Er man optaget under brug af gprs?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-06-03 08:20

Når man gprs-wapper eller er på nettet via gprs og den bærbare, er mobilnummeret
gprs-aktiviteten evt. går standby?

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 24-06-03 09:07

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> Når man gprs-wapper eller er på nettet via gprs og den bærbare, er
> tilringes normalt, hvorefter gprs-aktiviteten evt. går standby?

Det er måske lidt afhængigt af mobiltelefonen, mobiludbyderen eller
indstillinger, men jeg kan ringes under en gprs-forbindelse.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Online GPRS/HSCSD"

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-06-03 09:53

Jeg havde lige et tillægs spørgsmål.
Hvad med strømforbruget når man bruger Gprs, er det lige som hvis man ringer
almindeligvis fra telefonen ??

Mvh
Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-03 06:29

Peter Larsen skrev Tirsdag den 24. juni 2003 10:53 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg havde lige et tillægs spørgsmål.
> Hvad med strømforbruget når man bruger Gprs, er det lige som hvis man
> ringer almindeligvis fra telefonen ??

Når der forgår en dataoverførsel, så ja, ellers ligesom bu bruger
telefonen øvige funktioner.

Ved GPRS sker der det når du vil overføre data (bede om ny WAPside
eller ligende) så spørger telefonen nettet om den kan få lidt
kapasitet, og får så afslag, og så forsøges igen sener, eller brugeren
får besked om at der ikke er kapasitet.
Ellers også så får telefonen besked om at der er så og så stor
kapasitet, som er forskellig fra gang til gang, og så sender den sine
data, hvilket bruger batteri som ved samtale.

Og husk GPRS er beregnet til at bruge af *overskudskapasiteten* i GSM
nettet.

Ivar Madsen