Boligsstøtte & Rabat
Fra : rane

Dato : 17-06-03 10:25

Hejsa,

ved ikke om dette er den rigtige gruppe - ellers må i gerne
videredirigere mig :)

Vi er ved at sige ja til en lejebolig, hvor vi så satser på at få
boligstøtte, da jeg for tiden er på dagpenge (max) og kæresten er på
SU. Dog er vi i tvivl om 2 situationer:

1:
Da vi så på lejligheden sagde manden fra boligselskabet at huslejen
var 4200/mdr - det viser sig så at den faktisk er 5200/mdr men at han
vil acceptere de 4200. Vi kigger så på lejekontrakten hvor den
øverste leje står til 5200 og nedenunder er der så først en
"viceværtsgodtgørelse" på 1000kr, som de så senere tilbyder at lave om
til at være "rabat" - idet jeg i tidligere fald ville kunne komme til
at betale skat af en godtgørelse.

Men hvad med ordlyden "rabat" - er den også skattepligtig eller hvad?
Det er jo stadig en form for besparelse/indtægt vi får.

Skal lige nævne, at der ikke er noget viceværtsarbejde aftalt mht.
kontrakten.

2:
Hvordan skal boligstøtten beregnes så? Skal den angivne leje være
skrevet ned som 5200 eller de reelle 4200 efter de 1000 kroners
"rabat"?

Kan lige nævne at lejligheden er 94m2 med 3 værelser.

-----
Håber på svar eller en vejvisning til den rigtige gruppe :)

mvh
Lene & Rene