For meget udbetalt
Fra : Annette Skovbon

Dato : 19-06-03 16:46

Hejsa
Hvis en kommune udbetaler et beløb to gange til en person ved en fejl,
personen opdager intet, men bruger pengene der står på sin konto i god
tro og efter to måneder opdager kommunen fejlen. Kan de så kræve deres
penge igen?
God aften

Vh. Annette

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 19-06-03 17:00

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> personen opdager intet, men bruger pengene der står på sin konto i god
> tro og efter to måneder opdager kommunen fejlen. Kan de så kræve deres

Et klart svar ville kræve flere oplysnninger. Hvis der er tale om en
social ydelse gælder der en generel grundsætning indenfor socialretten om
forbud mod dobbeltforsørgelse med den konsekvens, at uberettiget modtagne
beløb oftest skal tilbagebetales. Det afhænger også af, om det var eller
burde være klart, at der forelå en fejltagelse (f.eks. 4-dobbel
førtidspension).

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Fra : Annette Skovbon

Dato : 19-06-03 17:07

Hej Rasmus
Det er en noget forvirrende sag det drejer sig om. Jeg vil helst forklare
den pr. email hvis det er okay med dig?
Tusind tak for din tid.

Vh. Annette

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-06-03 17:10

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> personen opdager intet, men bruger pengene der står på sin konto i god
> tro og efter to måneder opdager kommunen fejlen. Kan de så kræve deres

Hvordan kan man påberåbe sig god tro, hvis man har fået dobbelt så meget,
som man har krav på?

mvh
Preben

Fra : Annette Skovbon

Dato : 19-06-03 17:20

Jeg har faktisk ikke opdaget det, eftersom beløbet det drejer sig om er
1500 kr. som er merudgifter efter §84, hvilket skulle have været kommet
d. 01-02.2003, men kom d. 23-04.2003 da sagen trak ud. Jeg troede det var
dækning af begge måneder. Nu viser det sig så det var en fejl fra deres
side.
Siden er beløbet blevet opreguleret og jeg aner pt. faktisk ikke hvad de
sender til næste d.1....

--Annette