Linux på Mac?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 27-11-00 23:43

Jeg ved godt det blev nævnt for nylig - men jeg fik slettet det, så er
der alligevel ikke én af jer, der lige gider gentage, hvilke omtrentlige
(system-)krav, der må stilles til en Mac, hvis den skal køre
('ordentlig') Linux??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 28-11-00 00:56

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) writes:

> [...]
> der alligevel ikke én af jer, der lige gider gentage, hvilke omtrentlige
> (system-)krav, der må stilles til en Mac, hvis den skal køre

Den skal kunne tændes.

Hvis du gerne vil have X (i stedet for tekstkonsol) vil jeg nok
anbefale en PowerMac.

En 7200 med 64 MB ram og 500 MB ledig harddisk er minimum for en
positiv oplevelse af, hvad Linux er og kan.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-11-00 01:23

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> En 7200 med 64 MB ram og 500 MB ledig harddisk er minimum for en
> positiv oplevelse af, hvad Linux er og kan.

jeg syntes nu at min G3 med 96MB ram var for langsom til LinuxPPC (99).

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 02:54

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 02:54

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 28-11-00 02:54

reippuert@email.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Og frem for alt når der skulle swappes (stort set konstant når x-windws
> kørte)

Med 96 MB ram?

> I netscape var alting ulideligt langsomt, og der blev konstant
> læst/skrevet til disken. Jeg brugte en 2 GB SCSI disk med en fælles
> usr/root partition på 1 GB samt en swap partition på ca 200MB.
>
> Jeg vil dog understrege at jeg ikke rodede længe med LinuxPPC. Min tanke
> var at bruge Linux til internet, men da Netsacpe og Explorer under macOS
> var meget hurtigere, droppede jeg hurtigt tanken.

Underligt, Netscape er /væsenligt/ hurtigere i Linux her, end i Mac
OS. Til gengæld er der hverken QuickTime eller ægte Flash.

Thomas