Lydmuren - dårlige erfaringer
Fra : Niels Madsen

Dato : 25-06-03 10:07

Hej alle

En lille beretning fra en knap så god erfaring med Lydmuren (som jeg ellers
har fået så højt anbefalet). Jeg kommer der i hvert fald aldrig igen - men
døm selv. Nedenstående beretning er for øvrigt også sendt til lydmuren for
snart et par uger siden (jeg synes de skulle have en chance for at forsvare
sig), men de har valgt ikke at svare mig overhovedet.

Jeg henvendte mig til Lydmuren for nogle uger siden angående en Virago 1000,
som jeg havde taget med hjem fra Canada. Dels skulle lyset fikset så det
overholdt danske regler og kunne gå i gennem et syn, dels havde den nogle
problemer med at gå over 110 - og så hostede og pruttede den for et godt
ord. Fik en tid 2 uger ude i fremtiden, og tog til Stenløse fra
Frederiksberg (da jeg nu havde fået lydmuren anbefalet så højt) for at
aflevere den på den aftalte dato.

Lyset blev fikset - fire timer. Fair nok, desværre havde de glemt at stramme
lygteparabolen og forlygten lyste lige op i vejret (hvilket synsmanden
forståeligt nok vrissede over). Ikke værre end at det kan jeg selv fikse,
men stadig noget slapt.

Det andet problem løste de ved at sætte et nyt tændrør i - så kørte den fint
som de sagde. Men efter blot 15 km på vej hjem dukkede problemet op igen, og
efter en telefonsamtale med Lydmuren kørte jeg direkte tilbage med den, og
de lovede at kikke på den. En uge efter (dog med et par pinsedage i mellem)
ringede jeg, da mit syn var nært forestående. De havde ikke kikket på den,
men lovede at gøre det ASAP. Som lovet som gjort, Heinrich havde kikket på
den og de ringede tilbage i løbet af et par timer, og kunne berette, at han
ikke kunne finde noget galt - han havde skiftet tændrør igen, og kørt en
prøvetur på 15 km, og den slog ikke så meget som en prut galt (hans udtryk).
Jeg prøvede at protestere (det med tændrøret havde vi jo ligesom prøvet),
men han ville ikke kikke mere på den, jeg kunne hente den og "prøve at køre
lidt på den". Endnu en tur til Stenløse, og på vej hjem genopstod problemet
(surprise). Det ene tændrør bliver kulsort efter nogle få km og efter et
stykke tid er det så slemt at det står af.

Lydmuren og Heinrich har med andre intet bidraget overhovedet til løsning af
problemet. Andet end givet mig et par ture til Stenløse, og en masse spildte
timer, som jeg kunne have været foruden. Første gang har de tilsyneladende
skiftet venstre tændrør og tændt den og konstateret at det hjalp. At det
gamle var kulsort (og kun det venstre altså), fik åbenbart ikke en klokke
til at ringe. Anden gang har Heinrich efter eget udsagn kørt en 15-20 km på
den - men åbenbart ikke kikket på tændrøret bagefter. For det var da
kulsort, og stod som nævnt af igen da jeg fik cyklen. Det er kulsort efter
bare 5 km (eller formentlig mindre).

Åh ja, og så sprang batteriet (en meget stor flænge i højre side) på vej
hjem fra lydmuren. Jeg har aldrig set noget lignende, det var næsten nyt.
Jeg kan ikke være sikker på at det er lydmuren der har tabt det eller lign,
men det var i hvert fald blevet ladet op kørt før, og der var ingen flænge
overhovedet.

Tja, så enten er der tale om en løs forbindelse, det KUN ses når jeg bruger
cyklen, eller også har Heinrich været godt og grundigt ligeglad og
fortravlet - det lød i hvert fald sådan i telefonen. Jeg ved godt hvad jeg
hælder til, og hvor jeg i hvert fald IKKE sætter mine ben igen. Jeg vil
holde mig til DME, som jeg har haft godt held med, med mine tidligere
cykler.

I øvrigt har besøget også kostet mig min skivelås - den var blevet væk. Jeg
spurgte efter den, men de grinte over at en eller anden (kan ikke huske
navnet) ikke kunne finde ud af at lægge låsene tilbage. Og da en
gennemsøgning ikke fandt noget, måtte jeg tage hjem uden.

Niels Madsen

PS Jenny og Uller i butikken var begge ekstremt søde og hjælpsomme, det
hjælper desværre bare ikke på min Virago

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-03 10:26

Tja. Jeg har efterhånden fundet ud af at folk opfatter forhandlere
forskelligt. Og det er der mange grunde til.

Forhandlere hvor jeg aldrig ville lægge en krone, er andre utroligt glade
for.

Jeg tror efterhånden man er bedst tjent med egne erfaringer....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 25-06-03 15:00

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> glade for.
>
> Jeg tror efterhånden man er bedst tjent med egne erfaringer....

Hørt.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-06-03 16:49

> Hørt.

Der er jeg ikke enig... Jeg synes at dmcn's anmeldelser er gode og vil
værdsætte hvis flere gad skrive en historie dertil. Både ris og ros.
Hvis en forhandler kun tiltrækker sig ris er der måske en grund til det
.... (Enten at de tiltrækker besværlige kunder - eller at de lidt ofte
får lavet noget uheldigt).

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-03 20:00

"Hvis en forhandler kun tiltrækker sig ris....."

Alle forhandlere må vel have en række tilfredse kunder, ellers eksisterede
de vel ikke!!

Hvor stor en del af de tilfredse kunder skriver en anmeldelse i forhold til
de utilfredse?

Jeg synes det er fint med div. anmeldelser. Men mener også man skal forholde
sig lidt kritisk til dem. Det tror jeg nu også de fleste gør.

Jeg har jo selv skrevet på DMCN, men valgte kun at gøre det fordi jeg havde
haft en række forskellige uheldige oplevelser med samme forhandler, faktisk
hver gang jeg havde været der!!! Så det var bare dråben.
Men han har selvfølgelig også tilfredse kunder.

Og så er det jo svært at vurdere historien, når man ikke selv har været
indblandet.

Generelt er det vel menneskeligt at fejle, men det er rigtigt at visse
"historier" er ret grelle og burde ikke forekomme.

--
Mvh.
Henrik (som heller ikke har skrevet en positiv anmeldelse på DMCN)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-06-03 07:23

> Jeg synes det er fint med div. anmeldelser. Men mener også man skal
> forholde sig lidt kritisk til dem. Det tror jeg nu også de fleste gør.

Og det der adskiller dmcn fra "hadesider" er at forhandleren for lov at
svare på tiltale. Og man derfor lette kan forholde sig til historierne.

Alle laver fejl og der hvor det virkelig tæller er hvordan man håndterer
dem.

/A

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-06-03 15:07

"er at forhandleren for lov at svare på tiltale"

Jep. Nu skal det IKKE lyde som om jeg synes DMCN er noget skidt. Bare lige
for at slå det fast

Ja, forhandleren kan komme til genmæle og det er godt. Men det kan jo i
visse tilfælde blive påstand mod påstand.

"Alle laver fejl og der hvor det virkelig tæller er hvordan man håndterer
dem."

Fuldstændig enig.

Fra : Jens U

Dato : 25-06-03 20:07

Henrik Nielsen skrev ...
> [...]
> for.
>
> Jeg tror efterhånden man er bedst tjent med egne erfaringer....

De erfaringer kan også blive så dyre at man som nybegynder mister lysten
til en så sublim hobby.

Pc til pc metoden og hvad der ellers bliver sagt i omgangskredsen,
vil jeg da ikke være for uden.

