hvad siger straffeloven?
Fra : Brian Kals

Dato : 23-06-03 20:06

Hej.
Det er et meget underligt spørgsmål det her og er sikker på der ingen svar
er i
straffeloven, men jeg kan ikke helt lave være med at tænke på det.

Så her kommer det.

Person1 er en del af et siameser tvillingepar. person1 og person2 har hver
deres hjerne og hver kontrol over deres egen side af kroppen, som vist ikke
er unormalt.

Person1 begår nu en forbrydelse med hans halvdel af kroppen, uden person2
kan
gøre fra eller til, og slet ikke straffes på sammenmåde som gerningsmanden
(person1)

forbrydelsen person1 laver er strafbart med fængsel.

Nu er problemet bare at person2 ikke kan straffes, men man kan jo ikke sætte
person1
i fængsel og person2 fri.

Hvad pokker gør man?

person1 skal jo straffes for sin forbrydelse, ellers brudes straffeloven jo.

Totalt underligt spørgsmål, men i virkeligheden KUNNE det jo ske.

Håber i bærer over med mine underlige tanker

Mvh
Brian

Fra : JBH

Dato : 23-06-03 21:24

"Brian Kals" <houge@REMOVEsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Totalt underligt spørgsmål, men i virkeligheden KUNNE det jo ske.
>
> Håber i bærer over med mine underlige tanker

Underligt spørgsmål

Men hvad så hvis den ene slog den anden ihjel, så skulle han med i kisten ?

mvh
JBH

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 23-06-03 22:07

"Brian Kals" <houge@REMOVEsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]

> Hvad pokker gør man?

Man lader person1 gå fri (for fængsel) - med forbehold for de eventuelle
fremtidige resultater af rocker-/terrorlovgivningen sætter vi endnu ikke
uskyldige mennesker (person2) i fængsel i Danmark.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen