Motorcykler som et vigtigt middel i London~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-06-03 10:16

Jeg ved ikke hvor mange af jer der så udsendelsen på Discovery igår. Det
handlede om lægeambulancer, bare på motorcykler. De kunne være betydeligt
hurtigere fremme på motorcykler i Londons centrum, end ambulancer. Det gik
satme stærkt ind gennem gaderne! Men alle medarbejderne havde så også været
udsat for uheld i forbindelse med udrykninger - ikke mærkligt, for jeg mener
de sagde at de nåede hastigheder på 160km/t ind gennem London.

Men smart er det satme. Jeg anede ikke at man brugte dem til andet end
politi ?!

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-06-03 11:11

Jep.

Mener også falck herhjemme har forsøgt noget engang, i forbindelse med
brandslukning!!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Cwinn

Dato : 24-06-03 11:38

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Jep.

> Mener også falck herhjemme har forsøgt noget engang, i forbindelse med
> brandslukning!!!

Falk har vist en ninja i KBH

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 24-06-03 15:43

"Cwinn" <cwinn@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

nej men de har 2 special bygget CB500 som både kan give starthjælp, åbne
bildøre, slukke små brande og andre småting!!!

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 24-06-03 16:21

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
> nej men de har 2 special bygget CB500 som både kan give starthjælp, åbne
> bildøre, slukke små brande og andre småting!!!

kan ikke lige huske om det er falck der har dem eller kbh eller frb.
brandvæsen der har dem? men det er da ikke mere end en uge siden jeg så en
sidste!!!

men Falck i tårnby har en Akut BMW R1150gs fra 2000 nrpl. EJ 13 223 til
øresundsbroen

Fra : Ole Baun

Dato : 24-06-03 22:41

"Allan Jørgensen" skrev i en meddelelse

> "Cwinn" wrote in message
>
> nej men de har 2 special bygget CB500 som både kan give starthjælp, åbne
> bildøre, slukke små brande og andre småting!!!

Det er en fantastisk mc, men det tror jeg godt nok de glemte at lære min da
den voksede op nede i Italien

Ole Baun
CB500, ´96

Fra : Stig Christiansen

Dato : 24-06-03 11:55

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jep.
>
> Mener også falck herhjemme har forsøgt noget engang, i forbindelse med
> brandslukning!!!
>
> --

Kastrup brandstation (Falck?) fik i hvert fald een beregnet til indsats på
Øresundsbroen - i tilfælde af, at det skulle være svært for normal-størrelse
slukningskøretøjer at komme frem.
Den har vand nok i nogle tanke på siden, til at kunne slukke en brændende
bil (noget med en specialdyse som skulle forstøve vandet mere og dermed
bruge mindre vand).

/Stig
SL1000

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 24-06-03 14:20

> [...]
> Den har vand nok i nogle tanke på siden, til at kunne slukke en brændende
> bil (noget med en specialdyse som skulle forstøve vandet mere og dermed
--------------------------------
Hmmm.... Nogen der kan skaffe et billede af maskinen? Eller skal jeg se om
jeg kan fikse et???

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Stig Christiansen

Dato : 24-06-03 15:41

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote in message

> normal-størrelse
> --------------------------------
> Hmmm.... Nogen der kan skaffe et billede af maskinen? Eller skal jeg se om
> jeg kan fikse et???

hmm, den var værre - jeg har ikke set et billede på nettet, læste bare
engang en artikel, med billede, i den lokale gratisavis om det nye tekniske
vidunder...

/Stig

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 29-06-03 10:38

> Hmmm.... Nogen der kan skaffe et billede af maskinen? Eller skal jeg se om
> jeg kan fikse et???

Der er et par på:

http://beredskabsinfo.dk/materielnyt/arkiv0003.php

mvh

Hans

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 24-06-03 18:57

Jeg så seks falck-ambulancer (BMW Boxer RS 1200) på motorvejen mellem
storebælt og københavn i påsken.
De havde sikkert været til kursus

mvh Erland

Fra : Jens Jessen

Dato : 24-06-03 13:27

Det med bårer og motorcykler er nu ikke nogen nyhed. Allrede før krigen kune
der monteres bårer på Nimbus motorcyklen.

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 24-06-03 15:40

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> writes:

> Men smart er det satme. Jeg anede ikke at man brugte dem til andet end
> politi ?!

Da brandalarmen på det universitet hvor jeg er i Tyskland
(Saarbruecken) gik, var jeg lidt overrasket over at det første
udrykningskøretøj var en motorcykel. Så kan det fås et overblik før de
de rigtige slukningskøretøjer kom. Det synes jeg egentlig var meget
smart (det var så en falsk alarm, så det gjorde ikke lige nogen
forskel her, men ideen er smart).

/Bjarke

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-06-03 16:15

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men smart er det satme. Jeg anede ikke at man brugte dem til andet end
> politi ?!

Brandstationen i Aalborg har også en "brandmotorcykel". Jeg så ikke hvad det
var for en, men den så ret stor ud.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 28-06-03 02:40

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Brandstationen i Aalborg har også en "brandmotorcykel". Jeg så ikke hvad
det
> var for en, men den så ret stor ud.

Havde den stige på - for så MÅ den være stor!

--
Armand.
(der ser en niche for GoldWing's)

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-06-03 22:10

> det
>
> Havde den stige på - for så MÅ den være stor!

Nej, det tror jeg ikke men det KUNNE godt have været en Goldwing,
faktisk. Men jeg er ikke sikker.

Rittig

Fra : Kim Persson

Dato : 24-06-03 19:15

se dk.binaer.motor
under falck mc og speedbåd

mvh Kim

Fra : Palle Iversen

Dato : 24-06-03 23:44

Der køre faktisk mange førstehjælps MCer rundt i Tyskland, men her er det
altså frivillige, der har gennemgået et kursus, og derefter begiver sig ud
på de tyske veje og hjælper der, hvor et behov opstår. Jeg mener det hører
under de frivillige brandværn, som der er et hav af i Tyskland.

mvh
Palle

Fra : Erik

Dato : 25-06-03 00:28

Palle Iversen wrote:
> [...]
> begiver sig ud på de tyske veje og hjælper der, hvor et behov opstår.
> Jeg mener det hører under de frivillige brandværn, som der er et hav

Det er ikke kun frivillige førstehjælpere der kører i Tyskland. I nogen
områder er det læger der kører ud til færdselsuheld på mc. Da de kan komme
langt hurtigere frem kan de påbegynde behandling og vurdere behovet for
hjælp - ambulancer osv.

mvh
erik