Jeg har selv betalt dyre lære penge med en Suzuki

Den ene gang jeg har besøgt Lydmuren købt jeg kun forbrugsvare,
kort tid efter rejste jeg nemlig tilbage til Danmark
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-03 22:23

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
[klip]

> Den ene gang jeg har besøgt Lydmuren købt jeg kun forbrugsvare,
> kort tid efter rejste jeg nemlig tilbage til Danmark
> [...]

Åh - mon han mener Tysklands Odde ?

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Jens U

Dato : 25-06-03 22:54

Jesper Hedegaard skrev ...

> "Jens U" wrote ...
> [klip]

> Åh - mon han mener Tysklands Odde ?
>
> -----------------------------
> Mvh
> Jesper
>
> GS500E når vejret spiller -
> Volvo når det spilder.....

ja parta ikk so gåt svenska.
men ligger Odden ikke på sjælland.

Held og lykke med GS5'eren, jeg skrottede min efter 2 år.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (VW T4)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-03 23:08

> [...]
> >

> ja parta ikk so gåt svenska.
> men ligger Odden ikke på sjælland.
>
> Held og lykke med GS5'eren, jeg skrottede min efter 2 år.

Næh - Sjællands Odde ligger på Sjælland - hovedlandet, ved du '
Tysklands Odde er vist osse lidt kendt som Jylland....
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Richard

Dato : 25-06-03 23:10

Jens U wrote:

> ja parta ikk so gåt svenska.
> men ligger Odden ikke på sjælland.

Nej det høres
- men Odden hedder vist også Grenen på nordvestdansk, ikke

PS. Jens, hvor tykke er gaffelrørene på en NTV - det vedrører, om
styrstubbene passer til en GB/XBRs 35 mm gaffelrør...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 23:09

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> PS. Jens, hvor tykke er gaffelrørene på en NTV - det vedrører, om
> styrstubbene passer til en GB/XBRs 35 mm gaffelrør...

Lige et tip i forbindelsen
Et godt værktøj til at finde mål på teleskoper er bl.a. MC-Nøglens liste
over pakdåser: Mindste mål på forgaffelpakdåser = inderrørets diameter!

--
Armand.

Fra : flemsus

Dato : 25-06-03 10:39

Tak skæbne for en kanon behandling! Er fejlen på Viragoen blevet fundet?

Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-06-03 10:39

Niels Madsen wrote:

[snip]

Hej Niels,

Husk at lægge din anmeldelse ind på DMCN så andre fremover kan lære af - og
læse om - dine erfaringer med Lydmuren. At ryge på DMCN med en dårlig
anmeldelse er ikke fedt for forhandlere og værksteder. Derfor kan din
historie være med til både at informere kommende kunder hos Lydmuren samt
måske have en (på længere sigt) præventiv virkning så Lydmuren ved at de
skal "oppe sig".

--
Tony
FZS1000

Fra : Hekto

Dato : 25-06-03 11:14

In article <ZCdKa.29226$Jp3.1376659@news010.worldonline.dk>,
NM@ikkegyldigmaildajeghaderspam.dk says...
> [...]
> (surprise). Det ene tændrør bliver kulsort efter nogle få km og efter et
> stykke tid er det så slemt at det står af.

Jeg har en bekendt i omgangskredsen, der oplevede noget lignende med
en Suzuki LS650, bare hos Ågesen.

Det er en ret simpel motor, med een cylinder, een kaburator o.s.v.
Først var det pick-up'en, så var der giveren på krumtappen, så var det
Til sidst kørte en anden bekendt en anden LS650'er ud til dem, som de
så kunne låne dele fra.
Resultatet var hele tiden det samme. Når den nåede et vist
omdrejningstal gik den uævnt og havde udsættere.
Efterhånden var der lagt en del penge hos Ågesen, uden at der var
kommet så meget som den mindste løsning på problemet.

