kleptomani mm. og konge huset
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-06-03 18:28

nu er det jo en folke hemlighed at den nu afdøde droning Ingrede var
kleptoman samt div. prinser og Henrik den 3 er fart gale billister ...

nu mener jeg bestemt at det er sådan at man ikke kan sigte medllemer
af konge huset efter dansk lov - men hwa gør man så ??

Mv.
Bo M Mogensen
--
"I can't feel you anymore, I can't even touch the books you've read
Every time I crawl past your door, I been wishin' I was somebody else instead.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-06-03 18:22

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev:

> [...]
>

> nu mener jeg bestemt at det er sådan at man ikke kan sigte
> medllemer af konge huset efter dansk lov - men hwa gør man så ?

Der er ikke nogen umiddelbare juridiske muligheder. Men hvis det et
medlem af Kongehuset foretager sig er alvorligt nok vil der
sandsynligvis blive gjort et eller andet ud fra en form for nødret.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : DS

Dato : 24-06-03 20:29

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Der er ikke nogen umiddelbare juridiske muligheder. Men hvis det et
> medlem af Kongehuset foretager sig er alvorligt nok vil der
> sandsynligvis blive gjort et eller andet ud fra en form for nødret.

Det eneste man vel kan gøre er at ændre Grundloven...?

Det er da også helt ude af proportioner at et retsamfund som vores har dette
stående i grundloven: "Kongen er ansvarsfri; hans person er fredhellig.".
Men det er lidt OT her :)

/Daniel

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 24-06-03 20:43

> Det er da også helt ude af proportioner at et retsamfund som vores
> har dette stående i grundloven: "Kongen er ansvarsfri; hans person er
> fredhellig.". Men det er lidt OT her :)

Tjah - et 'demokratisk' samfund med 'ligeret' hvor tronen arves er vel også
lidt besynderligt?

Mvh Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-06-03 20:51

Thomas Smedebøl skrev Tirsdag den 24. juni 2003 21:42 i
dk.videnskab.jura:

> Tjah - et 'demokratisk' samfund med 'ligeret' hvor tronen arves er
> vel også lidt besynderligt?

Har vi ægte demokrati i DK?

Nej det har vi ikke, vi har flertals diktatur, nogen siger reptaventiv
demokrati, forskællen er den samme,,,

Ivar Madsen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 24-06-03 21:16

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:
> [...]
> dk.videnskab.jura:
>
> Har vi ægte demokrati i DK?
>
> Nej det har vi ikke, vi har flertals diktatur, nogen siger reptaventiv

Jeg troede det hed 'repræsentativt demokrati'? (og i øvrigt også
'forskellen', men det er en anden sag ;)

Et repræsentativt demokrati er den styreform der er mest udbredt i de
vestlige lande i verden, og det der oftest kaldes for et demokrati.
Flertals-tyranni eller ej.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-06-03 21:56

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

--
Anders Vind Ebbesen
"I would personally hate to provide our regular home users with /29"

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-06-03 22:18

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote:
> "Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message
>
> http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Den ene rettelse havde en ikke uvæsentlig betydning.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-06-03 23:42

On Tue, 24 Jun 2003 21:51:24 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

> [...]
>dk.videnskab.jura:

>Har vi ægte demokrati i DK?
>
>Nej det har vi ikke, vi har flertals diktatur, nogen siger reptaventiv

det sgu som man tager det mht. eu spørgsmålet der er det næsten 50:50
i befolkningen hvor jeg vil tro ca 90 % af de forlkevalgte synes det
er en fortrinelig ide !

ja selv avisen informasion synes det er en go ide - blev ringet op af
en sælger der ville få mig til at tegne abononment - jeg var lidt i
tivl efter som jeg ikke synes vi delte mening om den krig der lige har
været - men så kom vi til at tale eu hvor jeg forlagede dette
demokratiske korisorium - hvor til den glade sælger sagde at man burde
jo huske der også var b.la masser af pølse mænd i samfundet med stemme
ret :) og de fra informasions side var meget glade for eu fordi de
havde lige fået helt masse gratis penge - så de ku side i udlandet og
skrive om eu s fortrineligheder der åbenbart synes at gå hænd over
hovedet på 2 millioner danske pølsemænd :)

