Den Nietzsche elsker, tugter han(Far&søn+å~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-03 01:49

Den kristne lemlæster livet. Nietzsche

Passivitet er den virkelige synd mod helligånden. Nietzsche

Nihilismen har havn i den kristne morals hjerte. Nietzsche

Kirken er netop hvad Jesus gik imod og hvad han lærte sine disciple at
bekæmpe. Nietzsche

En religion hvis mål er at lindre syge nerver, har ikke brug for den
frygtelige løsning med en gud på et kors - derfor vinder buddhismen i
stilhed terræn i Europa Nietzsche .

Jesus døde for sine synder - ikke for andres synder. Han levede for at vise
andre hvordan de skal leve . Nietzsche (vende venstre kind til, gå efter
bold ej mand? Nietzsche

Luke 18.14 ,28 improved. He who humbles himself, wants to be exalted.
Nietzsche

Kirken er under alle omstændigheder en ædlere institution end staten.
Nietzsche

"Let us stamp the impress of eternity upon our lives! This thought contain
more than all religions. Nietzsche

God is a gross answer - at bottom merely a gross prohibition for us : "You
shall not think" Nietzsche

Kristendommen gav Eros giftbægeret: - han døde ikke av det, men udartede til
en last.Nietzsche

The Christian resolution to find the world ugly and bad has made the world
ugly and bad. Friedrich Nietzsche

De kristne elsker livet som rovfuglen elsker lammet - sart,
lemlestet, blødende og døende,

PRÆSTER: også blandt dem er der helte. _Mange af dem har lidt for meget og
derfor vil de have andre til at lide. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : erik larsen

Dato : 21-06-03 06:49

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> Den kristne lemlæster livet. Nietzsche

> Luke 18.14 ,28 improved. He who humbles himself, wants to be exalted.
> Nietzsche

Hvem af de kristne "humble(r)" sig selv, nej du ukristne politiker, bøsser,
læsbiske og tugtige er hvad der bestemmer idagens kirker.

Gud har mundkurv på.

>De kristne elsker livet som rovfuglen elsker lammet - sart,
> lemlestet, blødende og døende,

Du kan da ikke tro at farisærene der korsfæstede Jesus er en uddød race

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-03 10:37

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message

> [...]
bøsser,
> læsbiske og tugtige er hvad der bestemmer idagens kirker.

Lad os få FK privatiseret, ja.

> Gud har mundkurv på.

En almægtig Gud?. Anne Braad anmelder TV i EB idag og skriver om "noget
større som jeg vil kalde Gud" - og som nok klarer sig.

> Du kan da ikke tro at farisærene der korsfæstede Jesus er en uddød race

Enig.
Jeg tolker Nietzsche-citatet som anti-asketisk.

Fra : erik larsen

Dato : 21-06-03 13:21

> "erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message

> bøsser,
>
> Lad os få FK privatiseret, ja.

Jeg er ikke medlem, men sikkert en god ide at lade præsterne tjæne deres
føde ved forkyndelsen.

> En almægtig Gud?. Anne Braad anmelder TV i EB idag og skriver om "noget
> større som jeg vil kalde Gud" - og som nok klarer sig.

En mening mere til alle de meninger der ikke har været dårlige ufrugtbare
meninger

> Enig.
> Jeg tolker Nietzsche-citatet som anti-asketisk.

jeg ved ingenting om det.

Erik L