Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop
Fra : Therese

Dato : 24-06-03 19:07

Jeg har et problem i Photoshop, som_må_kunne løses.

Jeg har en tekst i fonten Highlight.
Jeg vil gerne have farven inde i bogstaverne i én farve og baggrunden i en
anden farve og allerhelst gradient.
Jeg har prøvet at klippe teksten fra ét billede til et andet både rendered
og ikke, men hver gang skifter farven til baggrundsfarven.

Håber I kan hjælpe

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-06-03 20:51

"Therese" <therese@sletelverdalen.dk> writes:
> [...]
>Jeg har prøvet at klippe teksten fra ét billede til et andet både rendered
>og ikke, men hver gang skifter farven til baggrundsfarven.

Den mest enkle måde må være at oprette en ny fil i de må, du ønsker.
Derpå giver du baggrunden den farve du ønsker
Så går du i tekstværktøjet, skriver din tekst i den forgrundsfarve, du
ønsker - og naturligvis i den font du ønsker.
Voila; det virker

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Therese

Dato : 24-06-03 22:12

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så går du i tekstværktøjet, skriver din tekst i den forgrundsfarve, du
> ønsker - og naturligvis i den font du ønsker.

Enten forstår du ikke mit spørgsmål, eller også forstår jeg overhovedet ikke
dit svar.

Fonten "Highlight" er bogstaver "med hul i". Altså, den farve jeg skriver
fonten med er kant i disse bogstaver. Så kan man se baggrunden i gennem
bogstaverne. Det er den baggrundsfarve gennem bogstaverne, jeg gerne vil
"fryse", så den ikke skifter med resten af baggrunden.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : RoJo

Dato : 24-06-03 22:23

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bogstaverne. Det er den baggrundsfarve gennem bogstaverne, jeg gerne vil
> "fryse", så den ikke skifter med resten af baggrunden.

Hej Therese

Så må vi se om jeg forstår det

Så skal du trykke "ctrl" og klikke på det lag, hvor teksten står.... teksten
bliver nu markeret.
Så går du hen på laget med baggrundsfarven ... trykker "Shift+ctrl+i" ... og
herefter "delete".
Så forsvinder al baggrundsfarve udenom teksten. Så kan du oprette et lag
nedenunder med en ny baggrund.

Mvh
RoJo

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-06-03 23:33

> [...]
>bogstaverne. Det er den baggrundsfarve gennem bogstaverne, jeg gerne vil
>"fryse", så den ikke skifter med resten af baggrunden.
Jeps, det ved jeg godt, det er netop derfor du lægger skriften i et nyt
lag (det gør skriften altid i Photoshop), og indretter din forgrundsfarve
- nej, undskyld, her ser jeg det. - din baggrundsfarve, altså i det nye
lag, efter dit ønske.

--
Frank Løkkegaard