Kompostorme?
Fra : pops2

Dato : 24-06-03 10:38

Hej!
Jeg er ny her i denne gruppe og er ikke sikker på, at jeg har 'ramt
rigtigt'. Jeg har en kompostspand i min have, stort set fyldt op med
kaningødning (jeg har et lille opdræt, og min have er ikke stor nok
til at jeg kan grave det hele ned). Jeg vil gerne vide hvordan man
fremskynder processen i sådan en spand. Skal jeg hælde en masse
'regnorme' derned eller er et mere effektivt råd?
Jeg er bare ked af, at jeg på cirka et år har fyldt sådan en 200
liters spand, uden at der sker noget i bunden af den.
Jeg håber der er nogle 'derude' med et godt råd, for vi er ved at
drunkne i gødning (:

Hilsen Pernille

P.S. Jeg har prøvet den lokale genbrugsstation, men de må ikke tage
gødning (øjensynligt fordi det lugter) og de siger jeg skal smide det
i min skraldespand, hvilket jeg synes er 1)spild pga det gode muld man
kan få ud af det 2)træls, for så stor er min skraldespand heller ikke,
når jeg kun får den tømt hver 14. dag

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-06-03 11:25

"pops2" <pernille_kressel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Jeg er ny her i denne gruppe og er ikke sikker på, at jeg har 'ramt
> rigtigt'. Jeg har en kompostspand i min have, stort set fyldt op med
> kaningødning

Når du skriver kompostspand, regner jeg med, det er en lukket
plastic-kompostbeholder?

(jeg har et lille opdræt, og min have er ikke stor nok
> til at jeg kan grave det hele ned). Jeg vil gerne vide hvordan man
> fremskynder processen

Kompostorm er sagen, sådan som du selv er inde på.
Du kan købe orm i nogle plantecentre - nogle har før i gruppen tilbudt
gratis orm - eller du kan hænge en seddel op i dit lokale supermarked og
håbe, det giver gevinst.
Hvis du bor i Midtjylland, er du velkommen til at hente orm hos mig.

Hilsen Inger

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 25-06-03 05:46

On Tue, 24 Jun 2003 12:25:11 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>håbe, det giver gevinst.
>Hvis du bor i Midtjylland, er du velkommen til at hente orm hos mig.

Hvis du bor på Bornholm, så er der en håndfuld orm til dig her hos
mig.

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Nette

Dato : 26-06-03 20:20

Og som jeg skrev i en tidligere tråd :

Også jeg kan tilbyde kompostorm..............på Frederiksberg.

M.v.h.
Nette ( stormlund@hotmail.com )

Fra : bent

Dato : 23-07-03 20:09

pops2 wrote:

> [...]
> i min skraldespand, hvilket jeg synes er 1)spild pga det gode muld man
> kan få ud af det 2)træls, for så stor er min skraldespand heller ikke,
Du skal sørge for at der er en blanding af lort, køkkenaffald og haveaffald.
Det er også godt at bruge kompostorm - ikke regnorm. Men jeg tror ikke der
må være for meget kaninlort i forhold til det andet. Så det er nok bedst at
starte en ny blanding ved siden af "kaninlortebjerget"
Hilsen Bent