/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
Fjerne doswindow ved kørsel at java applik~
Fra : IB


Dato : 31-03-01 11:23

Hej

Det har tit irriteret mig at man altid skal have et doswindow kørende i
baggrunden, når man kører sine java applikationer.
Når jeg er færdig med en applikation laver jeg en bat fil som indeholder
kommandoerne til at få prøgrammet op at køre, men så får jeg også den grimme
dosprompt i baggrunden.
Findes der ikke en måde hvormed man kan undgå dette??
Hvis jeg prøver at lukke dosprompten lukker den også programmet ned hvis jeg
bruger JVM'en fra SUN, men hvis det er microsofts WJView så kan jeg godt
lukke prompten uden at programmet også lukker.

Er der fx en mulighed for istedet, at få programmet til at lægge sin på
proceslinien i windows??

Mvh IB



 
 
The MaXx (31-03-2001)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 31-03-01 15:57


> Det har tit irriteret mig at man altid skal have et doswindow kørende i
> baggrunden, når man kører sine java applikationer.
> Når jeg er færdig med en applikation laver jeg en bat fil som indeholder
> kommandoerne til at få prøgrammet op at køre, men så får jeg også den
grimme
> dosprompt i baggrunden.
> Findes der ikke en måde hvormed man kan undgå dette??

Der er et program der heder noget i stil med J2exe den "pakker" java.exe og
din main-class ned i en exe fil (ingen kompilering), denne vil ikke åbne
nogen dos vindue.

The MaXx

P.s.: Du kan sikkert let finde det på nettet.



IB (31-03-2001)
Kommentar
Fra : IB


Dato : 31-03-01 17:16


"> Der er et program der heder noget i stil med J2exe den "pakker" java.exe
og
> din main-class ned i en exe fil (ingen kompilering), denne vil ikke åbne
> nogen dos vindue.

Tak!!
Det virker fint sålænge jeg kører det på min egen maskine.
Men det lader til at den ikke pakker jvm'en med ned, så når exefilen ryger
over på en anden maskine at kan den ikke finde jvm'en fordi den ikke ligger
det samme sted som på min egen maskine!!

Er der en måde til at komme uden om dette??

Og findes der en løsning til at få lagt et icon på proceslinien så man
stadig kan se at programmet er aktivt??

Mvh IB



The MaXx (31-03-2001)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 31-03-01 17:33

> Det virker fint sålænge jeg kører det på min egen maskine.
> Men det lader til at den ikke pakker jvm'en med ned, så når exefilen ryger
> over på en anden maskine at kan den ikke finde jvm'en fordi den ikke
ligger
> det samme sted som på min egen maskine!!
>
> Er der en måde til at komme uden om dette??

Den burde finde systems JVM'en... det kan du vælge i instillingerne når du
lavet din exe-fil.

The MaXx



Bertel Lund Hansen (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-03-01 17:53

IB skrev:

>Det virker fint sålænge jeg kører det på min egen maskine.
>Er der en måde til at komme uden om dette??

Prøv at skrive "start java dinJavaklasse" i batfilen, lave en
genvej og sæt hak i "Luk efter brug" ved dens egenskaber.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

N/A (01-04-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-04-01 13:22



IB (01-04-2001)
Kommentar
Fra : IB


Dato : 01-04-01 13:22

Hvad er lige forskellen på java.exe og javaw.exe???

IB

"Soren Staun Jorgensen" <ssj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:zxnx6.650$ph5.43064@news101.telia.com...
>
> IB <IB@kefas.dk000000> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9a4ba9$1p83$1@news.cybercity.dk...
> > Hej
> >
> > Det har tit irriteret mig at man altid skal have et doswindow kørende i
> > baggrunden, når man kører sine java applikationer.
> > Når jeg er færdig med en applikation laver jeg en bat fil som indeholder
> > kommandoerne til at få prøgrammet op at køre, men så får jeg også den
> grimme
> > dosprompt i baggrunden.
> > Findes der ikke en måde hvormed man kan undgå dette??
>
> Hvis det eneste du ønsker er at undgå dos-prompten i baggrunden, kan du
> bruge Javaw.exe.
> Jeg plejer at starte mine apps fra en bat-fil som ligner nedenstående:
>
> Start Javaw.exe -classpath minapp.jar pakke.pakke.MinFrame
>
> Bruger du Javaw.exe i stedet for Java.exe lukker dos-vinduet automatisk.
>
> Søren Staun Jørgensen
> ---
> ssj@get2net.dk
>
>
> > Hvis jeg prøver at lukke dosprompten lukker den også programmet ned hvis
> jeg
> > bruger JVM'en fra SUN, men hvis det er microsofts WJView så kan jeg godt
> > lukke prompten uden at programmet også lukker.
> >
> > Er der fx en mulighed for istedet, at få programmet til at lægge sin på
> > proceslinien i windows??
> >
> > Mvh IB
> >
> >
>
>



N/A (01-04-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-04-01 16:49



IB (01-04-2001)
Kommentar
Fra : IB


Dato : 01-04-01 16:49


> > Hvad er lige forskellen på java.exe og javaw.exe???
> >
>
> Javaw.exe kan bruges til at eksekvere java-programmer under Windows.
> Java.exe kan bruges til at eksekvere java-programmer.
>
Øhh ikke forstået....
Så vidt jeg ved kan java.exe også eksekvere java-programmer under windows,
så hvad er lige forskellen??
Hvad er det der gør dem forskellige/specielle???

IB



N/A (02-04-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-04-01 14:47



IB (02-04-2001)
Kommentar
Fra : IB


Dato : 02-04-01 14:47

> Forskellen er at Javaw.exe lukker det "grimme" dos-vindue efter sig når
> Java-programmet er initialiseret.

Okay så forskellen er at javaw ikke giver mulighed for at skrive ud i
promten via System.out.print... Så vidt jeg lige kan se.
Det kunne du da bare have sagt *SSS*

Tak for hjælpen...

IB





Lars Dam (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Dam


Dato : 02-04-01 12:00

On Sat, 31 Mar 2001 12:22:39 +0200, "IB" <IB@kefas.dk000000> wrote:

>Hej
>
>Det har tit irriteret mig at man altid skal have et doswindow kørende i
>baggrunden, når man kører sine java applikationer.

Kan gøres uden. Brug javaw istedet for java. Javaw starter java
programmet op uden konsol vindue. Lav f.eks. en genvej til javaw, og
med dine normale java parametre, og tingene skulle funke.

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Kristoffer Sørensen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Sørensen


Dato : 04-04-01 11:51

Hej

Du skal huske på, at hvis du laver en .exe fil, virker det ikke på andet end
windows maskiner. Og så er en del af hoved-ideen med java væk.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk

"IB" <IB@kefas.dk000000> wrote in message
news:9a4ba9$1p83$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Det har tit irriteret mig at man altid skal have et doswindow kørende i
> baggrunden, når man kører sine java applikationer.
> Når jeg er færdig med en applikation laver jeg en bat fil som indeholder
> kommandoerne til at få prøgrammet op at køre, men så får jeg også den
grimme
> dosprompt i baggrunden.
> Findes der ikke en måde hvormed man kan undgå dette??
> Hvis jeg prøver at lukke dosprompten lukker den også programmet ned hvis
jeg
> bruger JVM'en fra SUN, men hvis det er microsofts WJView så kan jeg godt
> lukke prompten uden at programmet også lukker.
>
> Er der fx en mulighed for istedet, at få programmet til at lægge sin på
> proceslinien i windows??
>
> Mvh IB
>
>



The MaXx (04-04-2001)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 04-04-01 14:55


> Du skal huske på, at hvis du laver en .exe fil, virker det ikke på andet
end
> windows maskiner. Og så er en del af hoved-ideen med java væk.

Man kan stadig eksekvere sine class filer med en VM på andre platforme.
Dette vil bare være en let måde at starte programmet på hvis det skal køres
i windows.

The MaXx



Kristoffer Sørensen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Sørensen


Dato : 04-04-01 21:53

Hej MaxX

Ja, det vil jeg da på ingen måde modargumentere. Men se feks. ting som
LimeWire, den ville jeg have foretrukket i ren java, istedetfor .exe så folk
kunne vænne sig til java som en størrelse, istedetfor at det kun er applets.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk

"The MaXx" <the_maxx@email.dk> wrote in message
news:9af93s$25af$1@news.cybercity.dk...
>
> > Du skal huske på, at hvis du laver en .exe fil, virker det ikke på andet
> end
> > windows maskiner. Og så er en del af hoved-ideen med java væk.
>
> Man kan stadig eksekvere sine class filer med en VM på andre platforme.
> Dette vil bare være en let måde at starte programmet på hvis det skal
køres
> i windows.
>
> The MaXx
>
>



The MaXx (04-04-2001)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 04-04-01 21:51


> Ja, det vil jeg da på ingen måde modargumentere. Men se feks. ting som
> LimeWire, den ville jeg have foretrukket i ren java, istedetfor .exe så
folk
> kunne vænne sig til java som en størrelse, istedetfor at det kun er
applets.

