Sæt sprog til Dansk i Office XP
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 25-06-03 08:33

Jeg har installeret en MS Office XP Developer på en Windows XP Pro på
engelsk.

Office afvikles nu på engelsk, men jeg vil gerne ændre applikationssproget
til dansk.

Jeg har prøvet via MS Office Language Settings. Den viser -
**i Enabled languages:
Danish (gråt og med Windows-logo foran)
English (U.K.)
** i Deafult version of MS Office
Danish

Hvordan gør man det rigtigt?

mvh
Finn, Roskilde

Fra : pre

Dato : 26-06-03 11:57

Hvis selve installationen kun indeholder Engelsk - med ordbøger - så kan
Sproget Dansk - inkl. tastatur aktiveres gennem Kontrol Panel/Tastatur.
Svjh. er nøgleordet her "Input Locales". Ordbøger må anskaffes (Proofing
Tools (XP)) indeholder en lang række sprogs ordbøger og de fornødne rutiner
installerer Word Automatisk.
Glem alt om auto-oversættelse til/fra Dansk.
pre

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 26-06-03 21:44

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rutiner
> installerer Word Automatisk.
> Glem alt om auto-oversættelse til/fra Dansk.

Jeg kan ikke finde ret meget i Kontrol panel/Tastatur - og ikke noget Input
Locales. Var det ikke mere i NT4?

Det er nu heller ikke tastatur etc, der kører fint dansk.

Det er selve sproget i applikationerne; det der ses på menuerne etc, jeg
gerne vil se på dansk.

Det synes jeg at huske, at man godt kan skifte til i en Dev?

Mojn fra FinnNF

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-06-03 22:08

> Det er selve sproget i applikationerne; det der ses på menuerne etc, jeg
> gerne vil se på dansk.
>
> Det synes jeg at huske, at man godt kan skifte til i en Dev?

Det kan du, hvis du har installeret Multilingual User Interface (MUI) Pack -
men den kan man vidst nok kun få, hvis man har en eller anden form for
masselicens aftale med MS. Se fx
http://www.microsoft.com/office/evaluation/indepth/multilingual/muipackavail
able.asp

Jan

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 26-06-03 22:57

"Jan Kronsell" <kronsell(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Pack -
> men den kan man vidst nok kun få, hvis man har en eller anden form for

Aaah, derfor.

Det har jeg ikke, så jeg må "nøjes" med den udenbys udgave.

Tak for info.

mvh
Finn

Fra : pre

Dato : 27-06-03 09:42

Det havde vværet smart om du fra starten havde præciseret formålet/ønsket.
Så kunne du forlængst have fået mere præccise oplysninger.
Et udgangspunkt kunne være:
www.microsoft.com/office/ork/ som har en del konkret information, omend mest
i relation til Office2003. Der er dog bl. a. en henvisning til.
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/journ/Q&A_0003.htm

som har relevant information på "JordNiveau".