Politianmeldelse
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-06-03 23:18

Skal man have et lov at refere til når man politianmelder nogen?

For ellers kan man jo ikke vide om der er foregået ulovligheder, med mindre
man kender lovene?

Jesper

Fra : Jakob Stocholm

Dato : 23-06-03 09:15

> Skal man have et lov at refere til når man politianmelder nogen?
>
> For ellers kan man jo ikke vide om der er foregået ulovligheder, med
mindre
> man kender lovene?

Du skal ikke kunne §§ for at anmelder nogen. Du tager ned på en
politistation og anmelder forholdet, så er det politiets problem at finde ud
af, om der er foregået noget ulovligt eller ej.

--
/Jakob

Fra : Jimmy

Dato : 23-06-03 21:45

"Jakob Stocholm" <spamjs@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
ud
> af, om der er foregået noget ulovligt eller ej.

Husk at sige du vil [anmelde]. Jeg har stået i en situation hvor jeg havde
en gruppe "sigøjnere" som havde sat deres campingvogne op på en
parkeringsplads som tilhørte den virksomhed jeg arbejde for, og politiet
dukkede simpelthen ikke op trods 2 henvendelser over 2 dage, om at komme og
få dem væk. Jeg fik så forklaret efter følgene at bede politiet om at komme
og få dem væk ikke holdt, men jeg skulle have anmelde dem for indtrængen på
privat område. Kommer nok lidt an på politimanden du snakker med, da jeg
andre gange har ringet efter dem er blevet spurgt om det var en
anmeldelse... Så husk det magiske ord :).