Walkie talkie - headset, udleje?
Fra : Søren Hansen

Dato : 24-06-03 13:56

Hej Alle

I forbindelse med en længere motorcykel tur sammen med et kammerat, vil jeg
høre om andres erfaringer med at leje et walkie talkie sæt. Hvor kan man
leje et sæt?. Jeg har sEt at Bildillen har et godt tilbud, men desværre uden
headsæt. (Bliver nok temmelig besværligt at bruge under styrthjelmen

/Søren

Fra : Futte & Co.

Dato : 24-06-03 14:35

"Søren Hansen" <sorenhansen@mailme.dk> wrote in message
> [...]
uden
> headsæt. (Bliver nok temmelig besværligt at bruge under styrthjelmen

hej Søren

Jeg har 3 sæt Nady liggende. Med radio mellem de 3 sæt og 2 headsæt til
hver, så der kan snakkes internt via boxen. De er til 9 volt batt. , men
her http://www.sayjes.dk/diverse.html er der adapter til salg.
De er købt i USA, så de er ikke lovlige her i landet, men det er en detalje
.
Jeg har aldrig selv prøvet dem på mc, så jeg ved ikke hvordan vox'en virker
i en hjelm, men det kan da prøves. Hvis du er i nærheden af den østlige del
af landet, er du velkommen til at låne dem.

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Søren Hansen

Dato : 24-06-03 15:24

Hej og tak for jeres mails.

Min tidligere mail var vist ikke præcis nok i formuleringen, idet jeg
faktisk eftersøger en trådløs walkie/samtale sæt, idet vi er 2 gutter på
hver vores MC'er.

/Søren

Fra : Futte & Co.

Dato : 24-06-03 15:38

> Hej og tak for jeres mails.
>
> Min tidligere mail var vist ikke præcis nok i formuleringen, idet jeg
> faktisk eftersøger en trådløs walkie/samtale sæt, idet vi er 2 gutter på
> hver vores MC'er.

Radio = trådløs + intern intercom med bagsædet

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 24-06-03 14:41

Søren Hansen <sorenhansen@mailme.dk> skrev
<snip>

> I forbindelse med en længere motorcykel tur sammen med et kammerat, vil
jeg
> høre om andres erfaringer med at leje et walkie talkie sæt

<snip>

Hej Søren

Nu ved jeg ikke hvad det koster at leje et walkiesæt, men hos ArmyWear i
Svenstrup (syd for Aalborg) kan man vist nok købe et sæt walkies med håndfri
sæt med voiceactivation - det er vidt noget i den stil du skal bruge!

Prøv at kigge ind på www.armywear.dk

M.v.h.

Niels
GSX 600 F

Fra : Niels

Dato : 24-06-03 17:09

Fakta, 2 stk. kr. 289,00 billige headset koster ca. 75,00

Niels

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 24-06-03 18:11

Hvad er det for radioer de har i Fakta?

ClausL
XJ600N

Fra : Niels

Dato : 24-06-03 18:42

læs reklame fra uge 25, her på Langeland har de ca. 10 stk. tilbage.
Niels

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-06-03 10:00

"Niels" <xpetersson@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Fakta, 2 stk. kr. 289,00 billige headset koster ca. 75,00

Desværre ser det ud til, at mange af de billige radioer godtnok har
mulighed for, at man kan tilslutte et headset med mikrofon og øreprop,
men man kan ikke montere en ekstern push-to-talk-knap.

Så man må enten slippe styret og trykke på radioens sendeknap - eller
bruge VOX-funktionen der sikkert ikke har det så godt med det meget
svingende niveau på vindstøjen i hjemlen

--
Kåre

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-06-03 12:12

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge VOX-funktionen der sikkert ikke har det så godt med det meget
> svingende niveau på vindstøjen i hjemlen

Det er indbygget i headsetsne.. For det meste går der to jackstik ned i
radioen.

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-06-03 22:57

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote:

>Det er indbygget i headsetsne.. For det meste går der to jackstik ned i
>radioen.
Men ikke i de billige modeller som Telebutikken, Bilka m.fl. har haft
for nyligt - der er kun ét og ingen mulighed for PTT.

--
Kåre