Browser til OS 8.1?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 25-06-03 04:25

Jeg bruger Netscape Navigator 4.07, men har vist brug for noget 'lidt'
mere tidssvarende!
Så vidt jeg kan se, er version 7.x til OS X, og 6.1 ser ud til at kræve
OS >= 8.5?
Måske 4.78 - men hvor finder jeg den (lettest?) - download fra
netscape.com med version 4.07 går nemlig ikke ligefrem strygende!

--
(fjern slet fra mail-adr.)
med venlig hilsen,

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-06-03 05:20

Hej Hans

Hans Henrik Hansen wrote:

> Jeg bruger Netscape Navigator 4.07, men har vist brug for noget 'lidt'
> mere tidssvarende!
> Så vidt jeg kan se, er version 7.x til OS X, og 6.1 ser ud til at kræve
> OS >= 8.5?

Netscape 6.x skal du holde dig langt væk fra... Den er sløv som en padde -
selv på min G3 og 9600/350...

> Måske 4.78 - men hvor finder jeg den (lettest?) - download fra
> netscape.com med version 4.07 går nemlig ikke ligefrem strygende!

Du bør gå helt op på ver. 4.8 og vælge 128bits versionen, da der er færre
fejl i den, og datasikkerheden er større. Her er link til direkte download
af 4.8/128US ver.:
<http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=3122&db=mac&kind=1&lnk=ftp://ftp.netscape.com/pub/communicator/english/4.8/mac/complete_install/Comm4.8_Complete_US.bin>.
Det er godt nok et mega-langt link, så du skal huske at have alt med
mellem <>.

svjh. hedder mappen til ver. 4.07 stadig bare 'Netscape Communicator'?. -
Gør den det, så skal du bnlot vælge den overliggende mappe i installeren.
- Fx. hvis du har Netscape Communicator 4.067 liggende i 'Programmer', så
vælger du bare 'Programmer' som modtagermappe, så installerer og opdaterer
installeren selv _hele_ Communicatormappen, og du behøver ikke at skulle
til at sætte den op helt fra grunden.

Efter installation bør du slette _alt_, der har noget med AOL at gøre fra
Netscape mappen og fra mappen 'Udvidelser' skal du også fjerne 'AIM Menu'
samt indstillingerne i indstillingsmappen. AOL+AIM er _ikke_ en god ting
for Mac OS 7.5.5 til 9.2.2!

mvh. Erik richard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-06-03 11:10

> [...]
> p://ftp.netscape.com/pub/communicator/english/4.8/mac/complete_install/Com
> m4.8_Complete_US.bin>. Det er godt nok et mega-langt link, så du skal

Hej Erik Richard

Det gik desværre ikke helt efter bogen:

Når download når '100 %', kommer flg. besked:
"A network error occurred while Netscape was receiving data
(Network Error: Socket is not connected)
Try connecting again"

Dette skete to gange, så det er der jo ikke megen fremtid i! :)

Ironisk nok fremkom efterfølgende denne meddelelse:

"Note: Netscape 4.X will display two dialog boxes warning you
that your connection has been redirected. You can ignore this
warning. Updating to Netscape 6.0 will resolve this problem".

Jeg tror nu nok, den sidste meddelelse snarere gik på login til
Versiontracker's medlemsside - men måske er der et generelt problem med
4.x - hvilket jo er meget uheldigt, når man gerne vil opgradere et 4.x
system!!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-06-03 16:56

Hej Hans

Prøv den her link:
<http://wp.netscape.com/download/archive/client_archive47x.html>. 4.8 står
øverst...

- jeg skal nå en bus, så jeg lukker ned nu...
mvh. Erik Richard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 26-06-03 09:24

> Det er godt nok et mega-langt link, så du skal huske at have alt med
> mellem <>.

Som sagt måtte jeg opgive versiontracker (hvor man åbenbart skal have
version 6.x for at downloade version 4.x - det må da begrænse
tilstrømningen af 'kunder' en del!), og bruge netscape.com, som du
senere skrev.

> svjh. hedder mappen til ver. 4.07 stadig bare 'Netscape Communicator'?. -

Min hedder faktisk: "Netscape Navigtor(TM) Folder"

> [...]
> installeren selv _hele_ Communicatormappen, og du behøver ikke at skulle

hm...jeg blev slet ikke spurgt!: Da jeg skulle til at vælge
installaionsform og -sted, meddelte installeren, at det nu var tid til
genstart! Efter genstart var tingene lagt, hvor installeren havde
bestemt - og det var sikkert også OK: Begge Netscape mapper (ny og gl.)
ligger på 'HardDisk'.

> [...]
> samt indstillingerne i indstillingsmappen. AOL+AIM er _ikke_ en god ting

Det ser ud til at være mappen "Netscape AOL Instant Messenger" i
Communicator mappen + 'AIM Menu' i 'Udvidelser' - andet kan jeg ikke
finde!?

Men herefter kan jeg vel roligt fjerne den gamle "Netscape Navigtor(TM)
Folder"??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-06-03 15:06

Hej Hans

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> [...]
> version 6.x for at downloade version 4.x - det må da begrænse
> tilstrømningen af 'kunder' en del!), og bruge netscape.com, som du

Jeg bruger selv Netscape Communicator 4.8, og der har aldrig været problemer
med at hente nyere versioner med den. - Jeg har også prøvet en gl. Navigator
3.01 - fremragende program i øvrigt! - selv den kunne jeg downloade fra
Netscape arkiver med uden problemer.

I din NN 4.07 kan du prøve at øge tildeling af RAM til det dobbelte, Det er
ofte sket, at man skal have mere RAM end normalt, når man bruger download af
store filer har jeg bemærket. Min NC 4.8 har omk. 160mb tildelt, og det går
stærkt - selv på min 1mbits linie...

> Min hedder faktisk: "Netscape Navigtor(TM) Folder"

OK, så er det kun Navigator og ikke Communicator, du har. Så skal du bare lave
en normal installation, når du får den ned og så sætte den op igen med
indtastning af div. koder og konto informationer i maildelen. Du får nemlig en
ny mappe, der hedder 'Netscape Users' i din indstillingsmappe, - men jeg kan da
ikke huske, om NC 4.x kunne trække info ind fra den gl. Netscape mappe...

> [...]
> genstart! Efter genstart var tingene lagt, hvor installeren havde
> bestemt - og det var sikkert også OK: Begge Netscape mapper (ny og gl.)

Du kan vælge destination i den nederste popup menu, hvor der normalt står
navnet på din HD.

> Det ser ud til at være mappen "Netscape AOL Instant Messenger" i
> Communicator mappen + 'AIM Menu' i 'Udvidelser' - andet kan jeg ikke
> finde!?

Korrekt, - der ligger dog en AIM promo i mappen 'Startemner', men den kan du
bare slette, nrå den dukker op første gang efter genstart.

> Men herefter kan jeg vel roligt fjerne den gamle "Netscape Navigtor(TM)
> Folder"??

Jeg mener godt, du kan importere både bookmarks og adresser fra den gamle NN
4.07 til NC 4.8. Det gøres i menulinien under 'File' - Import...', så er du fri
for at skulle til at bygge helt ny bookmark- og adressekartotek.

mvh. Erik Rihcard