The Black Album.
Fra : Michael Castensen

Dato : 24-06-03 16:15

Jeg sidder pt. og lytter til Metallica's The Black Album.
Her er hvad jeg har observeret:

1.) Sangeren er ulidelig at høre på i længden.
2). Guitaristen ejer ikke musikalitet.
3.) Trommeslageren udfører besynderlige og forstyrrende temposkift.
4.) Pladen indeholder meget lidt musik, men har så hårde/tunge rytmer og
usammenhængende guitarsoloer i overflod.

Jeg har hørt, at dette album skulle være mere melodiøst og stille end
Metallica's andre album. Tak for kaffe siger jeg bare. Jeg tør slet ikke
tænke på, hvordan de andre albums lyder. Hvordan kan man holde ud at høre på
sådan noget larm?
Jeg holder meget af f.eks. Guns'N'Roses, men Metallica har altså vist sig at
være for stærk en kost for mine ører.
Det eneste positive jeg kan sige om Metallica, er, at deres tekster er ok.

---

Fra : -V-

Dato : 24-06-03 16:31

Michael Castensen wrote:
>Hvordan kan man holde ud at høre på sådan noget larm?
> Det eneste positive jeg kan sige om Metallica, er, at deres tekster
> er ok.

Trold.

-V-

Fra : Michael Castensen

Dato : 24-06-03 23:40

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Trold.

Hvorfor trold?
Jeg skriver jo bare min mening om et overhyped band, som efter min mening
består af umusikalske medlemmer.
Der er blevet skrevet en del omkring Metallica her i gruppen på det seneste
og de fleste her i gruppen lader til at kunne lide dem.
Mit bidrag er et forsøg på at vise, at vi ikke alle deler den opfattelse af
at Metallica rules.
Det sørgelige ved det hele er, at det er de selvsamme personer, som ikke kan
tåle at høre sandheden om deres favoritband, som gang på gang nedgører Åges
indlæg om dansktopmusik, som, selv om jeg ikke selv lytter til det, er
behageligere for ens ørergange end det larm, som Metallica lukker ud.
Mit råd til alle Metallica fans her i gruppen er, at de skal dele en rulle
tudekiks og bagefter få sig en ordentlig musiksmag.
EOD.

---

Fra : Kong Kent

Dato : 24-06-03 23:47

> Hvorfor trold?
> Jeg skriver jo bare min mening om et overhyped band, som efter min mening
> består af umusikalske medlemmer.

Fair nok, men jeg har altid lært, at medmindre man har noget pænt at sige om
folk, så bør man holde sin kæft :)

> Mit bidrag er et forsøg på at vise, at vi ikke alle deler den opfattelse
af
> at Metallica rules.

Jamen vi har skam også læst dit indlæg for hvad det var: En ligegyldig
provokation.

> [...]
> Mit råd til alle Metallica fans her i gruppen er, at de skal dele en rulle
> tudekiks og bagefter få sig en ordentlig musiksmag.

Jamen dog, det er jo en fuldblods hykler vi har med at gøre her. Vi må ikke
kritisere Åges musik, men du må godt sige, at Metallica er dårlig musiksmag?
Er det god værkstedshumor? I think not!!

Du er næsten for nem at nagle fast til korset. Er bange for, at det bliver
en leg at sætte dig til vægs, på argumenter alene. For hvis du fortsætter i
den tynde ende af debatgenren, så falder du sq snart igennem, når vi tunge
drenge trækker det rigtig gode, og velformulerede skyts frem :)

> EOD.

Think again, boy!! :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-06-03 12:59

Michael Castensen wrote:
> [...]
> Mit råd til alle Metallica fans her i gruppen er, at de skal dele en
> rulle tudekiks og bagefter få sig en ordentlig musiksmag.

Ja, som sagt: Troll.

Jesper Juul

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-06-03 16:08

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Derom man ikke kan tale må man tie." Ludwig Wittgenstein, filosof.

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-06-03 16:35

> [...]
> 4.) Pladen indeholder meget lidt musik, men har så hårde/tunge rytmer og
> usammenhængende guitarsoloer i overflod.

Er der egentlig noget nyt i det ???

vh
Kim

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 24-06-03 16:40

"Michael Castensen" <@> wrote in message
> Jeg sidder pt. og lytter til Metallica's The Black Album.
> Her er hvad jeg har observeret:
>
> 1.) Sangeren er ulidelig at høre på i længden.

Det er nok en smagssag.

> 2). Guitaristen ejer ikke musikalitet.

Tag evt. numre som "Nothing else matters", "The Unorgiven", "Don't tread on
me" og "The god that failed", alle teknisk svære numre, og hva jeg ville
kalde meget musikalske - Måske en af grundene til at 2 af numrene var med på
SM-Pladen.

> 3.) Trommeslageren udfører besynderlige og forstyrrende temposkift.

Ja og ? - det er jo det der gør Metallica fedt, jeg vil nu ikke sige det er
forstyrrene.

> 4.) Pladen indeholder meget lidt musik, men har så hårde/tunge rytmer og
> usammenhængende guitarsoloer i overflod.

Igen - teknisk er det et fremragende album med masser af musik, at det så
ikke falder i din smag er en anden sag. Guitarsoloerne er MEGET
sammenhængende, og flot lavet - specielt på "Struggle Within"

> Jeg har hørt, at dette album skulle være mere melodiøst og stille end
> Metallica's andre album.

Ja og nej, det er ikke det vildeste, men slet heller ikke det mest
melodiøse - så skal du ha fat i Load eller Reload eller måske SM.

Tak for kaffe siger jeg bare. Jeg tør slet ikke
> tænke på, hvordan de andre albums lyder. Hvordan kan man holde ud at høre

> sådan noget larm?

Smagssag - heldigvis er vi ikke alle ens, F.eks kan jeg ikke lytte til mere
end et techonummer om måneden ;)

> Jeg holder meget af f.eks. Guns'N'Roses, men Metallica har altså vist sig
at
> være for stærk en kost for mine ører.

Guns'N'Roses - se nu taler vi sku om en sanger der ikke kan synge Nej,
var fede nok - lidt for syge i bolden, men musikken fejlede ikke noget.

> Det eneste positive jeg kan sige om Metallica, er, at deres tekster er ok.

De er rigtig fede tilmed :)

Musik er en smagssag, og jeg skal ikke gøre mig til smagsdommer. Jeg kan kun
sige at Metallica ligger nummer 1 på min hitliste. Det er musik med rigtige
instrumenter og det gentager ikke sig selv igen og igen. Jeg glæder mig til
at se dem på Roskilde

/Ulrik

Fra : Jacob Jensen

Dato : 27-06-03 13:42

> Igen - teknisk er det et fremragende album med masser af musik, at det så
> ikke falder i din smag er en anden sag. Guitarsoloerne er MEGET
> sammenhængende, og flot lavet - specielt på "Struggle Within"

meget enig

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-06-03 17:06

Michael Castensen wrote:

> Jeg sidder pt. og lytter til Metallica's The Black Album.
> Her er hvad jeg har observeret:
[SNIP]
> Jeg holder meget af f.eks. Guns'N'Roses
[SNIP]

Jeg er glad for at du den sætning med - så slipper jeg for
at tage dig seriøst.

/Peter

Fra : Kong Kent

Dato : 24-06-03 17:15

> [SNIP]
> [SNIP]
>
> Jeg er glad for at du den sætning med - så slipper jeg for
> at tage dig seriøst.

ROTFLMAO

Kanon godt skrevet!!!

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Louise KL

Dato : 25-06-03 23:11

> ROTFLMAO
>
> Kanon godt skrevet!!!

Ud over at der mangler et ord...

Fra : -V-

Dato : 24-06-03 17:20

Peter Juhl wrote:

> [SNIP]
> [SNIP]
>
> Jeg er glad for at du den sætning med - så slipper jeg for
> at tage dig seriøst.

-V-

Fra : Morten

Dato : 24-06-03 17:36

Hmm... Lige nu er mine bekymninger nok hos alle andre musikere...
Hvordan ser han så ikke på dem?
Metallica (Også Guitaristen og Trommeslageren) Er da utrolig rutineret..
Du kan da heller ikke sammenligne Guns'N'Rose med metallica...Det er begge
rock, men Metallica de har begge to forskellige budskaber med deres musik og
er derfor så svært at sammen ligne dem!

Mvh
Morten

Fra : Jesper Barrit

Dato : 24-06-03 17:53

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> wrote in message

> [SNIP]
> [SNIP]
>
> Jeg er glad for at du den sætning med - så slipper jeg for
> at tage dig seriøst.
>
> /Peter

LOL :))

Jesper Barrit
http://www.dancake.dk/andet/sort/m_citrong.jpg
Jeg har kage!

Fra : Jesper Barrit

Dato : 24-06-03 17:55

> [...]
> for stærk en kost for mine ører. Det eneste positive jeg
> kan sige om Metallica, er, at deres tekster er ok.

Er du en yngre udgave af Åge?

Fra : Morten

Dato : 24-06-03 18:18

Jeg tror det er en som er i Praktik hos aage...
Man kan godt høre at han ikke helt er udlært!
Mangler lige at et par uger igen...
Jeg tror Afgangsprøven er at han skriver:
Eric Clapton...
Sidder lige og lytter layla... Kan kan da godt nok ikke finde ud af at
spille guitar...
Go' Sommer
Mvh
Morten

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-06-03 19:14

In article <3ef86aef$0$32495$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Michael
Castensen" <@> says...
> Jeg sidder pt. og lytter til Metallica's The Black Album.
> Her er hvad jeg har observeret:
>
> bla bla bla...

Næ, så er det noget med The Corrs ikke ?

> ---

/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-06-03 19:42

In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:

> Næ, så er det noget med The Corrs ikke ?

Trold.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all (KT)

Fra : Martin Kristensen

Dato : 24-06-03 19:58

> [...]
> være for stærk en kost for mine ører.
> Det eneste positive jeg kan sige om Metallica, er, at deres tekster er ok.

Metallica rulez! Specielt deres 80'er materiale er på toppen, hvilket man også
kan se på at de gamle albums stadig sælges for fuld pris i butikkerne.

/Martin

--
Thought I could organize freedom
How Scandinavian of me -- Björk

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 24-06-03 20:16

"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her er hvad jeg har observeret:
>
> Jeg holder meget af f.eks. Guns'N'Roses, men Metallica har altså vist sig

<suk!>...Altså, nu er det ikke fordi at den hårde ende af rock-musikken er
lige den genre der får den store del af min opmærksomhed. Ikke dermed sagt
at jeg ikke godt kan lide den - der er bare mange andre genrer jeg bedre kan
lide.

Men...Ret skal være ret...Og tænk sig at sige om Jaymz Hetfield at han er
ulidelig at høre på i længden, og så bagefter sige at man holder meget af
Guns'n'Roses. Mr. Hetfield lyder måske nok som en rusten cementblander, men
det vil jeg nu også karakterisere som langt mere tåleligt at høre på i
længden, end en høj-tunet vinkelsliber, som Axl...

Hmm...

/Thomas