for nærmere
udforskning af Tirol.

Samtidig ligger den nær landevejen Landeck-Rechenpass, hvorfor det også er
en ideel plads til en eller flere overnatninger på vej til Italien - og
turen gennem Østrig kan gøres uden vignette. Bliv ganske enkelt på A7. til
enden - Füssen - Fernpass- Imst - Landeck - PRUTZ - Reschenpass og så er du
i Italien. Husk at blive på landevejen og igennem Landeck by hvis du vil
tage turen uden vignette.

Aktiv Camping Prutz har meget fine sanitære forhold, der for eksempel tåler
sammenligning med det bedste - dette kombineret med et højt serviceniveau
fra teamet der driver pladsen, gør at den vil blive besøgt igen og igen.

Pladsen er absolut godt beliggende som base for ture til Kaunertal, med
gletscher og mulighed for at stå på sommerski i 3000 meters højde, ture til
det toldfri Samnaun i Sweitz, Italien og Innsbuck samt den idylliske
Öetztall, hvortil turen med fordel kan tages over bjergene, i stedet for
udenom ad landevejen.

> Hvor lang køretid er der cirka til Prutz ?

Fra Køge-egnen cirka midnat - overnatte (5 timer) umiddelbart syd for
Hamburg - fremme i Prutz ved 8-tiden om aftenen. Turen taget i en Skoda
Felicia (75 hk og 135 nm) med 1000 kg på krogen. Det var regn cirka fra
Munchen og resten af vejen.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : [BitSeN]

Dato : 25-06-03 22:46

On Wed, 25 Jun 2003 23:16:42 +0200, "Carsten Stage"
<stage_nospam@fabel.dk> wrote:

>Bare at I har i baghovedet at fordi jeg er meget glad for pladsen så behøver
>I ikke være enige... )

Klart, sådan er det jo altid.....

>Jeg faldt for beliggenhed, service fra indehaveren Manfred Jele og hans team
>samt de rigtig fine sanitære foranstaltninger.

Det er trods alt nogle af de samme værdier.....

> [...]
>i Italien. Husk at blive på landevejen og igennem Landeck by hvis du vil

Hvordan harmonerer din rutebeskrivelse med min ?, jeg kommer jo lidt
fra den anden side. Det er måske bedre bare at holde på ned over
Kassel osv.
Vi har tidligere været i Frankrig, men aldrig før i Østrig / Italien,
derfor lidt mange spørgsmål.

> [...]
>Hamburg - fremme i Prutz ved 8-tiden om aftenen. Turen taget i en Skoda
>Felicia (75 hk og 135 nm) med 1000 kg på krogen. Det var regn cirka fra

Vi regner med at køre hjemmefra ca. kl. 02.00, og håber at kunne
overnatte i Østrig om aftenen (Skoda skal dertil når man skal sydpå,
vi har en Octavia 2,0).

mvh
Brian

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-06-03 00:57

[BitSeN] wrote:

> Hvordan harmonerer din rutebeskrivelse med min ?, jeg kommer jo lidt
> fra den anden side. Det er måske bedre bare at holde på ned over
> Kassel osv.

Jeg har ladet min GPS-ruteplanlægger tage din version - og fra Hamburg til
Prutz er der cirka 1040 Km. Min version giver fra Hamburg til Prutz cirka
980 Km (og cirka 30 Km mindre hvis du tager B27 fra Göttingen og følger den
til Fulda hvor den krydser A7 igen) så det er ikke den store forskel i
kilometer.

Din rute betyder at du skal skifte motorveje nogle gange og min er på A7 fra
Hamburg og helt til den anden ende, ikke langt fra grænseovergangen
Tyskland/Østrig ved Füssen.

> Vi regner med at køre hjemmefra ca. kl. 02.00, og håber at kunne
> overnatte i Østrig om aftenen (Skoda skal dertil når man skal sydpå,
> vi har en Octavia 2,0).

Det skulle der ikke være noget problem i - specielt hvis I er to til at
køre. Jeg var alene om chaufførjobbet og holdt omkring de 90 Km/t som
lastbilerne. Det der kan vælte det er lange ventetider ved stau omkring
Hamburg. Vær opmærksom på at der rodes ved Elbentunellen - og at det måske
kan svare sig at tage en omvej og køre øst om Hamburg istedet. På hele A7
oplevede vi ikke stau af betydning en eneste gang. Vi var vist heldige...

Hav en rigtig god tur - og hvis I fanger Prutz, så Hils Manfred Jele fra
mig...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 27-06-03 21:56

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:jj2kfvgisedn1aif7khn0ef9euvng1omdr@4ax.com...
> [...]
> i forhold til målet i Østrig ? (Jeg har læst kort og tidligere
> indlæg....., men kunne vi tage den engang til ?)

