Skærme
Fijala 3554
Q. Ang. fladskærm
Fra : R

Dato : 24-06-03 19:21

Hvad er den bedste skærm lige nu der matcher disse krav.

18" eller 20"

1600*1200

Skal kunne spilles på. Og har et perfekt billede.

Prisklasse ???

--

<><><><><><><><><><><><><>
Hilsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-06-03 20:58

www.edbpriser har ingen fladskærme under 19" i 1600x1200

> Skal kunne spilles på. Og har et perfekt billede.
>
> Prisklasse ???

10.000-25.000

har ingen erfaringer, men på www.edbpriser.dk kan man læse erfaringer fra
folk som har købt de forskellige modeller. det kan vel bruges til en
"grovsortering"
(husk at der ikke er alle som er lige seriøse, så læs anbefalingerne)

Fra : Erik W.

Dato : 24-06-03 22:38

"R" skrev i meddelelse
> Hvad er den bedste skærm lige nu der matcher disse krav.

> 18" eller 20" 1600*1200
> Skal kunne spilles på. Og har et perfekt billede.

1600*1200 er stadig ikke en almindelig opløsning for TFT skærme i mindre end
20" og priserne ligger imellem 10 og 20 kilo. En af de skærme i klassen,
hvor du får mest value for money er Dells 20" skærm, at du så også efter
sigende får en af de bedste skærme lige nu, er jo bare til at tage med i
købet.
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?b=DDKLOS
KU-730-10395&s=dkdhs&v=d

En anden rigtig spændende skærm er Formac Gallery 2010 .
http://shop.ecommit.dk/product.asp?strID=19463
Skærmene koster det samme men jeg ville være voldsomt fristet af at prøve
Formac skærmen hvis jeg var dig. Formac angiver helt vanvittigt gode specs
på deres hjemmeside www.formac.com , og hvis de er bare i nærheden af at
holde hvad de lover må den være virkeligt god at spille på.

Mvh Erik

Fra : Zulu

Dato : 25-06-03 08:56

> [...]
> på deres hjemmeside www.formac.com , og hvis de er bare i nærheden af at
> holde hvad de lover må den være virkeligt god at spille på.

Hvis man kikker nærmere på deres specs ser man at de regner responstid lidt
alternativt!
Citat: "15ms average (10ms rise, 25 ms fall)"
http://www.formac.com/p_bin/?cid=solutions_displays_gallery2010_techspecs
Alle andre regner responstid som rise + fall, men de regner det som
gennemsnit som så burde være 17,5 ms ((10+25)/2)!

Zulu

Fra : Esben

Dato : 25-06-03 22:58

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor du får mest value for money er Dells 20" skærm, at du så også efter
> sigende får en af de bedste skærme lige nu, er jo bare til at tage med i

HP L2025 er heller ikke en dårlig skærm, og koster omtrent det samme som
Dellen.

--
Esben