Ny mobiltelefon
Fra : Jan B. Larsen

Dato : 24-06-03 09:13

Hej NG

Jeg har idag en Nokia 3330 og vil gerne skifte. hvad skal jeg købe?
Jeg har set på en Nokia 3510i og Sony/E T310.
Er der nogle der har erfaringer med disse? Hvilke?

/jan

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-06-03 09:58

"Jan B. Larsen" <jan@bringoe.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har idag en Nokia 3330 og vil gerne skifte. hvad skal jeg købe?
> Jeg har set på en Nokia 3510i og Sony/E T310.
> Er der nogle der har erfaringer med disse? Hvilke?

hvad er der galt med di 3330 ? - hvad mangler du ? - du må rykke ud med
nogle behov og ønsker før at folk kan vejlede dig kvalificeret.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jan B. Larsen

Dato : 24-06-03 10:04

> hvad er der galt med di 3330 ? - hvad mangler du ? - du må rykke ud med
> nogle behov og ønsker før at folk kan vejlede dig kvalificeret.
> mvh
> Andreas M. Hansen

Der er skam ikke noget galt, men vil bare godt prøve noget nyt.
Jeg har ikke nogle specielle krav, men den skal have farveskærm.
Måske kunne "i" fortælle mig hvad man SKAL have i en telefon, jeg har ikke
den store viden omkring dette... har jo en 3330

/jan

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 24-06-03 13:50

"Jan B. Larsen" <jan@bringoe.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har idag en Nokia 3330 og vil gerne skifte. hvad skal jeg købe?
> Jeg har set på en Nokia 3510i og Sony/E T310.
> Er der nogle der har erfaringer med disse? Hvilke?

Tja, den største fordel ved 3510i for dig er, at det er en Nokia - dvs. du
er allerede godt bekendt med menuerne og telefonens virkemåde, og skiftet
til den vil ikke være slemt. Dog er skærmen på 3510i'eren ikke så god, synes
jeg - når jeg sammenligner med min 6610, er der klart bedre billede på
denne. Men stadig - et skift fra en monokrom skærm, og til 3510i'erens
farvedisplay er et stort skridt i den rigtige retning.

S/E'eren kender jeg ikke.

-Peter

--
Upload billeder, musik og java-programmer til din mobiltelefon GRATIS på:
www.eaid.dk/mobil.php

Fra : MaRk

Dato : 24-06-03 21:30

Hej

> Jeg har idag en Nokia 3330 og vil gerne skifte. hvad skal jeg købe?
> Jeg har set på en Nokia 3510i og Sony/E T310.
> Er der nogle der har erfaringer med disse? Hvilke?

Jeg vil råde dig til at skifte til Sonyericsson T310, med mindre du er
bandge for at prøve noget nyt.

Hvorfor?
1. Jeg synes at designet på 3510I er er klodset og grimt.
2. Der ser ud til at 3510I bliver hver mands eje, det synes jeg ikke er
godt.
3. T310 har infarød, det er meget fedt at overføre billeder og ringetoner
til hianden via infarød.
4. Selvom 3510i har 4096 farvers skærm mod T310s 256 farver synes jeg ikke
der er den store forskel, jeg synes billederne ser udtværet ud på 3510i,
billederne er bedre på T310.
5. Lyden (ringetonerne) er klart bedre på T310'eren.
6. T310 har ems, og er fuldt ud kompatibel med nokia billedbeskeder.

Priser(uden abonnement og simlås)
T310 : 1099,- (www.monatel.dk)
3510I: 1149,- (www.monatel.dk) [er i restordre, levering ukendt]

Altså, jeg ville vælge T310 !

Jeg har selv haft en 3330 (et år siden) skiftede så til ericsson T65>
bagefter til motorola T720 > derefter Siemens S55 som jeg har nu, og jeg har
aldrig problemer med at vende mig til de nye menusystemer, nogen gange kan
det godt tage et par uger men så sider den der også, så mon ik også du kunne
tilvende dig noget nyt?

Mvh
Mark

Fra : Per Olsen

Dato : 24-06-03 22:53

> [...]
> Jeg har set på en Nokia 3510i og Sony/E T310.
> Er der nogle der har erfaringer med disse? Hvilke?

