Kierkegaards kritik af ynk
Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-03 19:45

" Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

"Man har afskaffet det at være menneske, og enhver spekulant, journalist
og
politiker forveksler sig selv med menneskeheden, hvorved han bliver noget
uendeligt stort."Søren Kierkegaard

BW: Er for iver efter at gøre godt, ikke ofte en flugt fra irrationel
angst? en rastløshed der skyldes at velfærdsstaten har vænnet os af med
meningsfuld beskæftigelse?

'

"Angsten minder - venligt men bestemt - om at Lidenskab, Redelighed og "Mod
til at se sig selv i øjnene, er og forbliver det afgørende"

" Anxiety is the dizziness of freedom . Søren Kierkegaard

" Bedrag ikke dig selv. Af alle bedragere skal du mest frygte dig
selv. Søren Kierkegaard

" Hvilken virkning har intet ? Det føder angst. Søren Kierkegaard

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : OZ5VIB Børge Jens~

Dato : 20-06-03 22:05

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

Jeg er imod Politiske diskussioner her Bo , men lige denne bemærkning inden
jeg går i seng.
Det med løse sætninger revet ud af helheden ,så passer det til alt.
så som denne jeg hørte i min barndom
Han hængte sig , gag du hen og gør ligeså.
denne bemærkning revet ud af en helhed , så den anbefaler at man går hen og
hænger sig.
Nej det skal vi ikke .
lige så skal man ej eller bruge den gode Søren Kirkegård til at piske en
stemning op mod mennesker af en anden hud farve.
Jeg kan ikke lige huske hvor, ( men nogle der er bibel citat stærke kan nok
sige hvor det står )
Men der står flere stæder i Guds ord BIBELEN. at vi skal elske alle og tage
godt imod de der er fremmede i vores land.

--
Hej fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-03 23:14

"OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> Nej det skal vi ikke .
> lige så skal man ej eller bruge den gode Søren Kirkegård til at piske en
> stemning op mod mennesker af en anden hud farve.

Kierkegaard og jeg er tværtimod mere kærlige mod dem med anden hudfarve,
fordi vi analyserer godhedsindustriens dårligdom.
Fra fire års ulandsarbejde ved jeg at centraliseret godhed gør skade.
Sandsynliggør gerne modsat, hvis du mener modsat os.

> [...]
tage
> godt imod de der er fremmede i vores land.

Jøder var handelsfolk, og diasporaen var tidlig spredt blandt folkeslagene.
Så de brystede sig mægtig af at hjælpe bortløbne slaver fra
plantage-slavekulturerne ved Nilen og Babylon
Og opreklamerede sig selv som gode - farisæere er ikke Jesu opfindelse.

Men hvor siger Jesus noget der taler for tvangsgodhed, altså skattebetalt
hjælp?

Samaritaneren er god, fordi han var en pengepuger der havde sørget for at
have overskud SELV til at være hjælpende når han havde LYST til dette
projekt SELV - pga spontan, inpulsiv, ægte altruisme kommende indefra.
"PRIVATISERET" - det er NT key word. For Jesus er anti-lovreligion.
Anti-gerningsretfærdighed.

"She told me herself, that she had no morality - and I thought she had ,
like myself, a more severe morality than anybody. Nietzsche