Mv.
BO M Mogensen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 24-06-03 23:34

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote:
<snip>
> [...]
> skrive om eu s fortrineligheder der åbenbart synes at gå hænd over
> hovedet på 2 millioner danske pølsemænd :)

2 millioner danske pølsemænd? Så i snit hver 3. dansker skulle være
pølsemand? Hvorfor kan jeg slet ikke få det du skriver til at hænge
sammen?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 00:58

On Tue, 24 Jun 2003 22:33:52 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

> [...]
>
>2 millioner danske pølsemænd? Så i snit hver 3. dansker skulle være
>pølsemand? Hvorfor kan jeg slet ikke få det du skriver til at hænge

læs hele indlæget det var ham tlf sælgeren fra informasion der
begrunde den store uvileje i befolkningen i mod eu at der var så mange
pølse mænd i mellem vælgerne :)

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-06-03 00:05

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev Tue, 24 Jun 2003 22:42:14 GMT

>det sgu som man tager det mht. eu spørgsmålet der er det næsten 50:50
>i befolkningen hvor jeg vil tro ca 90 % af de forlkevalgte synes det
>er en fortrinelig ide !

Tjo, men det er jo dog den selv samme befolkning der har valgt dem.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 01:16

On Wed, 25 Jun 2003 01:04:38 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev Tue, 24 Jun 2003 22:42:14 GMT

>Tjo, men det er jo dog den selv samme befolkning der har valgt dem.

ja og det er jo skide svært , jeg er radikal om end de godt nok har
ireteret mig i forbindelse med afsætningen af saddam - men hvis man
BARE skulle stemme ud fra eu spøgsmålet så står man der med enhedes
listen og Pia Kjærsgaard også kan det jo være lige meget !

Det er sådan en frynse gode de for med fordi der ikke er noget
fornuftigt alternativ !

man kan da heller ikke fortænke politikerne & danske mebedes mænd /
beukrater i at de synes det er en formidal ide med en masse dilætter
og skatte fri indtægter og gratis penge til det ene og andet !

problemet er så at der ikke rigtigt er nogen synlig gavn af det ?
før kunne man købe lidt toldfrit det røg så til en del destinasioner !
Nå så fik vi lov til at betale for en fuldstændig overflødig bro så
svenskerne kunne føre derres var ind i EU ...den skulle man sandeligt
ikke have nogen folke afstemning om
så for landmænende noget braglægnings støtte det er sikkert meget godt
for jorden & grundavndet sidts men ikke mindst den danske økonomi da
man primært brag lægger sand jord

jeg er ikke fremmed for at vi som land kan bidrage til en mere hensyns
mæsig økologi politik i eu - måske ikke lige med den sidene regering
men ellers .... men om vi som land har nogen gavn af det ellers ? jeg
tror det sgu ikke der kan ikke føres et sagligt bevis for det - jeg
xer og futter den lige til Poltik hvor den må høre hjemme....

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-06-03 01:24

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev Wed, 25 Jun 2003 00:16:08 GMT

>ja og det er jo skide svært , jeg er radikal

Ja, det fremgår jo tydeligt af din modvilje mod alt og alle - uden på
nogen måde at oplyse hvad så ellers du går ind for.

>ireteret mig i forbindelse med afsætningen af saddam - men hvis man
>BARE skulle stemme ud fra eu spøgsmålet så står man der med enhedes
>listen og Pia Kjærsgaard også kan det jo være lige meget !

Hvis du vægter din modstand mod EU så højt, så må du jo stemme på de
kandidater der er imod EU. Sådan er demokratiet nu engang indrettet, det
er helt op til dig selv at tage stilling.

>Det er sådan en frynse gode de for med fordi der ikke er noget
>fornuftigt alternativ !

At enhedslisten har afsat Saddam, eller hvad mener du egentlig.?

