Tidshorisont for Powerbook med G5?
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-03 11:41

Hejsa folkens

Er der nogle rygter/ideer om hvor længe der går før vi ser en Powerbook
baseret på den nye G5 ?

Gruinden til at jeg spørger er at jeg er lige på nippet til at inverstere i
en
17" Powerbook, men kommer der en G5 om kort tid vil jeg da hellere
vente, for enten at købe den eller at spare lidt penge :)

På forhånd tak
Brian Andersen

Fra : Karl Antz

Dato : 25-06-03 11:54

"Brian Andersen" <brian<SNABELA> wrote:

> Er der nogle rygter/ideer om hvor længe der går før vi ser en Powerbook
> baseret på den nye G5 ?

En rum tid ifølge dette:

"Motorola is huge for us," said Joswiak. "Our partnership with Motorola
is not going away, G4s are in every other part of our product line. As
you can see, [the G5] is not going in a PowerBook anytime soon. Motorola
remains very important to us, but IBM is the one that can take us to the
next level."

kilde <http://maccentral.macworld.com/news/2003/06/24/future/>

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 25-06-03 19:54

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> you can see, [the G5] is not going in a PowerBook anytime soon. Motorola
> remains very important to us, but IBM is the one that can take us to the
ACK
Kig lige på de hidtidlige produktcykler hos Apple.
IMHO vil det næste stærkere gennemarbejdede produkt være en ny iBook
eller en home-desktop (eMac/iMac afløser) afhængig af hvordan de
performer på marked. iBook får med de nye Centrino Laptops noget
konkurrence på feltet lette, nogenlunde regnekraftige bærbare med lang
batterilevetid. Men efterhånden må iBook være en rigtig cash-cow.

På samme tidspunkt skal der dog også sker noget med Powerbook. Næppe en
G5, den suger i den nuværende variant for meget strøm og chipfabrikkerne
reklamerer også med nye produkter, hvorefter der går et stykke tid inden
du finder dem i en maskine. Men TiBook'en er for gammel og passer ikke
helt i linie med 12'' og 17'' modellen og dens skærm er groft talt
elendigt i forhold til 17'' eller mærkevare intelmaskiner. Det er IMHO
her der vil ske noget om ganske kort tid. Måske vil der blive skrue lidt
op for processortakten i en PowerBook 17'', det er normalt efter 3/4 år.

Salget af den nye iMac G4 nå iMac G3 ikke til sokkeholderne. Om salget
af eMac som discount Mac til skolerne kan der kun gisnes om. Men måske
kommer vi snart til at se en mere modular opbygget mac, som kan betjene
både det markedet der kigger på prisen og noget til "the rest of us",
der skal bygge det digitale nav i hjemmet. kommer vi til at se nogle
gamle kendiser som indbygget TV Tuner?, remote control?

Men det er jo bare noget gætværk. jeg plejer ellers at skrive
produktplaner, men ikke for Apple. Derfor: Hvis du har brug for en 17''
PowerBook nu, køb den nu.
Før Finale kør stabilt OS X har jeg ikke brug for en ny maskine.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-06-03 05:05

Sebastian Loeck wrote:

> [...]

Klip en masse om plejer og cykler.

> [...]
> PowerBook nu, køb den nu.
> Før Finale kør stabilt OS X har jeg ikke brug for en ny maskine.

Det er lidt underligt at PowerBook samtidig med lanceringen af G5 blev
sat med 3-5000,- er det ikke et muligt tegn på at der ikke er så længe
til G5 bærbare ?? Jeg vil selv gerne skifte til bærbar, men er lidt ked
af at ofre for mange penge på en måske (til jul) forældet teknologi.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Karl Antz

Dato : 26-06-03 08:35

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> er det ikke et muligt tegn på at der ikke er så længe
> til G5 bærbare ??

Jeg tror nærmere at det er tegn på at der kommer højere taktrater i
G4'en - se citatet fra Apple tidligere i tråden.

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 26-06-03 08:54

On 26/06/03 9:34, in article 1fx5m7p.1hbt3fz5zeim6N%karl@antz.dk, "Karl
Antz" <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg tror nærmere at det er tegn på at der kommer højere taktrater i
> G4'en - se citatet fra Apple tidligere i tråden.
>
> ka'l

Hva kommer der til at ske med ibook på kort sigt? :) Får vi måske en G4
engang? .... Frem med krystalkuglen, drenge og piger...

Mvh
Anna

--
AOL/iCHat: annabassand
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 23:59

> [...]

> til G5 bærbare ?? Jeg vil selv gerne skifte til bærbar, men er lidt ked
> af at ofre for mange penge på en måske (til jul) forældet teknologi.

Jeg tror ikke man kan købe noget nu, der ikke er forældet til jul. Det
er surt, men mere end et halvt år kan man ikke regne med uden
opdateringer. Men fordi der kommer en lidt hurtigere udgave, bliver ens
egen jo ikke langsommere. Man skal købe, når man har brug for det.
Ellers kan man lige så godt vente.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-06-03 00:25

henrik@muenster.dk (henrik münster) writes:
>Men fordi der kommer en lidt hurtigere udgave, bliver ens
>egen jo ikke langsommere. Man skal købe, når man har brug for det.
>Ellers kan man lige så godt vente.
HØRT!!!

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og