Oplysninger søges om Quali Sound
Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-06-03 16:02

Er der nogen, som har noget historisk information om Palle Juels
lydstudie og pladeforlag Quali Sound i Nibe?

Jeg har fået sammenstykket følgende liste over udgivelser:
7" Stamping Bricks: My Poor Mari'/I'll Stay By Your Side, Quali Sound BJ
103, 1966
7" The Bulls Eye: Sleep Little Girl/El Torro, KM-Music BJ 105, 1967
7" Hunters: I'm Coming Home/Lang Tall Texan, Quali Sound BJ 140, 1967
7" The Bull's Eye: Go-go/Baby Don't Go, KM-Music KM 1002, 1968
7" The Bull's Eye: Shade of Shadowland/My World Is Upside Down, KM-Music
KM 1003, 1969
7" Crowd: Junk/Bliv Her, Quali Sound QS 301 MS, 1970
7" Birds Of Paradise: Bad Looser/Season Of Mind, Quali Sound QS 302 MS,
1970
7" Stoned: Eighty Miles To Go/Army, G.S.P. ES 1333, 1972
7" The Bulls Eye: My City/Dreaming Hope/Memories, KM-Music KM 1004, 1972
7" Ole Thestrup: De Må Betale Forud/?, Quali Sound ?, 1973
LP Fleur De Lis: Facing Morning, Quali Sound QS 403 SLP, 1971
LP Med Kærlig Hilsen: Med Kærlig Hilsen, Quali Sound QSLP 1506, 1972
LP Jackie Boo Flight: Mareridt Med Lykkelig Udgang, QSLP 1510, 1972
Endvidere har Gnags i oktober 1974 indspillet to numre der, som er
udgivet på Genlyd-label.

Er der nogen, som har supplerende oplysninger til listen?
Hvorfor har man brugt et så usammenhængende nummereringssystem?
Hvad var forbindelsen mellem Quali Sound og KM-Music? ...og G.S.P?

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 17:15

Denne: skulle være optaget i quali sound i 1972, udgivet 1973:
McKINLEYS: "PICK UP PASSION" (EMI, MOCK 1023)
engeneered and produced by Palle Juul

Denne side (http://tinpan.fortunecity.com/mccartney/95/dkrockpl.htm) nævner
at Quali sound deler nummerserie med KM

Gnags 1974: "Det er så svært at forstå" & "Det er sommer nu" er indspillet i
Quali Sound studiet hos Palle Juul i oktober.
i følge Gnags.dk

Håber at have hjulpet en smule.

:)

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-06-03 17:45

<b> skrev i en meddelelse
> Denne: skulle være optaget i quali sound i 1972, udgivet 1973:
> McKINLEYS: "PICK UP PASSION" (EMI, MOCK 1023)
> engeneered and produced by Palle Juul

Jeg ser nu, at McKinleys første single "Song Of My Friend/One Way Out"
fra 1972 er udsendt på Quali Sound med nummeret QSS 504.

> Denne side (http://tinpan.fortunecity.com/mccartney/95/dkrockpl.htm)
nævner
> at Quali sound deler nummerserie med KM

Så langt var jeg kommet, og det er så også det eneste, som, jeg kan se,
forbinder de to pladeforlag. Jeg kan absolut ikke finde andre udgivelser
fra KM-Music end dem med The Bull's Eye, så det har da karakter af at
være deres eget forlag.måske med en distributionsaftale med Quali Sound,
som i følge Dansk Rock Leksikon side 460 fik sendt LP'en med Fleur De
Lis ud til Fona

> Gnags 1974: "Det er så svært at forstå" & "Det er sommer nu" er
indspillet i
> Quali Sound studiet hos Palle Juul i oktober.
> i følge Gnags.dk

Det havde jeg også set. Det er i øvrigt et direkte afskrift at
covernoterne fra "Del Af En Ring" fra 1975. I Øvrigt er "oktober" jo
lidt upræcist, da det for så vidt også godt kunne have været oktober
1973.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-06-03 17:57

<b> skrev i en meddelelse
> Denne: skulle være optaget i quali sound i 1972, udgivet 1973:
> McKINLEYS: "PICK UP PASSION" (EMI, MOCK 1023)
> engeneered and produced by Palle Juul

Den i øvrigt anbefalelsesværdige LP med Den Lille Prins på EMI Odeon
MOCK 1021 fra 1972 har også Palle Juul som producer, hvilket jo kunne
antyde et samarbejde med EMI Odeon og Quali Sound.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 17:29

Glemte jeg at nævne Totalpetroleum?
http://www.monradrislund.dk/Udgivelser/Udgivelse.asp?pID=CBS+98101

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-06-03 17:46

<b> skrev i en meddelelse
> Glemte jeg at nævne Totalpetroleum?
> http://www.monradrislund.dk/Udgivelser/Udgivelse.asp?pID=CBS+98101

=1975. Men det kunne da lade til, at der ikke er blevet udsendt noget
efter primo 1973, og at Quali Sound derefter kun har fungeret som
lydstudie.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-03 18:13

> [...]
> Hvorfor har man brugt et så usammenhængende nummereringssystem?
> Hvad var forbindelsen mellem Quali Sound og KM-Music? ...og G.S.P?

Hej Kasper

Hvor meget er du interesseret i, der er jo mange indpilninger, under navnet
STUK, som jo var det oprindelige navn Stuk Ranch. Der er jo F.eks hans egne
plader og bånd, samt en del med De Gyldne Løver, Lasse & Mathilde mener jeg
også har indspillet en del derude. Ja der er vel ikke mange der ikke har
været der, Skousen & Ingemann, Jomfru Ane band mener jeg også har lavet en
del derude. Du kan sikkert få en masse navne, hvis du kontakter Sønderholm
Kro. Fisker Thomas er også blandt dem der foretrak Sønderholm. Der er
mange flere, men det kniber lidt med lige at komme i tanker om dem, det vil
kræve en manuel søgning på covers, for det indeholder man database ikke
noget om. Interessen derfor stammer udelukkende fra, at jeg kendte Palle,
og selvfølgelig kunne li' hans musik. Dog mest den Danske side af ham.
Uups, der kom navnet lige, Niels Hausgaard.. Jeg kan sikkert finde flere,
også eventuelle plademærker og numre. Hvis det skulle have interesse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-06-03 18:43

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
flere,
> også eventuelle plademærker og numre. Hvis det skulle have interesse.

OK...så det blev til Stuk Ranch.

Da det mest var pladeselskabet, som jeg gik efter, og det
tilsynedeladende ophørte i 1973, så må min interesse for Stuk siges at
være begrænset. Men tak for tilbuddet.

Det lader dog til, at det faktisk kun var ukendte navne (med fare for at
fornærme nogle), som udgav på Quali Sound-label, mens nogle af de mere
kendte nøjedes med at indspillede der.

Jeg har kigget på de fire plader med Skousen & Ingemann, men kan ikke
finde noget med Quali Sound på coverne. Herfra Hvor Vi Står er
indspillet i Rosenberg, Lykkehjulet og Forbryderalbum på Sweet Silence
mens Musikpatruljen ikke oplyser om studie.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-06-03 12:23

Hej igen Kasper

Ja så kan jeg nok ikke hjælpe så meget, for jeg har vist ikke nogen der har
Quali-Sound som plademærke, og hvis det var hovedinteressen har jeg nok ikke
noget af betydning. Jeg har vist en del, som er enten lavet i Quali-Sound,
eller er produceret af Palle Juul, eller begge dele.

M.V.H.....Benny..