>man kan da heller ikke fortænke politikerne & danske mebedes mænd /
>beukrater i at de synes det er en formidal ide med en masse dilætter
>og skatte fri indtægter og gratis penge til det ene og andet !

There are no such a thing as a free lunch.

>så for landmænende noget braglægnings støtte det er sikkert meget godt
>for jorden & grundavndet sidts men ikke mindst den danske økonomi da
>man primært brag lægger sand jord

For en gangs skyld har du en pointe.!

Men selve baggrunden og hele problemstillingen er nok noget mere komplex
end det du antyder.

> [...]
>men ellers .... men om vi som land har nogen gavn af det ellers ? jeg
>tror det sgu ikke der kan ikke føres et sagligt bevis for det

For mig at se ævler du bare og fører ikke (sagligt) bevis for noget som
helst.

> - jeg
>xer og futter den lige til Poltik hvor den må høre hjemme....

Og hvor jeg normalvis ikke er deltager, så -EOD- herfra.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 02:17

On Wed, 25 Jun 2003 02:24:08 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

HI Arne

>Ja, det fremgår jo tydeligt af din modvilje mod alt og alle - uden på
>nogen måde at oplyse hvad så ellers du går ind for.

ahh er det så slemt :)??

>Hvis du vægter din modstand mod EU så højt, så må du jo stemme på de
>kandidater der er imod EU. Sådan er demokratiet nu engang indrettet, det
>er helt op til dig selv at tage stilling.

jow men som jeg skriver så er det en priouterings sag - mankan sige om
eu det gør ikke nogen gavn men på den anden side så gør det heller
ikke den store skade !!!!
men det var da rart om man kunne kald ene spade for en spade også sige
at de folkevalgte + der yndlings beukrater fik nogen skatte fri
diætter også ku de mødes et eller andet sted og golfe sammen med andre
europæiske politiker - det ville da om ikke andet vikre lidt mere
hæderligt !

>At enhedslisten har afsat Saddam, eller hvad mener du egentlig.?

Arne er du beruset ???
min træthed af det Radikal venstre kom af derres modvilje i mod at
afsætte Sadaam Husain !

>There are no such a thing as a free lunch.

nope an EU - u got !

>For en gangs skyld har du en pointe.!

ja det skulle jeg mene !

>Men selve baggrunden og hele problemstillingen er nok noget mere komplex
>end det du antyder.

undelrigt nok så er det en dybt bevaret hemlighed ?

>For mig at se ævler du bare og fører ikke (sagligt) bevis for noget som
>helst.

Øhh Arne efter som der ikke sker noget er der ikke noget at føre bevis
for ... og efter som du tydligtvis ikke er enig med mig så må du jo
vid enoget som jeg ikke gør ...

>Og hvor jeg normalvis ikke er deltager, så -EOD- herfra.

det er nu synd og skam det gjorede jeg heller ikke .....men efter at
have læst Kim Larsen og Sophie Lee er jeg tæt på afhæning ;)
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : KH

Dato : 02-07-03 19:04

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.videnskab.jura:

> Nej det har vi ikke, vi har flertals diktatur, nogen siger

Ja, på hver sin side af fisken, men kun i den ene ende.

KH.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 24-06-03 22:24

DS skrev:

> Det er da også helt ude af proportioner at et retsamfund som vores
> har dette stående i grundloven: "Kongen er ansvarsfri; hans person
> er fredhellig.".

Det er ikke usædvanligt i "retssamfund" at dets statsoverhoved nyder
immunitet.

TT

Fra : Karina og Christian

Dato : 24-06-03 23:05

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> wrote in message
[klip]>
> Det er ikke usædvanligt i "retssamfund" at dets statsoverhoved nyder
> immunitet.

Enig.

Men udstrækkes immuniteten normalt egentlig også - som i dansk ret - til
også at gælde familien?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Lars Christensen

Dato : 24-06-03 23:20

On Wed, 25 Jun 2003 00:05:12 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>[klip]>
>
>Enig.
>
>Men udstrækkes immuniteten normalt egentlig også - som i dansk ret - til

I Sverige er det kun kongen der ikke kan straffes. Resten af familien
kan godt idømmes bøder og lignende. En af de svenske prinsesser er for
nylig blevet idømt en bøde af politiet for at have kørt ned af en
gågade i bil.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-06-03 23:44

On Tue, 24 Jun 2003 23:23:40 +0200, "Thomas Thorsen"
<usenet@thomasthorsen.dk> wrote:

>Det er ikke usædvanligt i "retssamfund" at dets statsoverhoved nyder
>immunitet.

ja det skulle jo være stats ministeren og måske de øvrige minister men
det mener jeg nu ikke de gør ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 24-06-03 23:32

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote:

> ja det skulle jo være stats ministeren og måske de øvrige minister men
> det mener jeg nu ikke de gør ?

Folketingsmedlemmer kan ikke umiddelbart retsforfølges, lader det til -
med mindre folketinget giver tilladelse hertil (som det skete med en
borgmester fra Farum ...)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 00:56

On Tue, 24 Jun 2003 22:32:24 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

>Folketingsmedlemmer kan ikke umiddelbart retsforfølges, lader det til -
>med mindre folketinget giver tilladelse hertil (som det skete med en
>borgmester fra Farum ...)

ok det viste jeg sgu ikke det undrede mig lidt med den gamle formand
for de konservative der kørte i en gryft ( ø? )....for han blev da
sigtet .... mener jeg ? men på den anden side fatter jeg startekisk
ikke at han ikke bare folod bilen gik hjem tog en snaps og ringede og
sagede han var i sjok ? og havde været helt soper da han kørt eller
ihvertilfælled ikke fuld .....at man så straffer ham for en
hæderlighed han så næmt kunne være sluppet uden om undre mig ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jacob Møller

Dato : 25-06-03 08:14

> [...]
> ihvertilfælled ikke fuld .....at man så straffer ham for en
> hæderlighed han så næmt kunne være sluppet uden om undre mig ?

Gider du ikke gennemlæse dine indlæg før du poster dem ?

Mvh,
Jacob Møller

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-06-03 13:20

>Mvh,

For mig at se virker det som om debattøren er lidt ordblind, han gør så i
det tilfælde det bedste han kan. Hvis han er det, vil jeg sige til dig Hr.
Møller - knyt sylten!!! Og er det fordi han er doven han ikke skriver
perfekt, giver jeg dig medhold, ellers ikke.

/Jensen...

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-06-03 13:28

Jens Jensen <cow-one@sol.dk> wrote:
> [...]
> Møller - knyt sylten!!! Og er det fordi han er doven han ikke skriver
> perfekt, giver jeg dig medhold, ellers ikke.

Der findes glimrende ordbøger online, automatisk stavekontrol og så
videre - for så grove fejl som der begåes her ("gryft"?) findes der
ingen god undskyldning. Og så absolut heller ikke for din brug af 'knyt
sylten!!!'. Men denne diskussion hører nu vist hjemme et helt andet
sted...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 15:13

On Wed, 25 Jun 2003 12:27:37 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

> [...]
>ingen god undskyldning. Og så absolut heller ikke for din brug af 'knyt
>sylten!!!'. Men denne diskussion hører nu vist hjemme et helt andet

- du er ot fatter du ikke indholdet af et indlæg så lad det være - der
er 100 vis af spænende tråde og på den måde ingen grund til at afspore
en debat p.gr af x antal stravefejl - at 9 andre skirbneter svare
nogenlunde ubevsæret - er jo sådan set kun et vidnes byrd om at du er
lam i roen ... det i sig selv er selvføligt et beklageligt faktum -
men ligefrem skilte med det er for dumt - så før du gør mere dumt
start på en frisk læs http://usenet.dk/ fra en ende og kom så tilbage
- det mindste du kunne have gjort var dog at sætte en fut -

det er jo ikke lige frem en debat om Jura !

fut : dk.admin.netikette

Fra : Jacob Møller

Dato : 25-06-03 15:00

> [...]
> Møller - knyt sylten!!! Og er det fordi han er doven han ikke skriver
> perfekt, giver jeg dig medhold, ellers ikke.

