Winsock i en tjeneste
Fra : Martin Wiboe

Dato : 24-06-03 13:31

Hej Allesammen,

Jeg har ikke fulgt gruppen i noget tid, great to be back :D
Jeg er ved at lave en slags IM MSN klon til min skole. Den kører på UDP med
en winsock kontrol. I winsock'ens DataArrival Event bliver dataene parset
for at se hvad klienten spørger om (log ind/ud etc.). Det hele fungerer
perfekt, men programmet skal køre som en tjeneste på en Win2000 maskine. Jeg
har fra Microsoft downloadet deres NTService ActiveX og det ser da også ud
til at fungere fint. Bortset fra at Winsock komponenten slet ikke modtager
data mens man er logget af maskinen Det virker fint når man er logget
på, men pointen var jo at den skulle virke uden en bruger logget på......
Jeg synes jeg har prøvet alt, men ALLE forslag er velkomne.
Udskylder for den lange post

Mange hilsner,

Martin Wiboe

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-06-03 13:48

Martin Wiboe skrev:
> [...]
> data mens man er logget af maskinen Det virker fint når man er logget
> på, men pointen var jo at den skulle virke uden en bruger logget på......

Hvilke brugerrettigheder kører servicen under?

-------
Tomas

Fra : Martin Wiboe

Dato : 24-06-03 14:25

> Hvilke brugerrettigheder kører servicen under?

Tak for det hurtige svar! Jeg ved ikke hvordan man kan se det? Inde under
Tjenester står der den kører under Denne Konto og jeg er logget på som
administrator...

Martin

Fra : Patrick Hayes

Dato : 24-06-03 15:32

> Tak for det hurtige svar! Jeg ved ikke hvordan man kan se det? Inde under
> Tjenester står der den kører under Denne Konto og jeg er logget på som
> administrator...

så skal den nok køre som "system" eller specifikt som en bestemt
brugerkonto.

- patrick

Fra : Martin Wiboe

Dato : 24-06-03 15:36

> så skal den nok køre som "system" eller specifikt som en bestemt
> brugerkonto.

Tak for svaret!
Jeg har sat den til Administrator... Lige lidt hjælper det :(:( Alle forslag
er velkomne, stadigvæk!

Martin

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-06-03 21:44

Martin Wiboe skrev:
> Jeg har sat den til Administrator... Lige lidt hjælper det

....og du har indtastet det rigtige kodeord, og servicen kører rent faktisk,
når du er logget på?

Har servicen en form? Da kan du lægge en timer på formen, og skrive ned i en
log-fil, f.eks. hver sekund. Det kunne være interessant om du slet ikke kan
få events (her timer-events), når ingen bruger er logget på.

Alternativt, må du publicere din source (eller vitale dele heraf) så vi kan
debugge for dig.

En lille bemærkning: Lokal systemkonto har ikke netværksadgang, men jeg
mener helt bestemt at Winsock stadig virker (netværksadgang går på shares).

-------
Tomas

Fra : Patrick Hayes

Dato : 25-06-03 10:20

> Tak for svaret!
> Jeg har sat den til Administrator... Lige lidt hjælper det :(:( Alle
forslag
> er velkomne, stadigvæk!

prøv "local system" kontoen - så skulle den være uafhængig af hvem der er
logget på.
jeg har før brug den konto til forskellige script jobs (backup ol.)

- patrick

Fra : Martin Wiboe

Dato : 25-06-03 13:55

Tak for alle de gode forslag! Det viser sig at servicen skal køre som Admin.
Desuden er jeg ret sikker på at det, at hovedformen skjules med Hide, har
hjulpet.
Desværre er ZoneAlarm vældig god til at blokere, også for godkendte
programmer!? Men da den blev slukket kørte det fint...
Så nu kører det! Tak for hjælpen.

Mange hilsner,

Martin Wiboe