Ulovligt at sove i bilen til roskilde?!?
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-03 08:22

Hmm.. læste lige: "Det er ulovligt at overnatte i bil på
parkeringsarealerne"

Hvorfor nu det? Har det også været det de andre år? Er det noget de
går op i?

Lidt surt at skulle sove i telt når man kan lægge i en lækker bil at
sove i.. hvad siger jeres erfaring ang. det (altså om det er noget "de
går op i")

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 20-06-03 08:42

"peet_dk" <na> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lidt surt at skulle sove i telt når man kan lægge i en lækker bil at
> sove i.. hvad siger jeres erfaring ang. det (altså om det er noget "de

Uden at have nærlæst nogle regler og love, fik jeg det samme at vide da jeg
i november sidste år var til Jarre-koncert i Aalborg. Det er vist ikke noget
Roskilde-folket har fundet på - men derimod en almindelig dansk lov at det
er ulovligt at overnatte i sin bil. Men som sagt, præcist hvordan det hænger
sammen må du ikke spørge mig om...

/Thomas

Fra : Chivaz

Dato : 20-06-03 08:50

"peet_dk" <na> skrev:

> Hvorfor nu det? Har det også været det de andre år? Er det noget de
> går op i?

Jeg mener faktisk det er strafbart blot at sætte sig bag førersædet i en bil
(uanset om det er eens hensigt at køre eller ej), når man ikke længere er
helt appelsinfri, men om det er i den sammenhæng skal jeg ikke kunne sige.

--
Chivaz

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-06-03 09:06

Således skrev "Chivaz" <no@email.com> i dk.kultur.musik Fri, 20 Jun
2003 09:50:24 +0200:

> [...]
>helt appelsinfri, men om det er i den sammenhæng skal jeg ikke kunne sige.

Umiddelbart kan jeg forestille mig at det er af rent
brand-sikkerheds-mæssige hensyn .

Sovende mennesker omgivet af mange tusinde liter brændstof, fulde
folk, ingen regulering af sikkerhedsafstande og sikkert ikke så mange
vagter på parkeringspladsen at det gør noget...

Knud
--
I only please one person per day.
Today is not your day.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-03 20:41

Knud Winckelmann wrote:
> [...]
> folk, ingen regulering af sikkerhedsafstande og sikkert ikke så mange
> vagter på parkeringspladsen at det gør noget...

Altså ligesom på en gennemsnits campingplads?
Iøvrigt er der da et område foran festival-indgangen til campingvogne og
den slags.

Men helt ærligt... tage på Roskilde uden at sove i telt?
Svarer det ikke til at tage på ferie og se seværdigheder på hotel-TVet?

/Robert

Fra : Martin Helbo

Dato : 20-06-03 09:58

> [...]
>
> Lidt surt at skulle sove i telt når man kan lægge i en lækker bil at
> sove i.. hvad siger jeres erfaring ang. det (altså om det er noget "de

Et år så jeg da nogen der sov i deres rugbrød. Om det er lovligt ved jeg
ikke, men de blev da ikke forstyret af campingvagterne.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-03 11:53

>Et år så jeg da nogen der sov i deres rugbrød. Om det er lovligt ved jeg
>ikke, men de blev da ikke forstyret af campingvagterne.

Ok, tror bare jeg sover i bilen også ellers må lægge mig i teltet hvis
de klager ;) Men lægger nu bedre i en blød bil end et hårdt
læggeunderlag. Også mere behagligt hvis det regner (hvilket set
selvfølig ikke gør... heh

Tror også det er pga. brandfare.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-03 12:17

Hej Alle

Jeg vil tro, at forbudet om at sove i bilen til Roskilde, eller for den sags
skyld også, alle andre steder er, at hvis der skal evakueres, så er det rart
at alle de sovende mennesker er samlet på et sted, så man ikke skal rundt og
bryde alle bilerne op, for at checke, om der ligger en og knalder brandert
af. Fulde folk er som regel ikke de letteste at vække. Nu ser vi jo
allerede igen, nogle som slækker på reglerne, selvom det ikke er ret længe
siden, at det gik bindegalt i Roskilde, og kun fordi nogle glemte at bruge
den indvendige side af hovedet. Roskilde og alle andre festivaller,
intensiverer brandvagten på camping pladserne, og hvis folk overholder
reglerne for camping, så har naboerne en chance for at slippe godt fra, at
en eller anden, som kun har jordnøddesmør mellem ørerne, skider på reglerne.
Hans / hendes egne chancer er ret små, hvis det er fordi vedkommer falder i
søvn med en smøg, eller vælter primussen, men naboerne har en chance. Hvis
der skulle lige så stort et beredskab til, på parkerings pladserne, og som
skal have en hæderlig chance for at kunne udrette noget, så skal der være 3
mand pr bil.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 20-06-03 12:28

peet_dk <na> wrote in news:ead5fvoobccjq2t8a059fb6j0lmsn1g5iq@4ax.com in
dk.kultur.musik:

> [...]
>
> Lidt surt at skulle sove i telt når man kan lægge i en lækker bil at
> sove i.. hvad siger jeres erfaring ang. det (altså om det er noget "de

Hvis du endelig vil sove i bilen, kan du vel køre ind på de campingområder
der er beregnet til autocampere, hvor der er regler om sikkerhedsafstande
mm. Jeg aner ikke om det er nødvendigt at bestille i forvejen.

/Søren Hjelholt

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 20-06-03 14:33

Hej

Jeg vil tro reglen kommer ud af, at vi ikke har den såkaldte "allemandsret"
i Danmark.
Denne findes eks. i Sverige. Dette betyder at du ikke må overnatte eks. på
en resteplads, strande osv., men at du skal finde en campingplads,
vandrehjem, hotel osv. Dette gælder ikke i sverige, her må du gerne
overnatte hvor du vil....

Hilsen Christer

Fra : Troels

Dato : 20-06-03 15:07

> [...]
> en resteplads, strande osv., men at du skal finde en campingplads,
> vandrehjem, hotel osv. Dette gælder ikke i sverige, her må du gerne

Det holder vel ikke ret mange meter derfra sover i telt??

/Troels

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 20-06-03 15:50

Garanteret ikke, men lovens veje er jo uransaglige... Det handler vel om
godkendte, ordnede forhold vil jeg tro

Fra : Martin Seebach

Dato : 22-06-03 14:00

Christer (6710) wrote:
> [...]
> en resteplads, strande osv., men at du skal finde en campingplads,
> vandrehjem, hotel osv. Dette gælder ikke i sverige, her må du gerne

Nope .. Du må heller ikke sove i din bil på en campingplads.

Det drejer sig om skat og afgifter - hvis du vil sove i en bil, skal den
indregistreres om en autocamper (eller noget andet dyrt, givetvis)

Fra : Thomas

Dato : 20-06-03 19:07

> Lidt surt at skulle sove i telt når man kan lægge i en lækker bil at
> sove i.. hvad siger jeres erfaring ang. det (altså om det er noget "de
> går op i")

Man skal da for helvede ikke sove i en bil, når man er på festival.

VH

Thomas

Fra : Henrik Øster

Dato : 23-06-03 11:14