Udbred venligst dine gætterier et andet sted.

Mvh,
Hr. Møller

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 14:38

On Wed, 25 Jun 2003 09:13:48 +0200, "Jacob Møller" <jacob@kiloo.dk>
wrote:

skrev i strid med fundas og genereel retnings linjer for brug af
usnet :

>Gider du ikke gennemlæse dine indlæg før du poster dem ?

Gider du ikke få afklaret dit uforløste seksuelle forhold til en eller
begge af dine forælder ?
I was thinking of things that I hate to do
Sex with your parents
Things you do to me or I do to you, baby
Sex with your parents, something -

- Fatter and uglier than Rush Rambo
Somethin' more disgusting than Robert Dole
Somethin' pink that climbs out of a hole and there it was
Sex with your parents

I was getting so sick of this rightwing Republican shit
These ugly old men scared of young tit and dick
So I tried to think of something that made me sick
And there it was
Sex with your parents

Now these old fucks can steal all they want
And they can go and pass laws saying
you can't say what you want
And you can't look at this
And you can't look at that
And you can't smoke this
And you can't snort that
And me, baby, I got statistics, I got stats
These people have been to bed with their parents

Now I know you're shocked
but hang and have a brew
If you think about it for a minute
you know that it's true
They're ashamed and repelled
they don't know what to do
They've had sex with their parents
When they looked into their lovers' eyes they saw
Mom
In the name of family values we must ask
whose family
In the name of family values we must ask
Senator -

It's been reported that you have had
illegal congress with your mother
Sex with your parents
Ah, Senator
An illegal congress by proxy is a pigeon by any other name
Sex with your parents

Senators, you polish a turd
Here in the big city we got a word
For those who would bed their beloved big bird
And make a mockery of our freedoms
Ah, without even using a condom
Without even saying, "No"
By God we have a name for people like that
It's, hey, motherfucker

http://ww21.tiki.ne.jp/~wildside/tabs/sex_with_your_parents_part2.html

fut:dk.snak.mudderkastning

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-06-03 14:32

In dk.videnskab.jura Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote:
> On Wed, 25 Jun 2003 09:13:48 +0200, "Jacob Møller" <jacob@kiloo.dk>
> wrote:
>
> skrev i strid med fundas og genereel retnings linjer for brug af
> usnet :

[snip: en masse lort]

Hvordan er denne, i øvrigt ret nyttige vejledning, i strid med
fundas('fundats'?) og genereel('generelle'?) retningslinjer? Hvis du
forventer at folk skal tage det du skriver seriøst, hjælper det en del
at sørge for at det ser rimeligt præsentabelt ud. Og, hvis du absolut er
uenig, hjælper det da ikke meget at citere en-eller-anden sangtekst?

Dette er (hvis tonen holder sig ordenligt) et netikette-spørgsmål, og
FUT er derfor sat til den relevante gruppe.

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-06-03 15:03

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message
[klip]
> Hvis du
> forventer at folk skal tage det du skriver seriøst, hjælper det en del
> at sørge for at det ser rimeligt præsentabelt ud.

Jeg har lige tilladt mig at svare på indlægget i jura-gruppen - og altså
ikke i netikette-gruppen.

Gruppen her handler om, at folk kan få svar på de spørgsmål af juridisk
karakter, man måtte have.

Der står ikke skrevet, at folk udelukkende er berettiget til et svar,
såfremt man staver korrekt. I det omfang man - som potentiel besvarer af et
spørgsmål - er lidt i tvivl om, hvordan en given vending eventuelt skal
forstås, handler det om at stille spørgeren et uddybende spørgsmål med
henblik på tvivlens opklaring. Derefter kan bidrage med sit eventuelle svar.