Helt enig men mange brugere har ikke det samme forhold til computere som os.
De tror ikke der findes andet end windows, og er derfor ikke interesseret
Java's fordele.
Derfor kan man møde dem lidt på halvvejen ved at lave en exe fil men alt
stadig køres som class eller jar filer.

The MaXx



Kristoffer Sørensen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Sørensen


Dato : 04-04-01 22:06

Hej

Generelt er min holdning, at hvis man skammer sig over at det er lavet i
java, eller hvis ens målgruppe ikke forventes at kunne basal java, så skal
skidtet ikke kodes i java. Og det mener jeg ud fra to enkelte betragtninger;
1. Java har store "mangler" når det kommer til OS specifikke opgaver
2. Java er for langsomt.

Hvis man så vil til at importere noget MS API oveni for at få det OS
specifikt, hvorfor så ikke programmere det i C istedet? Jeg ved at det ikke
er fair overfor énsprogede mennesker, men jeg finder det nu alligevel den
mest logiske løsning.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk

"The MaXx" <the_maxx@email.dk> wrote in message
news:9ag1h6$9r4$1@news.cybercity.dk...
>
> > Ja, det vil jeg da på ingen måde modargumentere. Men se feks. ting som
> > LimeWire, den ville jeg have foretrukket i ren java, istedetfor .exe så
> folk
> > kunne vænne sig til java som en størrelse, istedetfor at det kun er
> applets.
>
> Helt enig men mange brugere har ikke det samme forhold til computere som
os.
> De tror ikke der findes andet end windows, og er derfor ikke interesseret
> Java's fordele.
> Derfor kan man møde dem lidt på halvvejen ved at lave en exe fil men alt
> stadig køres som class eller jar filer.
>
> The MaXx
>
>



The MaXx (04-04-2001)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 04-04-01 22:56


> Generelt er min holdning, at hvis man skammer sig over at det er lavet i
> java, eller hvis ens målgruppe ikke forventes at kunne basal java, så skal
> skidtet ikke kodes i java. Og det mener jeg ud fra to enkelte
betragtninger;
> 1. Java har store "mangler" når det kommer til OS specifikke opgaver
> 2. Java er for langsomt.
>
> Hvis man så vil til at importere noget MS API oveni for at få det OS
> specifikt, hvorfor så ikke programmere det i C istedet?

Helt enig det er også derfor jeg skriver at man stadig kan køre det som et
normal java program.
Jeg synes da, at hvis det ikke fylder for meget, at det ville være smart med
eksekverbare filer til både mac linux windows, osv. sammen med sine class
filer, så giver man bare folk frihed til at vælge måden de vil eksekvere det
på.
Den anden med at lave platforms specifikke ting er vi også enige i. Java
mister fuldstændig sin mening hvis ikke et program kræver at det skal være
platforms uafhængig.

The MaXx



Dennis Thrysøe (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 05-04-01 07:05



Kristoffer Sørensen wrote:

> Hej
>
> Generelt er min holdning, at hvis man skammer sig over at det er lavet i
> java, eller hvis ens målgruppe ikke forventes at kunne basal java, så skal
> skidtet ikke kodes i java. Og det mener jeg ud fra to enkelte betragtninger;
> 1. Java har store "mangler" når det kommer til OS specifikke opgaver
> 2. Java er for langsomt.
>
> Hvis man så vil til at importere noget MS API oveni for at få det OS
> specifikt, hvorfor så ikke programmere det i C istedet? Jeg ved at det ikke
> er fair overfor énsprogede mennesker, men jeg finder det nu alligevel den
> mest logiske løsning.

