ukrudtsbrænder
Fra : Robert Andersen

Dato : 25-06-03 15:01

Da hverken jeg eller konen gider luge ukrudt i vores indkørsel mere, har vi
overvejet at købe en ukrudtsbrænder.
Vi søger en model til flaskegas, der er mere effektiv end de små man kan
købe.
Er der nogen der ved hvor de kan købes til en fornuftig penge ? evt. inkl.
gasflaske.

Vi har prøvet de der "fantastiske" ukrudtsdampere, de er gode nok hvis man
giver _hver eneste plante_ 1-2 minuts kogning, og det har jeg ikke
tålmodighed til

/Robert

Fra : Pia J

Dato : 25-06-03 15:37

"Robert Andersen" <rob_the_smurf@remove.hotmail.com> wrote in message
> [...]
> købe.
> Er der nogen der ved hvor de kan købes til en fornuftig penge ? evt. inkl.

Kan ikke betale sig at købe i Harald Nyborg fx. Vognen har nogen latterlige
små plastikhjul, og bare underlaget er en smule bumlet, så vælter flasken
konstant når man trækker med den. Brænderen virker fint nok. Nåja, undtagen
tændingen. De andre vogne jeg har set har store gummidæk. Og en lidt vinklet
stang på brænderen, som muligvis er mindre belastende for håndleddet.

:Pia

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 25-06-03 17:05

Robert Andersen wrote:
> [...]
> kan købe.
> Er der nogen der ved hvor de kan købes til en fornuftig penge ? evt.

Køb brænderen hos BP Gascenter. Den er ikke billig, men den er god.
Køb samtidig en længere slange 5m.
Til transport af gasflaske bruger du en alm. sækkevogn.

> Vi har prøvet de der "fantastiske" ukrudtsdampere, de er gode nok
> hvis man giver _hver eneste plante_ 1-2 minuts kogning, og det har
> jeg ikke tålmodighed til

Ja sådan een er uanvendelig til mange ting

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : zigge

Dato : 25-06-03 23:34

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in message

> Ja sådan een er uanvendelig til mange ting

Kan den ikke dampe tapet af oppe under loftet??

//zigge

Fra : Frederiksen

Dato : 26-06-03 23:18

> Kan den ikke dampe tapet af oppe under loftet??

Jo, og det er den rigtig god til - og 1-2 minutter er nu noget overdrevet.
Men det er ikke en gasbrænder - den "lyder" ikke af noget

Mvh Maria

Fra : Aabendoer

Dato : 30-06-03 22:59

.... op så er den KANON til at kickstarte sin grill med. Lige et kinut under
grillstarteren og så er vi godt igang.

Akkeleje

Fra : Mogens Dammand

Dato : 01-07-03 22:48

> ... op så er den KANON til at kickstarte sin grill med. Lige et kinut
under
> grillstarteren og så er vi godt igang.

Det er da vist også det den er bedst til, hvis man da ikke gider gå og
brænde indkørslen én gang om ugen, for mælkebøtter og rævehaler kommer da
igen og igen.

Mvh
Mogens

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 15-07-03 14:39

"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Det er da vist også det den er bedst til, hvis man da ikke gider gå og
> brænde indkørslen én gang om ugen, for mælkebøtter og rævehaler kommer da
> igen og igen.

Ukrudtet skal ikke på nogen måde brændes væk.
Det skal kun lige akurat skifte til en lidt mørkere grøn farve i
overfladen.
Så er cellestrukturen ødelagt og vandet damper ud af ukrudtet. Du ødelægger
den naturlige sugeevne i bladende, og rødderne tørre ind og visner.

En fuldstændig afbrænding får bare rødderne i jorden til at arbejde endnu
hårdere. Det er en del af plantens overlevelses evne.

Jens Borchert Pedersen
Langeskov
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk