CSS - Baggrundsfarve på Gennemse..-knap
Fra : Hanne Kibsgaard

Dato : 24-06-03 09:22

Jeg kan ikke få baggrundsfarven på min Gennemse..-knap til at
ændre sig. Kan man ændre "Gennemse.." til f.eks. "Find fil"?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-06-03 22:39

"Hanne Kibsgaard" <Hanne_Kibsgaard@hotmail.com> skrev

> Jeg kan ikke få baggrundsfarven på min Gennemse..-knap til at
> ændre sig. Kan man ændre "Gennemse.." til f.eks. "Find fil"?

Hvad er det for en "Gennemse..", vi snakker om.?
Kan vi se siden, du har problemer med? giv os en url.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Hanne Kibsgaard

Dato : 25-06-03 07:43

http://nytsite.vikadata.dk/Index.html -> Kontakt

Fra : pepss

Dato : 25-06-03 08:46

"Hanne Kibsgaard" <Hanne_Kibsgaard@hotmail.com> skrev
> Jeg kan ikke få baggrundsfarven på min Gennemse..-knap til at
> ændre sig. Kan man ændre "Gennemse.." til f.eks. "Find fil"?

noget a´la:

css
#knap {
background-color: #den baggrundsfave du vi ha;
}

så skal du bare ha sat id på dit "Gennemse" knap:
<input id="knap" type="file" name="vedhaeft" size="10">

> Kan man ændre "Gennemse.." til f.eks. "Find fil"?
det har jeg faktisk ikke prøvet men jeg tror da at du kan indsette
value="Find fil" i det input felt men som sagt er jeg ikke sikker så du er
nød til at prøve dig fram!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Hanne Kibsgaard

Dato : 25-06-03 09:21

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> det har jeg faktisk ikke prøvet men jeg tror da at du kan indsette
> value="Find fil" i det input felt men som sagt er jeg ikke sikker så du er

Problemet er, at feltet godt nok skifter farve, men knappen gør ikke.

value="Find fil" virker desværre ikke.

Fra : pepss

Dato : 25-06-03 09:51

"Hanne Kibsgaard" <Hanne_Kibsgaard@hotmail.com> skrev
> Problemet er, at feltet godt nok skifter farve, men knappen gør ikke.
>
> value="Find fil" virker desværre ikke.

ja så var jeg jo ikke til meget hjælp
jeg har desvære ikke flere ider...

Fra : pepss

Dato : 25-06-03 08:46

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 25-06-03 16:04

In news:bd91mc$40r$1@sunsite.dk,
Hanne Kibsgaard <Hanne_Kibsgaard@hotmail.com> typed:
> Jeg kan ikke få baggrundsfarven på min Gennemse..-knap til at
> ændre sig. Kan man ændre "Gennemse.." til f.eks. "Find fil"?

Man kan ikke ændre teksten på knappen, da den afhænger af browserens
sprogindstillinger.

Hvis du ser din side i en engelsksproget browser, står der "Browse" i stedet
for "Gennemse".

Man kan vistnok snyde og bruge javascript til at lave sin egen knap, som man
kan lægge oven på standardknappen, men så må du hellere spørge i

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"