Gebyr samt porto ved 14 gads fortrydelsesf~
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-06-03 14:19

Skal der tilbagebetales gerbyr samt porto, når man benytter sig af 14 dags
fortrydelsesfrist eller kun varens pris?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-03 14:59

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev:

> Skal der tilbagebetales gerbyr samt porto, når man benytter sig af
> 14 dags fortrydelsesfrist eller kun varens pris?

Hvis forsendelsesomkostningerne er angivet seperat kan du kun forvente
at få varens pris tilbage og ikke porto mv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : ævbæv

Dato : 21-06-03 17:32

> Hvis forsendelsesomkostningerne er angivet seperat kan du kun forvente
> at få varens pris tilbage og ikke porto mv.

Hvor seperat skal det være, som en post på fakturaen eller
på en selvstændig faktura?

MVH CP

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-03 17:36

"ævbæv" <ævbæv@æsel.cum> skrev:

> Hvor seperat skal det være, som en post på fakturaen eller
> på en selvstændig faktura?

Bare en post på fakturaen.

http://www.net-tjek.dk/ehandel/forbrug/fortrydelsesret-hvordan.htm#konsekvenser

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-06-03 19:04

> Hvis forsendelsesomkostningerne er angivet seperat kan du kun forvente
> at få varens pris tilbage og ikke porto mv.

Og hvad med eks. gebyr?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-03 19:35

> Og hvad med eks. gebyr?

Hvilken slags gebyr tænker du på?

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er kortgebyr ved brug af
betalingskort. Dem tvivler jeg på du kan kræve at få tilbage, da
butikken jo har afholdt den udgift til PBS/deres bankforbindelse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-06-03 20:50

> Hvilken slags gebyr tænker du på?

Et emballage/håndteringsgebyr.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-03 21:07

> Et emballage/håndteringsgebyr.

Ok. Jeg tror, der gælder det samme som i det link jeg gav til net-tjek
i et andet indlæg.

Men det er nu lidt speget i mine øjne. Lov om visse forbrugeraftaler
§12c stk. 2 angiver specifikt, at en erhvervsdrivende skal
tilbagebetale det modtagne når forbrugeren gør brug af
fortrydelsesretten. Hvis det så sammenholdes med, at
gebyrer/forsendelsesomkostninger ikke nødvendigvis skal tilbagebetales
kunne man forestille sig, at en vare sælges meget billigt, hvor
omkostningerne dækkes ind via gebyrer og forsendelsesomkostninger.

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20000044230

--
Morten http://miljokemi.dk