Hej!
Hvis du ikke er bange for at prøve noget nyt/andet end Nokia, hvis
menu-system du jo nok er rigtig godt bekendt med og vant til, vil
jeg helt klart anbefale dig at prøve SonyEricsson T310.
I forhold til Nokia 3510i har den både et bedre display og en
bedre lyd. Den har kalender, notepad, I/R. Både i størrelse og vægt
er den mindre o.s.v.
Helt klart en telefon der kan anbefales.
Med venlig hilsen
Pe®=s1

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 07:08

Per Olsen wrote:
> [...]
> bedre lyd. Den har kalender, notepad, I/R. Både i størrelse og vægt
> er den mindre o.s.v.
> Helt klart en telefon der kan anbefales.

Jeg vil lige oplyse om at SE T310 _ikke_ har kalender, men har "påmindelser"
istedet.

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Martin Zielke

Dato : 25-06-03 08:37

> Jeg vil lige oplyse om at SE T310 _ikke_ har kalender, men har
"påmindelser"
> istedet.

I software-version R3B er der kalender!

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 10:25

Martin Zielke wrote:

> I software-version R3B er der kalender!

Arrgh! Jeg har kun ver. R1F
- Inden jeg sender den til opdatering; Hvordan er kalenderen? Ligesom T68i
eller.......?

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 10:29

Og lige igen; Skal jeg sende den til Telia for opdatering, eller kan jeg få
det gjort andre steder? Her tænker jeg på om man kan henvende sig med
mobilen, få den opdateret, og så gå igen?

Fra : Jan B. Larsen

Dato : 25-06-03 11:44

Nu hørte jeg lige navnet T68i..... er det en bedre telefon end T310 ??

Tak til alle jer det har skrevet

/jan

Fra : John K

Dato : 25-06-03 14:16

> Nu hørte jeg lige navnet T68i..... er det en bedre telefon end T310 ??

T68i er lige en klasse eller to højere end T310.

Du kan eventuelt prøve at lave en sammenligning mellem de to modeller:

http://www.esato.com/phones/index.php?phone=75&cp=32

Det er dog ikke altid du kan regne med alle oplysningerne, blandt andet
fordi der er kommet nye software versioner etc. etc. med nye funktioner
indbygget.

Mvh

John

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 15:20

John K wrote:

> T68i er lige en klasse eller to højere end T310.
>
> Du kan eventuelt prøve at lave en sammenligning mellem de to modeller:
>
> http://www.esato.com/phones/index.php?phone=75&cp=32

SE T68i har bl.a. blåtand. Det har SE T310 ikke.

Fra : Martin Zielke

Dato : 25-06-03 13:09
Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 13:54

Martin Zielke wrote:
> Du kan se kalenderen her:
> http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=31218&forum=2

Jeg er overrasket! Så skal jeg have opgraderet min fon.

Fra : Per Olsen

Dato : 25-06-03 16:32

> Jeg vil lige oplyse om at SE T310 _ikke_ har kalender, men har
"påmindelser"

Med version R3B003 som er i min datters T310 er der
kommet Kalender og Notepad.
Desværre ikke min der kun har R1F005.
Derfor skal den snarest omkring Teleservice http://www.teleservice.dk
for at blive opdateret indenfor garantiperioden, da det så er gratis.
Pe®=s1
T310

Fra : JMo.

Dato : 25-06-03 17:16

"Per Olsen" <perolsen_danmark@privat.tele.dk> wrote in

> Derfor skal den snarest omkring Teleservice http://www.teleservice.dk
> for at blive opdateret indenfor garantiperioden, da det så er gratis.

Officielt opgraderer de dog kun gratis hvis der er fejl på telefonen -
ellers koster det. Sørg derfor for at have en "nødløgn" klar hvis de bliver
firkantede når du skal indlevere den.

Hvis du kan finde en releaseinfo, kan du jo evt. kigge efter hvad der er
blevet rettet

Fra : Bo Larsen

Dato : 30-06-03 13:39

JMo. wrote:

> [...]
> bliver firkantede når du skal indlevere den.
>
> Hvis du kan finde en releaseinfo, kan du jo evt. kigge efter hvad der

Afleverede mit SE T310 hos Teleservice på Københavns Hovedbanegård kl.
11.30 her til formiddag. Har lige hentet den igen.
Softwaren opdateret pga. den "låste" i menuerne, periodisk!!!! Nu er den
opdateret, og jeg har fået kalender og notesblok!