Perfektionsime staves Paralyse(Churchill)
Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-03 17:10

Winston mente - som Voltaire - at

"det bedste er det godes værste fjende" og vil man leve op til alle normer
fra publikum, så går det som manden der "ville gøre alle tilpas", i
eventyret - alt gik galt, for man skal være sig selv tro, realisere sig
selv, gøre sit liv til et individuelt kunstværk - ikke adlyde gruppepres.

Trine i Radiserne siger "Jeg elsker menneskeheden, det er bare folk jeg ikke
kan lide" - vi er forelsket i vore idealer og ikke i næsten."

Grosbøll vil ikke leve op til idealiseringen af en præst, som en der bærer
menighedens tro og er "ideelt troende", så andre kan være sig selv og
halvhjertede
(katolske halvgud-patere er sådan)

Tilsvarende kan folk lide at være "ideele debatører" der adlyder allle
konforme regler, så de kan se ned på folk der er afvigere, fx skriver lidt
offtopic, eller associerer frodigt, eller bruger citater eller xposter.

Størst mulig lykke for flest mulig, er at se på resultater. - Ikke idealer.

"Et forlange det fuldendte, er at gå ind for handlelammelse" Winston
Churchill

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N