chikane/tilsvining
Fra : MBJ

Dato : 20-06-03 07:43

Min ekskæreste er begyndt at chikanere mig. Det er ca 2 år siden jeg forlod
hende, men indenfor det sidste halve år er hun begyndt at "spamme" mig via
SMS og svine min postkasse til i den opgang hvor jeg bor m.m..

Hvad har jeg af muligheder? ( evt. polititilhold?)

MVH
Michael

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-06-03 11:42

In <3ef2ac7a$0$13254$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> "MBJ" <mbj@b32.dk> writes:

> [...]
>SMS og svine min postkasse til i den opgang hvor jeg bor m.m..

>Hvad har jeg af muligheder? ( evt. polititilhold?)

Et par ikke juridiske raad:

1. Faa et andet telefon-nummer.
2. Proev at snakke med hende. Maaske stopper hun, hvis du siger undskyld for
et eller andet fjollet.

/Martin

Fra : René

Dato : 20-06-03 12:33

"MBJ" <mbj@b32.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SMS og svine min postkasse til i den opgang hvor jeg bor m.m..
>
> Hvad har jeg af muligheder? ( evt. polititilhold?)

Hejsa Michael

Det med postkassen kan der nok ikke gøres ret meget ved med mindre at hun
bliver taget med fingrene i fadet

Det med sms er nok noget nemmere men.. Det er meget svært at få lavet et
polititilhold og der skal typisk være noget mere end chikane.

Du kan få politiet til at give hende en advarsel. Skriv til eller gå
politiet og vis dem hvad hun smsér. Så kan politiet ringe til hende og
fortælle hende at du ikke vil have at hun smsér.

Har selv prøvet det (godt nok med Exens nye mand) og det hjalp han sendte
ikke flere smsér efter politiet havde snakket med ham.

Held og lykke

René