Jeg kan naturligvis kun tale på egne vegne, men afgørende for, om jeg tager
et spørgsmål her i gruppen "seriøst" (som du skriver), er bestemt ikke, om
spørgeren nu kan formå at formulere sig på korrekt dansk. Jeg henhører så
øjensynligt ikke under din betegnelse "folk", men det er ikke desto mindre
den måde, jeg anskuer tingene på.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-06-03 15:12

> [...]
> øjensynligt ikke under din betegnelse "folk", men det er ikke desto mindre

Min første reaktion på denne under-tråd kom i forbindelse med, at der
blev postet en bemærkning om, at en nærlæsning af visse indlæg ikke
ville skade. Dette blev kraftigt kritiseret (udtryk som 'knyt sylten'
og provokationer om 'seksuelle forhold med forældre' blev brugt) - og
derfor mente jeg at det var på sin plads at forsvare den oprindelige
poster - nemlig at indlæg i alt fald af mange tages mere seriøst hvis de
har gennemgået bare 1 minuts korrekturlæsning.

Jeg har lavet XFUT til dk.admin.netikette, hvor diskussionen vist
allerede er startet.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 15:34

On Wed, 25 Jun 2003 13:31:47 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

skrev for anden gang en ot postning i dk.videnskab.jura
men udemærkede sig ved at sætte fut til relevandt forum !

>Hvordan er denne, i øvrigt ret nyttige vejledning, i strid med
>fundas

1.) læs :http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

2.) problematikken med at slå en debat over i et spørgsmål om
restavning er at det afspore den eksisterene debat hvorfor der også af
selv samme årsag er taget højde for netop dette spørgsmål i
http://usenet.dk/netikette/

der kan selvføligt være ting i et indlæg man ikke forstår , måske enda
p.gr af stavefejl - så er man selvfølig i sin gode ret til at udebede
sig en forklaring om hvad der menes med dette.

men det er i sagens natur absurd og debat saboterene at gå i detalier
med noget man forstår , hvad må være tilfældet hvis andet ikke er
anført !

jeg formoder at du er ny på usnet , men hvis du agter at gøre det
seriøse indtryg som du giver udtryg for så læs http://usenet.dk/
fra enden til anden !

Det ville du også have erfaret at en debat om nærværende fra starten
skulle futtes til andet forum da den jo er i konflikt med den
eksisterene fundas !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-06-03 06:30

Bo M Mogensen skrev:

> ja det skulle jo være stats ministeren og måske de øvrige
> minister men det mener jeg nu ikke de gør ?

Statsministeren er ikke statsoverhoved.

TT

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 20:36

On Tue, 24 Jun 2003 23:23:40 +0200, "Thomas Thorsen"
<usenet@thomasthorsen.dk> wrote:

>Det er ikke usædvanligt i "retssamfund" at dets statsoverhoved nyder
>immunitet.

Hæ hæ speaking about the devil :) nu ser det ud til at kron prinsens
senste date også er er fart gal og i.flg et ugeblad er tæt på ar
rykke fælgen af sine bil - når hun køre døds kørsel omkring en eller
anden Børnhave - nå men til sagen er hun også hævet over loven fordi
hun ligger i med kron prinsen ?

hvad nu hvis hun havde krøllet en mor & banrvogn ??

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-06-03 20:39

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
[klip]
> nå men til sagen er hun også hævet over loven fordi
> hun ligger i med kron prinsen ?

Nej. Hun tilhører ikke den kongelige familie.

> hvad nu hvis hun havde krøllet en mor & banrvogn ??

Hun ville skulle underkastes præcis samme behandling, som os andre.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-06-03 22:14

On Wed, 25 Jun 2003 21:39:21 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>Nej. Hun tilhører ikke den kongelige familie.

>Hun ville skulle underkastes præcis samme behandling, som os andre.

Hmmm så for hun well en fartbøde ??
vhordan mon man regner det ud ?
tænkte på hvis man nu rent faktisk køre bil på en måde så ... ja det
er måske lidt tænkt , men hvis risikoen for at man skader et andet
mennesker er støre ind ellers - kan man så sigtes for mere ind at
overtræde fart grænsen ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-06-03 22:17

[klip]
> Hmmm så for hun well en fartbøde ??

Tja. Et er teori - noget andet er praksis. Jeg håber da, at hun også i
praksis bliver behandlet på samme måde, som havde det været mig eller dig;
men om det så også rent faktisk er tilfældet, tør jeg ikke udtale mig om.

> [...]
> er måske lidt tænkt , men hvis risikoen for at man skader et andet
> mennesker er støre ind ellers - kan man så sigtes for mere ind at

Der er en bestemmelse i straffeloven (kan ikke lige huske paragraffen), der
handler om at udsætte andres liv for fare. Den kunne muligvis være relavant
i den situation, du skitserer.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-06-03 00:19

On Wed, 25 Jun 2003 23:17:29 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>handler om at udsætte andres liv for fare. Den kunne muligvis være relavant

ja det skulle man da næsten tro at der var forskel på at køre 120 kmt
igenem en villa vej med legen børn også ja et sted hvor der ikke var
så mange mennesker ...

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-06-03 22:21

Karina og Christian <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:
> "Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
>
> Hun ville skulle underkastes præcis samme behandling, som os andre.

Aktuelt debateres det jo sågar, at udlændinge - og det mener jeg da at
huske at hun er - behandles anderledes (hårdere) end danskere, i
forbindelse med betingede/ubetingede domme.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-06-03 00:20

On Wed, 25 Jun 2003 21:20:40 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

>Aktuelt debateres det jo sågar, at udlændinge - og det mener jeg da at
>huske at hun er

Austalien tror jeg `?

>- behandles anderledes (hårdere) end danskere, i
>forbindelse med betingede/ubetingede domme.

ja jeg høret det godt i radioen !

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-06-03 23:37

On Tue, 24 Jun 2003 21:29:18 +0200, "DS" <noemail@tome.com> wrote:

> [...]
>stående i grundloven: "Kongen er ansvarsfri; hans person er fredhellig.".

Nå dte ved jeg da ikke nu måske ikke det store vedkomne spørgsmål om
end hvis der var hemlig afstemning så så vi jo nok gerne at Henrik den
3 rejste hjem til france :)

men det ku da være sjov hvis han havde skulle været inde og side !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : alexbo

Dato : 24-06-03 19:26

"Bo M Mogensen" skrev

> nu er det jo en folke hemlighed at den nu afdøde droning Ingrede var
> kleptoman samt div. prinser og Henrik den 3 er fart gale billister ...

Det er en offentlig hemmelighed, at dette land er fyldt med
sladderkællinger.

Kongen, som i dette tilfælde er Magrethe, er ifølge grundloven ansvarsfri,
og kan ikke retsforfølges.

Men det gælder ikke hele kongehuset.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karina og Christian

Dato : 24-06-03 19:36

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message
[klip]
> Men det gælder ikke hele kongehuset.

Selv om det ikke fremgår af grundloven, er det ikke ensbetydende med, at
kongehusets øvrigt medlemmer er underlagt ordinær juridisktion; det er de
nemlig ikke. De er underlagt den særlige jurisdiktion, kongen bestemmer.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-06-03 23:51

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev Tue, 24 Jun 2003 20:26:19
+0200

>Kongen, som i dette tilfælde er Magrethe, er ifølge grundloven ansvarsfri,
>og kan ikke retsforfølges.
>
>Men det gælder ikke hele kongehuset.

I forhold til det offentlige retssystem, jo.

Kongehusets medlemmer står kun til ansvar overfor kongen selv (dvs. pt.
dronningen). Og det forlyder, at det heller ikke altid er så rart
endda.!

Hvad enten man nu kan lide det eller ej, så er det en logisk følge af
det konstitutionelle monarki. Man vælger jo ikke selv sine forældre, og
de pågældende har heller ikke selv valgt at være medlemmer af
kongehuset.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-03 19:24

> nu mener jeg bestemt at det er sådan at man ikke kan sigte
> medllemer af konge huset efter dansk lov - men hwa gør man så ??

Mener da Dronningen "straffede" Frederik ved at sige han ikke måtte
få flere biler engang han havde lavet et eller andet i sin bil.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)