Hej Brian

Hvis du vælger turen via Leipzig, skal du ikke via Hannover men dreje fra
nord for Hamborg og køre via Berlin.
Vi har taget turen over Rechenpas flere gange, og har som Carsten taget
7eren hele vejen gennem Tyskland.
Jeg skal måske lige nævne at vores udgangspunkt er vestjylland.

Mvh. Henning

Fra : [BitSeN]

Dato : 28-06-03 13:00

On Fri, 27 Jun 2003 22:55:58 +0200, "Henning Keseler"
<keseler@pil-dette-ud-mail.dk> wrote:

> [...]
>7eren hele vejen gennem Tyskland.
>Jeg skal måske lige nævne at vores udgangspunkt er vestjylland.

Hej Henning,

jeg mener ikke det er nødvendigt at køre helt til Berlin, hvis man
krydser østpå ved Hannover, holder mod syd efter Magdeburg mod Leipzig
skulle det være godt nok.

Men den anden vej har man jo mulighed for at undgå Elb-tunnel, med de
fordele det kunne gi.

Vores udgangspunkt er midtjylland (Give), og vi kører hjemmefra ca.
kl. 2 natten mellem torsdag d. 17 og fredag d. 18/7 og håber at nå til
Østrig fredag eftermiddag / aften.

mvh
Brian

PS: Jeg har endnu ikke helt bestemt mig til hvilken vej vi skal
køre....

Fra : Henning Keseler

Dato : 28-06-03 19:03

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:ri0rfv4b6num57e28ftehsnoh1o3rcmfer@4ax.com...

> Hej Henning,
>
> jeg mener ikke det er nødvendigt at køre helt til Berlin, hvis man
> krydser østpå ved Hannover, holder mod syd efter Magdeburg mod Leipzig
> skulle det være godt nok.

Jeg var i Leipzig og hente en ny campingvogn sidste år, og kørte via Hannover/
Magdeburg, da jeg vurderede at det var ca. lige langt hvilken vej jeg tog, men
forhandleren dernede sagde at det klart var en fordel at køre ad a24 - a10 - a9.

> Men den anden vej har man jo mulighed for at undgå Elb-tunnel, med de
> fordele det kunne gi.

Præcis!

> [...]
>
> mvh
> Brian
>
> PS: Jeg har endnu ikke helt bestemt mig til hvilken vej vi skal

Jeg ville holde mig til a7, evt. via kirsebærruten uden om kasselbakkerne,
så undgår du også München, hvor der godt kan være meget trafik med
risiko for stau.

Henning

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 29-06-03 19:39

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> i forhold til målet i Østrig ? (Jeg har læst kort og tidligere
> indlæg....., men kunne vi tage den engang til ?)

Vi er lige kommet hjem fra Italien med en CampLet på krogen. Vi kørte mandag
aften (19:30) fra midtjylland, fulgte A7 hele vejen til enden, ind i Østrig
ved Füssen til en lille plads i Reutte. Der ankom vi kl. 9:00 tirsdag morgen
efter 1150 helt begivenhedsløse km med tusinder af lastbiler, men ikke megen
anden trafik. Vejarbejder var der nogle stykker af, men ingen kø nogen
steder (ved selvfølgelig ikke hvordan der forholder sig om dagen).

Hjemad gik turen fra en plads lidt sydøst for München, via Nürnberg,
Leipzig, Magdeburg, Hannover og Hamburg. Desværre var hjernen vist stadig på
ferie i Italien, idet vi startede ud fredag ved 11-tiden om formiddagen, så
vi hang fast i stau 5-7 gange undervejs mellem München og Magdeburg. Jeg
tror dog vi var heldige, for det kostede kun omkring 1½ time ekstra, heraf
omkring 45 minutter i et vejarbejde syd for Leipzig.

Vejkvaliteten på udturen (A7) var generelt ringere end på hjemturen, dog
undtaget strækningen med vejarbejdet ved Leipzig. De ca. 40 km er så dårligt
at en grusvej ville have været foretrukket! Fra Magdeburg til Hannover var
der det bedste vej vi har kørt på hele turen, så det var en lettelse.

Afstandsmæssigt er der ikke nogen nævneværdig forskel (<50 km), men vi
formåede alligevel at bruge 3½ time ekstra hjemad (17 timer mod 13½ nedad).
Vi kørte nok generelt lidt langsommere, holdt lidt længere pauser, og deltog
selv i et antal stau's undervejs...

Jeg vil anbefale A7 hele vejen fra Jylland, hvis man alligevel vil følges
med lastbilerne eller køre om dagen. Og den østlige rute
(Hamburg-Magdeburg-München) hvis man gerne vil forbi lastbilerne OG køre om
dagen (3 spor det meste af vejen imod A7's 2 spor meget lange strækninger).

Mvh
Michael