Så rottede vi os sammen, alle de bekendte med LS650, og så startede vi
fra en ende, med at måle på tændingssystemet, skifte dele over, og i
løbet af et par eftermiddage var konklusionen at det var kaburatoren.
Den blev skildt ad og ultralydsrenset, samlet igen, og BINGO!

For et værksted, der lever af at reparere og servicere MC'er, burde
det ikke være en uoverkommelig opgave at få en een-cylindret motor til
at snurre ordentligt!

.... Prøv at rense kaburatoren!?
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 25-06-03 18:30

Niels Madsen wrote:
> En lille beretning fra en knap så god erfaring med Lydmuren (som jeg ellers
> har fået så højt anbefalet). Jeg kommer der i hvert fald aldrig igen - men
> døm selv.

Suk, sikke trængsler du har haft, Niels - og så lige når du langt om
længe skulle have cyklen indregistreret Forstår din frustration over
den behandling, du har fået. Men mon ikke din guldklumps karburatorer
trænger til en gang ultralydsrensning efter en eventuel længere
opstaldning eller har du haft tømt karburatorerne eller tilsat sprit,
inden du satte cyklen hen?

Fik du den iøvrigt synet og indregistreret eller hur?

Fra : Pein

Dato : 25-06-03 19:39

"Niels Madsen" skrev ...

> En lille beretning fra en knap så god erfaring med Lydmuren
> snip

Jeg har også haft dårlige erfaringer med Lydmuren.
Måske gider de bare ikke folk der hedder Niels

Mvh.
Niels Pein
XL600V TransAlp
(ifølge Heinrich en lille offroad'er - omhyggelighed unødvendigt)

Fra : Henrik

Dato : 25-06-03 20:53

Jeg har også dårlige erfaringer med Lydmuren - og jeg hedder endda Henrik
)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-06-03 21:36

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> writes:

> [...]
> Niels Pein
> XL600V TransAlp
> (ifølge Heinrich en lille offroad'er - omhyggelighed unødvendigt)

Jeg kommer selv tit hos Lydmuren, og har ikke selv haft dårlige
erfaringer. Jeg ville dog gætte på at eftersom der står "racer-MC" i
begge Heinrich's øjne, så er han mindre omhyggelig med "ikke-ræsere".

--Kai

Fra : Richard

Dato : 25-06-03 21:45

Pein wrote:
> "Niels Madsen" skrev ...
>
> Jeg har også haft dårlige erfaringer med Lydmuren.
> Måske gider de bare ikke folk der hedder Niels

Men måske ikke begrænset til Niels; vi havde for 3-4 år siden en
IT-supporter, der hentede sin Bandit fra service hos Lydmuren og på
halvvejen tilbage til byen opdagede, at de havde glemt at hælde olie på
motoren... Han hed Robert.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-06-03 19:01

Richard wrote:
> halvvejen tilbage til byen opdagede, at de havde glemt at hælde olie på
> motoren... Han hed Robert.

nu uden olielampe ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Richard

Dato : 26-06-03 22:38

Hans Joergensen wrote:

> nu uden olielampe ?

Nej, nu med briller - og større opmærksomhed rettet mod cyklen, sær når
den har været til service

Fra : Kennett Stigaard

Dato : 25-06-03 21:22

Også dårlige erfaringer med lydmuren...............
Min ZXR begyndte at sætte ud efter service besøg hos Lydmuren. To yderligere
besøg i Stenløse og tre uger senere var problemmet stadigvæk ikke løst.
Opgav Lydmuren og hentende min kværn.
Med en Haynes manual, et måleinstrument og lidt systematisk fejlfinding var
problemmet fundet på 2 timer.....defekt tændspole (cylinder 1&4, i øvrigt
samme side som omdrejningstælleren får signal fra). Ny tændspole fra LC
racing til 150 dkr. og problemmet var løst.
Banal fejl som Lydmuren skulle være i stand til at finde, ville jeg