Det lyder ikke som om, du ser det ud fra en forretningsmæssig /
service-orienteret synsvinkel. Hvis man kan bruge den samme kodebase på
flere platforme og samtidig præsentere det på en simpel og nem måde
overfor brugeren - så er det da det bedste! Hele skidtet behøver ikke
være platform-specifikt, bare for at pakke det pent ind til de
individuelle platforme.


-dennis


Kristoffer Sørensen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Sørensen


Dato : 09-04-01 16:00

Hej

> Det lyder ikke som om, du ser det ud fra en forretningsmæssig /
> service-orienteret synsvinkel. Hvis man kan bruge den samme kodebase på
> flere platforme og samtidig præsentere det på en simpel og nem måde
> overfor brugeren - så er det da det bedste! Hele skidtet behøver ikke
> være platform-specifikt, bare for at pakke det pent ind til de
> individuelle platforme.

Jeg er dig nu ikke enig. Jeg ser meget forretningsminded på de her ting. Det
her ville jeg hellere karaktisere som et spørgsmål om smag og behag. Hvis en
kunde brokkede sig over at det var umuligt at køre programmet, for "hvor er
..exe filen", så ville man selvf. distribuere en .exe version også. Jeg har
bare generelt ikke særlig god erfaring med exe-wrappere.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk



Thorbjoern Ravn Ande~ (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 11-04-01 11:06

On Mon, 9 Apr 2001, Kristoffer Sørensen wrote:

> Jeg er dig nu ikke enig. Jeg ser meget forretningsminded på de her ting. Det
> her ville jeg hellere karaktisere som et spørgsmål om smag og behag. Hvis en
> kunde brokkede sig over at det var umuligt at køre programmet, for "hvor er
> .exe filen", så ville man selvf. distribuere en .exe version også. Jeg har
> bare generelt ikke særlig god erfaring med exe-wrappere.

Lav en .bat fil med

   java -jar whatever.jar

og sig de skal klikke på dén.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk


Dennis Thrysøe (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 11-04-01 11:15



Kristoffer Sørensen wrote:

> Hej
>
>
>> Det lyder ikke som om, du ser det ud fra en forretningsmæssig /
>> service-orienteret synsvinkel. Hvis man kan bruge den samme kodebase på
>> flere platforme og samtidig præsentere det på en simpel og nem måde
>> overfor brugeren - så er det da det bedste! Hele skidtet behøver ikke
>> være platform-specifikt, bare for at pakke det pent ind til de
>> individuelle platforme.
>
>
> Jeg er dig nu ikke enig. Jeg ser meget forretningsminded på de her ting. Det
> her ville jeg hellere karaktisere som et spørgsmål om smag og behag.

Ja, lige præcis. Kundens/brugerens smag og behag.

> Hvis en
> kunde brokkede sig over at det var umuligt at køre programmet, for "hvor er
> ..exe filen", så ville man selvf. distribuere en .exe version også. Jeg har
> bare generelt ikke særlig god erfaring med exe-wrappere.

Tjaah. Det er noget pangel at vedligeholde. Jeg har ofte gjort det, at
jeg laver en almindelig InstallShield pakke til windows der installerer
jar filerne og en genvej til 'javaw MainClass args'. Det synes jeg er en
glimrende løsning. InstallAnywhere er sikkert også fin.

-dennis


Kim N. Jensen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Kim N. Jensen


Dato : 05-04-01 09:53

1. Lav en .bat fil fx:
javaw /myCode/MyProgram
exit

2. Lav en windows genvej og hak af i kør minimeret.
På genvejen kan du så vælge et pænt windows-ikon. whauuu

Så kommer dos-boksen ikke frem på skrivebordet.

/Kim

IB wrote:

> Hej
>
> Det har tit irriteret mig at man altid skal have et doswindow kørende i
> baggrunden, når man kører sine java applikationer.
> Når jeg er færdig med en applikation laver jeg en bat fil som indeholder
> kommandoerne til at få prøgrammet op at køre, men så får jeg også den grimme
> dosprompt i baggrunden.
> Findes der ikke en måde hvormed man kan undgå dette??
> Hvis jeg prøver at lukke dosprompten lukker den også programmet ned hvis jeg
> bruger JVM'en fra SUN, men hvis det er microsofts WJView så kan jeg godt
> lukke prompten uden at programmet også lukker.
>
> Er der fx en mulighed for istedet, at få programmet til at lægge sin på
> proceslinien i windows??
>
> Mvh IB


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste